Toon posts:

Maxtor hardeschijf kappot???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Toen ik eergister mijn computer aan deed toen starte hij niet meer op!?! ik checkte al mijn jumper instellingen en pakte een andere ideee kabel maar niks helpte om hem weer aan de praat te krijgen!

Ik zag hem wel in de bios (bij het opstarten) maar hij bleef vragen om en besturings systeem! terweil ik al mijn gegevens erop heb staan!
Als ik hem als slave op een andere schijf doe dan kan windows niet eens meer opstarten omdat hij dan zegt dat "hij niet van schijf D kan lezen" (dat is duz mijn maxtor)
Ik snap er helemaal niks van omdat hij hem wel ziet maar niet van kan lezen.

kan iemand mij helpen?

BVD

(ps het is een 15gig, 7200 tpm, 2mb, Ultra Ata 100)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ik vrees dat je data foetsie is, omdat de FAT beschadigd is. Ik denk niet dat de hd kapot is (geen vreemde geluiden?), dus waarschijnlijk kun je hem wel weer partitioneren en formatteren.

Hopelijk had je een goede back-up? Iig succes!

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas heb ik dus geen back-up gemaakt (GvD!!)
maar ik zit ff alle dingen op een rijtje te zetten.

-Kan het bv zijn dat als je de stekker van de hd, stroom of ideee kabel, er te vroeg uit trekt als je aan het afsluiten bent dan beschadigingen opleveren met als gevolg mijn probleem?

-of kan een stroom piek van bv een bliksem inslag dit probleem ook geven?

- of als de stekker van je voeding perongelijk los raakt als je nog zit te computeren?

Ik ben namelijk nogal vaak aan het sjouwen met mijn pc! lannen en case-modden enzo duz..

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
fdisk /mbr

Misschien is alleen je master boot record kapot... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd dat in als je master boot record kappot is? en wat doet een de master boot record?

oja en wat doet mbr ookal weer?

• marteltor
  • Laatst online: 29-04 23:12
zoek ff bij google op: download maxblast
dat proggie is van maxtor en analyseert je hd (je moet hem misschien wel eerst in een andere pc zetten, je moet namelijk in dos komen)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 15 september 2001 10:56 schreef twakker het volgende:
Wat houd dat in als je master boot record kappot is? en wat doet een de master boot record?

oja en wat doet mbr ookal weer?
Om het simpel te zeggen de MBR is de link tussen je HD en het OS.
Je pc ziet namelijk enkel een HDD met data. Dus kijkt ie in de mbr wat ie moet doen om op te starten...

Als je mbr kapot is kun je gewoon met bootflop booten en je hd accesses en alles nog lezen.
Dan gewoon fdisk /mbr en je kan gaan met jouw banaan :)

Is het de FAT dan ben je geneukt :( format.
Er zijn wel tools om data van kapotte HDD's met kapotte fats te halen maar vaak ben je toch een groot stuk kwijt

Het is nog altijd niet zeker dat je HDD nog wel gezond is. Ie kan ook zelf de beschadigingen veroorzaakt hebben.
Op zaterdag 15 september 2001 10:59 schreef marteltor het volgende:
zoek ff bij google op: download maxblast
dat proggie is van maxtor en analyseert je hd (je moet hem misschien wel eerst in een andere pc zetten, je moet namelijk in dos komen)
Bootfloppie wil ook wel es helpen :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Idd, MaxBlast downloaden van de maxtor site www.maxtor.com... die checkt je HD

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 15 september 2001 10:15 schreef Mr_Atheist het volgende:
fdisk /mbr

Misschien is alleen je master boot record kapot... :)
Volgens mij zegt de topicstarter dat hij heeft geboot op een andere hd met deze ernaast. Dat lukte niet, dus moet het de FAT wel zijn.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
ja iedere keer als ik via!! een andere schijf boot en hij start windows op dan geeft hij en blauw scherm (tja zal ook eens niet) alleen dit keer met de melding kan niet van de schijf "D" lezen. (Die op de slave dan!!)

En als ik de maxtor gewoon als master wil booten dan zegt hij "Geen boot flopy enzo bla bla"
duzz
Pagina: 1