Miele droger droogt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr4319
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-02 20:20
Mijn Miele warmtepompdroger T1 ECO TCE 620 WP van 7 jaar oud droogt niet meer. Alle programma's worden afgewerkt, geen foutmeldingen op het display, er komt geen warme lucht, dus ook geen water in opvangbak. Het probleem ontstond niet ineens. De was werd langzaamaan slechter droog totdat de was helemaal niet meer droogde. Onderhoud steeds volgens de gebruikshandleiding gedaan, zelfs frequenter.
Alle filters ook sokkelfilter werden sinds aanschaf na elke droogbeurt goed schoongemaakt.
Ik denk dat naar alle waarschijnlijkheid er geen koelmiddel meer in het koelsysteem meer aanwezig is. Dit probleem wordt vaker genoemd als ik zoek op 'problemen met warmtepompdroger'. Dat zou dan een verborgen gebrek zijn en gratis verholpen moeten worden.
Miele wil wel komen kijken, maar brengt gelijk voorrijkosten, arbeidsloon en materialen in rekening.
Dat is vreemd omdat je van een Miele mag verwachten dat deze een gebruiksduur heeft van 20+ jaar.
Een Miele droger van 7 jaar mag feitelijk nog niet kapot gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foxboro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-06 20:24
Wat is je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Laat eens een foto zien van je condensor

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr4319
Mijn vraag is: mag ik van Miele verwachten dat mijn droger gratis wordt gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr4319
DJMaze vroeg om een foto van de condensor. Die kan ik nu nog niet bieden, maar ik kan wel zeggen dat de condensor schoon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pjotr4319 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:08:
Mijn vraag is: mag ik van Miele verwachten dat mijn droger gratis wordt gerepareerd
Gratis natuurlijk nooit. Best case zeggen ze "zou 20 jaar moeten meegaan maar is 7 jaar oud, dus je betaalt 7/20e"

Maar twintig jaar voor een droger is wel vrij onrealistisch. Ook van Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr4319
n.a.v. opmerking van Pagani het volgende.

Ik ben op zoek gegaan naar relevante jurisprudentie (rechterlijke uitspraken) en heb deze gevonden.
Zie uitspraak ECLI:RBMNE:2021:1449
Hieruit blijkt dat de mening van Pagani onjuist is.

Het probleem in mijn geval is dat de verkopende partij in 2023 failliet is gegaan. Die kan ik dus niet aanspreken voor reparatie. Ik heb me met een beroep op 'morele verantwoordelijkheid' gemeld bij Miele, maar die wil alleen maar cashen. Ik blijf optimistisch, dat het op enig moment toch lukt om Miele in beweging te krijgen.

n.a.v. de vraag van DJMaze: ik heb een foto van de condensor gemaakt, maar krijg deze niet geplaatst in dit topic. (ik ben geen computernerd). Je moet me dus maar geloven als ik zeg dat de condensor schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-06 11:36
Die 20 jaar is gebaseerd op een afvoerdroger. Daar zit niet veel aan wat kapot kan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

FreakNL

Well do ya punk?

pagani schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:22:
[...]

Gratis natuurlijk nooit. Best case zeggen ze "zou 20 jaar moeten meegaan maar is 7 jaar oud, dus je betaalt 7/20e"

Maar twintig jaar voor een droger is wel vrij onrealistisch. Ook van Miele.
Die van mij is 18 jaar oud en geeft nog geen kik. Condensdroger.

Maar leeftijd zegt niet alles. Onderhoud en frequentie van gebruik bepalen ook de levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:47
Laat dat ding gewoon repareren en betaal gewoon de kosten. Dat is een stuk beter voor je hart dan een nagenoeg kansloze kruistocht.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:31

bonzz.netninja

Niente baffi

FreakNL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:36:
[...]

Die van mij is 18 jaar oud en geeft nog geen kik. Condensdroger.

Maar leeftijd zegt niet alles. Onderhoud en frequentie van gebruik bepalen ook de levensduur.
en geluk

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennLB
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-06 15:42
Bij de winkel kun je een beroep doen op conformiteit. De fabrikant heeft weinig tot geen verplichtingen. De kans dat die in beweging gaan komen acht ik - zeker gezien de leeftijd van het product - erg klein.

Bekijk dit bericht van Radar eens. Gezien de door jouw genoemde datum zou het wel eens over jouw winkel kunnen gaan. De conclusie:

Als de winkel failliet is, bestaat het wettelijke aanspreekpunt, de verkoper, niet meer. Als er nog fabrieksgarantie op het artikel zit kun je bij de fabrikant of importeur terecht. Als er geen garantie meer op het product zit kun je het proberen bij de failliete winkel. De kans op slagen is in dat geval volgens de Consumentenbond erg klein omdat de fabrikant niet meer verplicht is het artikel te repareren of vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pjotr4319 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:20:
n.a.v. opmerking van Pagani het volgende.

Ik ben op zoek gegaan naar relevante jurisprudentie (rechterlijke uitspraken) en heb deze gevonden.
Zie uitspraak ECLI:RBMNE:2021:1449
Hieruit blijkt dat de mening van Pagani onjuist is.

Het probleem in mijn geval is dat de verkopende partij in 2023 failliet is gegaan. Die kan ik dus niet aanspreken voor reparatie. Ik heb me met een beroep op 'morele verantwoordelijkheid' gemeld bij Miele, maar die wil alleen maar cashen. Ik blijf optimistisch, dat het op enig moment toch lukt om Miele in beweging te krijgen.

n.a.v. de vraag van DJMaze: ik heb een foto van de condensor gemaakt, maar krijg deze niet geplaatst in dit topic. (ik ben geen computernerd). Je moet me dus maar geloven als ik zeg dat de condensor schoon is.
Zeven jaar voor een droger en drie jaar voor de macbook in die zaak is iets totaal anders, derhalve een irrelevante vergelijking.

Een droger die na zeven jaar kapot gaat is niet vreemd. Een gedeeltelijke coulance uit de fabrikant kan, maar is zeker ook niet verplicht.

Maar ik heb genoeg aan de kant van de grote fabrikanten gewerkt, ook aan de servicekant, om te begrijpen dat die coulance ook afhankelijk is van de klant. Een klant die meteen begint te roepen "nonconform" en "gratis repareren" betaalt gewoon het volle pond.

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 05-02-2025 21:08 ]

Pagina: 1