Zekering vervangen in Subwoofer blijft doorbranden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Ik heb een subwoofer (Q Acoustics 3060S) die de geest gegeven heeft, omdat de zekering doorgebrand is. Op de zekering staat T2L250V en ik heb net bij de bouwmarkt een setje T2AL250V gehaald, waarvan er nu inmiddels ook twee zijn doorgebrand. Domme vraag, misschien, maar zit er een richting op een zekering (zoals bij een diode) waar ik rekening mee moet houden? Is de T2AL250V inderdaad de juiste? Op de subwoofer zelf staat deze dan weer wel vermeld, maar omdat er oorspronkelijk een andere in zat, toch twijfel en Google geeft ook niet echt uitsluitsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:07

franssie

Save the albatross

Geen richting.
Ding geeft 150W max op (wat me veel lijkt maar soit) maar bij 230V zou dat nooit over de 2A moeten komen (want dan ga je al naar de 450 Watt).

Die zekering zit er met een reden dus waarschijnlijk is er iets mis met de versterker.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38

kraats

Ik rol

Het lijkt er eerder op dat het apparaat de geest heeft gegeven waardoor de zekering doorgebrand is. Dat is namelijk de werking van een zekering. Als je een zekering vervangt en hij gaat dan weer kapot, dan is er iets anders (groters) kapot in het apparaat

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Dank voor de reacties, dat vreesde ik al, maar ik hoopte dat het toch een foutief type zekering was dan. Dan maar op zoek naar iemand die hem kan repareren, denk ik.