Vanwege budgetbesparing heb ik zo weinig mogelijk aangepast aan constructie.
- Grootste wijziging is denk ik het interne keukenraam vervangen door een dubbele deur.
- Toilet zo gelaten, wel de deur naar de huidige serre dicht. Tegen die blinde muur kun je dan een schoenenkast kwijt. Kun je ook schoenen pakken terwijl je partner op het toilet de krant aan het lezen is
Het raampje in het toilet kun je ook nog afsluiten, staat een beetje raar in de keuken anders
- Keuken in U-vorm, met wat ik altijd een schiereiland noem, zodat je eventueel nog een ontbijtplek hebt. Voor meer ruimte, ook optisch, kan die natuurlijk ook gewoon weg. Maar het levert ook extra ruimte op. Bij de hoekkast zou ik dan aan de andere kant de deuren plaatsen, zodat je niet in een onmogelijke hoek spullen hoeft op te bergen.
De ruimte voor de eettafel is zo niet al te groot. Maar voor 4 personen ruim voldoende. Een rond of elipsvormige tafel heeft functioneel iets minder ruimte, maar geen hoeken die bijna niet gebruikt worden en met kleine kinderen ook geen punt om tegenaan te lopen.
De serre vergroten biedt natuurlijk gelijk meer ruimte voor alles. En dan kun je ook gelijk de deur aan de achterkant verplaatsen zodat je de keuken verder kan laten doorlopen.
Om een grote bank te plaatsen zou ik, zoals je zelf ook al schrijft, een roomdivider of een tafeltje/kastje plaatsen (een laag kastje heeft dan gelijk de functie van een extra salontafel voor mensen die daar zitten).
In het tussenstuk kun je ook kasten op wielen zetten. Als je dan daar de kinderen wil laten spelen, draai je de kasten zodat ze een soort afgesloten hokje krijgen. Kun jij met de gasten borrelen in de zithoek.