Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafvhoof
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03:02
Na aanleiding van de post van @MikeOO in het Bambu Lab topic leek het me goed om discussie breder te trekken.

Organiseren van alle 3D modellen staat namelijk ook nog op mijn wensenlijst, want overzicht houden is soms wel erg lastig. Had hiervoor twee Docker images op de lijst staan (https://github.com/manyfold3d/manyfold en https://github.com/prosthetichead/printBed).

De vraag is dus: wat gebruiken andere hiervoor en wat zijn jouw tips/trucs? :)
MikeOO schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:01:
Leuke tool gevonden die al je printbestanden in een database stopt zodat je niet steeds hoeft te zoeken waar ook al weer dat ene bestand staat >:)

https://printventory.com

Je kunt op dit moment zover ik kan vinden maar 1 folder laten scannen dus je bestanden moet je wel allemaal op 1 plek hebben staan. En direct in de root zoeken werkt niet.

Maar het is nog steeds beta dus er zal zeker meer leuke opties bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb gewoon een ouderwetse map op mijn NAS staan waar alles op onderwerp in wordt gezet, met dan weer onderverdeling per project of sub-onderwerp. Op zich zijn projecten als manyfold en printBed wel interessant, maar ik zie er nog geen ondersteuning voor FreeCAD in staan, dus ik heb er nu niks aan. Maar wellicht een goed idee om die projecten zo nu en dan eens te bekijken of het nog wat wordt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rascal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-06 13:53
Ik organiseer ze in een map met het CAD bestand er ook bij. ik sla tegenwoordig ook geen .Stl meer op maar importeer direct de .step in Bambustudio/PrusaSlicer.

De 3mf bewaar ik ook in deze map.

Structuur is dan:
Nas/Solidworks/Projectnaam/Subproject/part

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-06 18:58

mphilipp

Romanes eunt domus

Ben benieuwd. Klinkt interessant, maar ik heb wel wat vragen. Ik ga het eens checken, kijken wat ik er mee kan. Dank voor de tip!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-06 16:10
Voor eigengemaakte, voornamelijk functionele printmodellen heb ik een mappenstructuur op de NAS staan. Geen afbeeldingen erbij die het model tonen, wel het cad bestand en bijbehorend 3mf printbestand.

Dat ligt wat lastiger bij de gedownloade prints. Vooral de decoratievere prints kunnen uitdagend zijn. Was dat ene plantenbakje nou de serene planter of de modern planter? ;) Idee was om dat hetzelfde bij te houden als het printje succesvol was, maar dan met afbeelding erbij, maar da's nog niet ideaal.

Misschien toch eens een van bovenstaande programma's checken, al geven die wel een beetje een ouderwetse DVD-database of Calibre vibe, waarbij alles valt of staat bij het correct en consequent aanvullen van de gegevens wil het nog een beetje lekker te doorzoeken zijn.

@mphilipp jij toevallig al wat kunnen checken?