Vraag over misleiding cadeaukaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-02 17:37
Ik weet niet of ik de naam van de cadeaukaart mag noemen maar zonder naam slaat dit topic nergens op.

Het gaat om de kaart van de One4all cadeaukaart. Ik heb deze gekregen voor kerst.

Op de kaart zelf staat een logo van Spotify. Ook op hun site staat het logo op de front page https://www.one4all.nl/

Als ik kijk op de pagina 'waar te besteden' staat spotify met de extra info dat je je kaart moet omwisselen.

Ik helemaal blij! Dus ik klik op de link om te wisselen. Krijg ik de melding:
Spotify
Helaas is het niet meer mogelijk om je One4all kaart in te wisselen voor een Spotify Cadeaukaart
Huh :o

Dus ik mail ze met deze vraag. Ik krijg eerst een mail waarin ze graag mijn cadeaucode willen. Maar dat is natuurlijk niet relevant ik stel nogmaals de vraag waarom ze adverteren met Spotify terwijl het, bij even nazoeken, sinds 2019 al niet meer mogelijk is! 6 jaar!

HIerop krijg ik de volgende reactie:
Bedankt voor jouw bericht!

Wat jammer dat de O4A-kaart niet bevalt. Om de retournering te verwerken, hebben wij het volgende van je nodig:

- jouw card ID die je onder de barcode vindt (vanaf het midden, begint met 219).
- jouw NAW-gegevens

- jouw IBAN
- een kopie van jouw bankafschrift (hierbij kunt u de bedragen doorstrepen, het gaat ons om de IBAN en de rekeninghouder informatie)

Nadat wij deze informatie hebben gekregen, zullen wij deze registreren in het systeem en de originele O4A-kaart blokkeren en afwaarderen. Je kunt deze hierna niet meer gebruiken. Uiteraard houden wij je van de status op de hoogte.

Storting van het (restant)bedrag van de O4A-kaart vindt binnen 10 werkdagen plaats.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ons bellen of mailen. Wij zijn op werkdagen van 9:00 tot 17:00 bereikbaar via info@one4all.nl of via telefoonnummer 020 - 2093481. Of kijk op de website bij de veelgestelde vragen.

Met vriendelijke groet,
Het gaat me niet zozeer om het geld. Ik kan de cadeaubon wel kwijt op een andere site. (Al heb ik nog niet gekeken of die samenwerking inmiddels ook beeindigd is :D ) vind ik het een rare gang van zaken. Zijn er al sinds 2019 geen nieuwe cadeaukaarten meer geprint? Ze kunnen het logo toch wel van de site verwijderen?

Soms vraag ik me wel eens af wat zo'n zogenaamde toezichthouder eigenlijk doet. Ik vind dit misleiding. Deze kaart is nou ook weer niet inleverbaar op heel veel plekken
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekie
Overigens is dit wel een loophole voor mensen die liever cash willen dan een one4all kaart Ik denk dat ik toch het geld laat bijschrijven. Toch makkelijk dat via een bon :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja, shit happens.. Het wordt netjes opgelost volgens mij, er is geen geld verloren gegaan...

Er is wel meer gedoe over cadeaubonnen, onder andere over geldigheid. Dit is ook één van de redenen dat ik altijd zoveel mogelijk weg blijf bij die dingen... Geef dan gewoon geld, als je toch niks origineels kunt verzinnen..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48
https://www.wissel.nl/pages/inwisselformulier

Je kan dit ook doen, minder moeite, maar je levert wel iets in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:43

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

418O2 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:58:
https://www.wissel.nl/pages/inwisselformulier

Je kan dit ook doen, minder moeite, maar je levert wel iets in
Netto ben je met een Bol.com bon in elk geval net zo goed uit als die daadwerkelijk bij Bol besteden.

Bol is in 9/10 gevallen zo overpriced op een artikel. |:(

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekie
Jah.Was ook meer een vraag hier. Vond het gewoon raar dat het kon....

Ik geef zelf ook nooit bonnen. Het hele idea van een cadeau is niet het cadeau zelf maar de moeite die je doet. Maarja dacht jaartje gratis spotify is ook mooi :)

Is het veilig om deze gegevens naar One4all te mailen? Ben een beetje bang dat straks misschien mijn saldo weg is. Is een bon van 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

Qwerty-273

Meukposter

Ze vragen om naam, adres, bankrekeningnummer en een copie van de bon. Het enige vreemde is het kopie van een bankafschrift (wie krijgt die nog? Dat is tegenwoordig voornamelijk digitaal). Voordeel is wel dat ze aangeven dat je eigenlijk alles kan doorstrepen behalve de gegevens die je ook moet sturen (naam, adres, bankrekeningnummer).

Met die gegevens kan je eigenlijk weinig doen (behalve geld op de rekening storten).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:53

Reptile209

- gers -

Qwerty-273 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:40:
Ze vragen om naam, adres, bankrekeningnummer en een copie van de bon. Het enige vreemde is het kopie van een bankafschrift (wie krijgt die nog? Dat is tegenwoordig voornamelijk digitaal). Voordeel is wel dat ze aangeven dat je eigenlijk alles kan doorstrepen behalve de gegevens die je ook moet sturen (naam, adres, bankrekeningnummer).

Met die gegevens kan je eigenlijk weinig doen (behalve geld op de rekening storten).
Foto van je bankpas (hooguit pasnummer even wegstrepen) is veel makkelijker dan een heel bankafschrift te gaan aflakken. En dan heb je ook IBAN + tenaamstelling :). Maargoed, wellicht dat de workflow can die club daar niet in voorziet en dan krijg je daar gedoe over.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

tweekie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:35:
Soms vraag ik me wel eens af wat zo'n zogenaamde toezichthouder eigenlijk doet. Ik vind dit misleiding. Deze kaart is nou ook weer niet inleverbaar op heel veel plekken
Je kunt de toezichthouder tippen: https://www.consuwijzer.nl/

Beschermheer van het consumentenrecht

Pagina: 1