Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdBrink
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-06 18:07
Mijn Onkyo 626 heeft het begeven en ik ben dus op zoek naar een nieuwe receiver. De Onkyo was gekoppeld aan een bedrade speakerset in de woonkamer en 2 bedrade separate speakers in de keuken. Dat is dus een eis voor de nieuwe receiver: Deze moet separate signalen kunnen sturen, bijv tegelijkertijd Spotify naar de keuken en geluid van de televisie in de kamer
Nu lees ik dat de Denon X3800 met HEOS werkt om draadloos een (multiroom) signaal te kunnen sturen, maar ik wil dat bedraad doen.
Tevens moet de nieuwe receiver ook een goede app voor de bediening hebben, die van Onkyo is niet stabiel en al jaren niet meer geupdate. Heeft iemand een advies hiervoor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:25
De Denon AVC-X3800H kan bedraad twee zones aansturen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kblDWGN8sPBu5Efpix1NGi47dAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C4m3kB39dvMdFRVUZrGQjOXL.png?f=fotoalbum_large
(uit de manual https://www.denon.com/on/...800h-owners-manual-nl.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

BvdBrink schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:16:
Mijn Onkyo 626 heeft het begeven en ik ben dus op zoek naar een nieuwe receiver. De Onkyo was gekoppeld aan een bedrade speakerset in de woonkamer en 2 bedrade separate speakers in de keuken. Dat is dus een eis voor de nieuwe receiver: Deze moet separate signalen kunnen sturen, bijv tegelijkertijd Spotify naar de keuken en geluid van de televisie in de kamer
Nu lees ik dat de Denon X3800 met HEOS werkt om draadloos een (multiroom) signaal te kunnen sturen, maar ik wil dat bedraad doen.
Tevens moet de nieuwe receiver ook een goede app voor de bediening hebben, die van Onkyo is niet stabiel en al jaren niet meer geupdate. Heeft iemand een advies hiervoor?
Welkom op het forum. Het format dat je te zien krijgt als je een aankoopadviestopic opent, is er niet voor niks en moet ingevuld worden.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zo krijgen wij de informatie die nodig is voor goed advies; daardoor krijg jij betere antwoorden; en volgende lezers hebben er ook nog wat aan.

Daarnaast is Tweakers geen boodschappenlijstje. Nu vertel je alleen wat het moet kunnen, zonder voorwerk, wat je al gevonden hebt en waarom het niet voldoet cq waarom je nog twijfelt en moeten wij met advies komen. Dat lukt niet. Het is de bedoeling dat je uitgebreid beschrijft wat je nodig hebt in het hier en nu en de toekomst, inclusief wat je erop aan wilt sluiten (qua speakers én apparaten); budget; hoe je het allemaal wilt gebruiken; etc. Nu is dat echt veel te summier.

Het kan natuurlijk dat je dat lastig vindt om te verwoorden/weten. Deze forumpost van mij, legt uit hoe je dat kunt doen Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Gebruik dat als leidraad voor je zoektocht in de pricewatch en ga dan reviews lezen vwb apparaten die je aanspreken. Je hoeft daarbij niet op Watt/vermogen of Ohm/weerstand te letten. Kijk naar wat jou aanspreekt qua aansluitingen en mogelijkheden.

Voor nu doe ik dit topic op slot, maar je kunt mij DM'en (op mijn naam klikken en een privebericht sturen) ter heropening als je daarna alles in je openingpost aanvult.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.