Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige computer werkt nog hartstikke goed maar in aanloop naar de release van kingdom come deliverance 2 wil ik mijn setup veranderen om de ervaring beter te maken.
Requirements voor kingdomcome
Mijn huidige setup:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 1000 euro beschikbaar.
Wat wil ik ?
Ik heb mijn inziens 2 opties - Een volledige upgrade waarbij ik geen grote upgrades heb (mid range cpu + midrange gpu, moederbord, ram, monitor) of nu een grote upgrade qua GPU+RAM+monitor.
Optie 1 - Upgrade GPU+RAM+Monitor
Optie 2
Ik vind het nu al lastig om optie 2 rond te krijgen waardoor de ervaring er pretig van gaat worden qua spelen. Ik kan geen goede CPU+moederbord vinden waarmee ik rond de 1000 ga hangen waarmee ik tevreden ga zijn. Misschien zie ik bepaalde configuratie over het hoofd.
Hebben jullie voorstellen? Wat zouden jullie doen? Ik wil graag van mijn 4k scherm af en deze voor mijn werkkantoor gebruiken ipv gaming pc en dus moet hier wel een 1440p vervanger voor komen.
Bij voorbaat dank!
Mijn huidige computer werkt nog hartstikke goed maar in aanloop naar de release van kingdom come deliverance 2 wil ik mijn setup veranderen om de ervaring beter te maken.
Requirements voor kingdomcome

Mijn huidige setup:
Onderdeel type | Onderdeel | Watt |
CPU | Ryzen 7 3700x | 65W |
GPU | MSI GeForce RTX 3060 Gaming X Trio 12G | 170W |
Moederbord | X470 AORUS ultra gaming | |
RAM | Kingstom hyperX 16GB 3200 MT/s | |
Processorkoeler | Noctua NH-U12S | |
Voeding | Corsair RM750x | |
Behuizing | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass - Midtower | |
Monitor | Philips 276E8VJSB |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer 1000 euro beschikbaar.
Wat wil ik ?
Ik heb mijn inziens 2 opties - Een volledige upgrade waarbij ik geen grote upgrades heb (mid range cpu + midrange gpu, moederbord, ram, monitor) of nu een grote upgrade qua GPU+RAM+monitor.
Optie 1 - Upgrade GPU+RAM+Monitor
Onderdeel type | Onderdeel | Budget |
CPU | AMD Ryzen 7 5700X3D | 200 |
GPU | Radeon RX 7800 XT GAMING OC 16G | 500 |
RAM | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | 95 |
Monitor | Dell G2724D 27" QHD | 240 |
Totaal | 1035 |
Optie 2
Onderdeel type | Onderdeel | Budget |
CPU | ?(CPU op AM5 socket? | ? |
Moederbord | ? | ? |
GPU | Radeon RX 7700 XT GAMING OC 12G | 450 |
RAM | DDR5 32GB | 130 |
Monitor | Dell G2724D 27" QHD | 240 |
Totaal | 820 |
Ik vind het nu al lastig om optie 2 rond te krijgen waardoor de ervaring er pretig van gaat worden qua spelen. Ik kan geen goede CPU+moederbord vinden waarmee ik rond de 1000 ga hangen waarmee ik tevreden ga zijn. Misschien zie ik bepaalde configuratie over het hoofd.
Hebben jullie voorstellen? Wat zouden jullie doen? Ik wil graag van mijn 4k scherm af en deze voor mijn werkkantoor gebruiken ipv gaming pc en dus moet hier wel een 1440p vervanger voor komen.
Bij voorbaat dank!
[ Voor 11% gewijzigd door _Galavant op 31-01-2025 17:56 ]