Hai,
ik heb gister een netwerk bij m'n vriendin thuis aan mogen leggen en tot mijn vreugd werkt het nog ook :-)
Alleen zit ik met een laptop die maar nie wil
Het netwerk bestaat uit cat5 kabel en alles is verder
10bmps
Nu heb ik voor die laptop een leuk pmcia
gekocht 10bmps
van 3-com.
Als ik deze aansluit op me huppie dan gaat er een lichtje
branden als teken van activity zegmaar
Maar met geen mogelijkheid kom ik het inet op, pingen naar de server gaat ook niet.
Ik heb nu exact dezelfde instellingen overgenomen van een client pc die wel werkt en nogsteeds geen verbinding.
Nu dacht ik dat misschien die kabel niet goed zou zijn voor mijn netwerk. Dit omdat er uit deze kabel maar (logisch) 4 draadjes komen in tegenstelling tot 8draden die uit de kabel komen waarvan m'n netwerk is opgebouwd.
Netwerk bekabeling:
oranjewit-oranje-groenwit-blauw-blauwit-groen-bruinwit-bruin
3-com laptop bekabeling:
Blauwwit-blauw-oranjewit-leeg-leeg-oranje-leeg-leeg
Ik weet het ff niet meer.
Iemand suggesties?
GreetZ
Dweezerroy
ik heb gister een netwerk bij m'n vriendin thuis aan mogen leggen en tot mijn vreugd werkt het nog ook :-)
Alleen zit ik met een laptop die maar nie wil
Het netwerk bestaat uit cat5 kabel en alles is verder
10bmps
Nu heb ik voor die laptop een leuk pmcia
van 3-com.
Als ik deze aansluit op me huppie dan gaat er een lichtje
branden als teken van activity zegmaar
Maar met geen mogelijkheid kom ik het inet op, pingen naar de server gaat ook niet.
Ik heb nu exact dezelfde instellingen overgenomen van een client pc die wel werkt en nogsteeds geen verbinding.
Nu dacht ik dat misschien die kabel niet goed zou zijn voor mijn netwerk. Dit omdat er uit deze kabel maar (logisch) 4 draadjes komen in tegenstelling tot 8draden die uit de kabel komen waarvan m'n netwerk is opgebouwd.
Netwerk bekabeling:
oranjewit-oranje-groenwit-blauw-blauwit-groen-bruinwit-bruin
3-com laptop bekabeling:
Blauwwit-blauw-oranjewit-leeg-leeg-oranje-leeg-leeg
Ik weet het ff niet meer.
Iemand suggesties?
GreetZ
Dweezerroy