Hoi allen, mijn eerste post hier. Excuses als er informatie ontbreekt. Ik zou alle hulp op prijs stellen
Ik zoek een?
Ik zoek een CPU omdat ik binnenkort mijn oude CPU (Intel i7-6700k) en moederbord ga upgraden. Uit eigen onderzoek zijn voor AM5 de AMD Ryzen 7600x (~210 euro) en 7600x3D (~350 euro) de beste opties. De laatste is dus duidelijk duurder.
Ik vroeg me af of ik nu het beste de goedkopere CPU kan kopen om hem na 3-4 jaar te upgraden, of ik beter voor de 7600x3D kan gaan om hem pas over 5-6 jaar te upgraden.
Wat is je budget?
200-400 euro voor de CPU alleen, dus ze passen allebei wel in mijn budget, maar hoe goedkoper de CPU des te meer ik kan besteden aan RAM of SSD. Voor moederbord+CPU wil ik niet meer uitgeven dan 500-600.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, alternatieven zijn ook prima.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moederbord en de CPU wil ik dus vervangen, wellicht ook RAM naar DDR5.
Moederbord: ASUSTek Z170 Pro Gaming
CPU: Intel i7-6700k
GPU: Nvidia GeForce 3060 Ti
RAM: 16Gb, volgens mij DDR4 maar merk weet ik niet meer
PSU: Corsair RM750x
CPU-koeler: Noctua NH-U14S
Ik speel soms op 1080p, dan max 60fps. Maar ik speel ook steeds meer op mijn TV, daar speel ik dan op 1440p 60fps, maar een hogere framerate zou ik niet erg vinden. Ik zou graag zoveel mogelijk Ray-Tracing willen als mijn GPU aankan, en die ga ik misschien over 3 jaar weer upgraden.
Ik zoek een?
Ik zoek een CPU omdat ik binnenkort mijn oude CPU (Intel i7-6700k) en moederbord ga upgraden. Uit eigen onderzoek zijn voor AM5 de AMD Ryzen 7600x (~210 euro) en 7600x3D (~350 euro) de beste opties. De laatste is dus duidelijk duurder.
Ik vroeg me af of ik nu het beste de goedkopere CPU kan kopen om hem na 3-4 jaar te upgraden, of ik beter voor de 7600x3D kan gaan om hem pas over 5-6 jaar te upgraden.
Wat is je budget?
200-400 euro voor de CPU alleen, dus ze passen allebei wel in mijn budget, maar hoe goedkoper de CPU des te meer ik kan besteden aan RAM of SSD. Voor moederbord+CPU wil ik niet meer uitgeven dan 500-600.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, alternatieven zijn ook prima.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moederbord en de CPU wil ik dus vervangen, wellicht ook RAM naar DDR5.
Moederbord: ASUSTek Z170 Pro Gaming
CPU: Intel i7-6700k
GPU: Nvidia GeForce 3060 Ti
RAM: 16Gb, volgens mij DDR4 maar merk weet ik niet meer
PSU: Corsair RM750x
CPU-koeler: Noctua NH-U14S
Ik speel soms op 1080p, dan max 60fps. Maar ik speel ook steeds meer op mijn TV, daar speel ik dan op 1440p 60fps, maar een hogere framerate zou ik niet erg vinden. Ik zou graag zoveel mogelijk Ray-Tracing willen als mijn GPU aankan, en die ga ik misschien over 3 jaar weer upgraden.