Live.nl niet kunnen toevoegen in Microsoft Outlook 2016

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 09:12
Mijn buurvrouw heeft Microsoft 2016 en heeft daar haar @live.nl mailaccount op staan. Helaas kwam er al geruime tijd geen mail meer binnen, terwijl zij deze mail wel op haar telefoon ontving.
Een logische oplossing was, dachten wij allemaal, om het account te verwijderen en opnieuw te installeren. Hier gaat het echter fout, omdat het niet lukt om het account weer opnieuw te installeren.
Als je de gebruikersnaam en wachtwoord invult, wordt er geen verbinding met de server gemaakt.
Handmatig toevoegen van het account door de IMAP- en SMTP met bijbehorende poortnummers en beveiliging lukt ook niet.

Ligt de oorzaak in het feit dat zij met Microsoft Office 2016 werkt en deze software verouderd is voor Hotmail en Live? Er staat ook een KPN mailaccount op en die werkt wel gewoon.

Zal het probleem opgelost zijn als er gebruik wordt gemaakt van een nieuwere versie van Microsoft Outlook (2019 of 2024)?

Beste antwoord (via CoolDude99 op 04-02-2025 15:22)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

CoolDude99 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:19:
Klopt het dat je Office maar 1x kunt installeren op een PC en dat je een nieuwe key moet kopen als je bv Office hebt verwijdert of Windows opnieuw installeert?
Hooguit dat je de PC even uit je account moet gooien, want je kunt 2019 en later niet zonder Microsoft account activeren of gebruiken. Het is niet alsof de code eenmalig is.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Hoezo iets oplossen wat perfect via de webinterface kan en altijd werkt? Wil ze dat niet?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Dat is mooi dat het werkt, maar ze wil graag gewoon 1 programma hebben waar alle mailaccounts te vinden zijn.
Ik gebruik Office 2019 en ik heb geen enkel probleem met mijn verschillende Hotmailaccounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CoolDude99 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:59:
Dat is mooi dat het werkt, maar ze wil graag gewoon 1 programma hebben waar alle mailaccounts te vinden zijn.
Ik gebruik Office 2019 en ik heb geen enkel probleem met mijn verschillende Hotmailaccounts.
Dan moet ze Outlook updaten en een paar registeraanpassingen doen zodat Modern Auth gaat werken op Outlook 2016. Anders wordt het een ander programma installeren.

In Office 2019 en later staat modern auth standaard aan, in 2016 kwam dat met updates. Een MSI versie van Office moet je zelf updaten, die komt standaard niet mee met Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Dus als zij Office 2019 zou installeren, dan zou het probleem opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
CoolDude99 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:43:
Dat zal idd gaan werken. Mijn live.nl accounts draaien prima op Outlook 2019 [En Outlook new]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CoolDude99 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:43:
Office 2019 gaat eind dit jaar end of life, dus ik zou ze Office 2024 aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:19
Mijn live account draait prima op Outlook 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
nelizmastr schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Office 2019 gaat eind dit jaar end of life, dus ik zou ze Office 2024 aanraden.
Wat houdt end of life precies in? Ik draai namelijk ook op Office 2019. Je kunt een goedkope code voor Office 2019 online kopen, maar voor Office 2024 is die prijs al gauw 5x duurder.

Hoe lang gaat een Office versie mee voordat er sprake is van end of life? Anders zou Office 2021 ook nog een optie zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door CoolDude99 op 01-02-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

CoolDude99 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:17:
[...]

Wat houdt end of life precies in? Ik draai namelijk ook op Office 2019. Je kunt een goedkope code voor Office 2019 online kopen, maar voor Office 2024 is die prijs al gauw 5x duurder.

Hoe lang gaat een Office versie mee voordat er sprake is van end of life? Anders zou Office 2021 ook nog een optie zijn?
End of life betekent dat Microsoft stopt met het ondersteunen van de software. Beveiligingslekken worden niet meer gedicht en ze zullen gaandeweg stoppen met bijv. Outlook laten verbinden naar Hotmail/Outlook.com/Office365 servers.

Sinds Office 2019 is de ondersteuning per losse versie 5 jaar, dit was tot en met Office 2016 10 jaar.

Alternatief is een Office abonnement afsluiten, dan betaal je iets van €100 per jaar voor de nieuwste versie en mag je op 5 computers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CoolDude99 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:17:
[...]
Er zijn al geen bug fixes meer, dan ook geen beveiligingsupdates. Aangezien je de Office suite gebruikt voor communicatie naar buiten is het dan per direct onbruikbaar. Er gaat 'spam' komen met malware die de dan bekende en niet meer gedichte gaten misbruikt.
Voorlopig wel ja. Elke versie waar je niet maandelijks voor betaald heeft een einddatum.

2019: https://learn.microsoft.c...cts/microsoft-office-2019
2021 doet het nog een jaartje: https://learn.microsoft.c...ycle/products/office-2021
2024 tot 2029: https://learn.microsoft.c...ycle/products/office-2024

Puur voor mail kan je ook de gratis Outlook new overwegen. (maar dan nog is de rest van Office 2016 en 2019 per oktober onbruikbaar voor een PC die een netwerkverbinding heeft)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 01-02-2025 13:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Overigens: het gaat niet over Windows zelf, dus ik verplaats even van Windows clients naar de software-buren

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
@nelizmastr Het gaat hier om Office op 1 PC, dus een abonnement afsluiten lijkt mij wel erg duur. Elk jaar zo`n €100,- betalen terwijl je eigenlijk maar 1x in de 5 jaar een nieuwe Office versie hoeft aan te schaffen.

@F_J_K Bedoel je dat Office 2019 na oktober dit jaar helemaal niet meer te gebruiken is (geen Word bestanden openen/bewerken, mail openen/verzenden in Outlook, etc.)? Als dat het geval is, moet ik ook aan een nieuwere versie van Office!

Zal er voor Office 2021 misschien ook nog een verlengde einddatum komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt gewoon Word documenten blijven openen. Microsoft zal alleen op een niet aangekondigd moment blokkeren met OneDrive of je Microsoft e-mailaccount in Outlook te verbinden.

Alle zogenaamde LTSC versies zullen 5 jaar ondersteund blijven, Microsoft heeft geen belang bij mensen die maar eens per 10 jaar upgraden.

Als je €100 per jaar te duur vindt kun je ook overstappen naar LibreOffice. Kost niks.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 03-02-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En de beveiligingsrisico’s worden niet meer opgelost maar gaan wel bekend zijn bij alle bad guys. Dat maakt het een risico. Maar een docx bestand openen blijft kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
nelizmastr schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:37:
Je kunt gewoon Word documenten blijven openen. Microsoft zal alleen op een niet aangekondigd moment blokkeren met OneDrive of je Microsoft e-mailaccount in Outlook te verbinden.

Alle zogenaamde LTSC versies zullen 5 jaar ondersteund blijven, Microsoft heeft geen belang bij mensen die maar eens per 10 jaar upgraden.

Als je €100 per jaar te duur vindt kun je ook overstappen naar LibreOffice. Kost niks.
Vind jij €100,- per jaar niet veel geld voor iets wat je eigenlijk 1x aanschaft en dan pas na 5 jaar weer hoeft te kopen?

Als er een nieuwe code wordt gekocht, kan ik die gewoon invoeren in de sectie office-account? Of moet ik een nieuwe Office installer downloaden en dan de key invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Waarom niet de nieuwe Outlook app inzetten? Gratis, support meerdere accounts en blijft up to date.
En als het aan Microsoft ligt, wordt die app toch de toekomst t.o.v. de traditionele Outlook uit Office.

Office 2016 kun je nog gewoon gebruiken voor Word e.a. (of je maakt snelkoppelingen naar de gratis we versies van die pakketten bij Microsoft). Het wordt toch anders met een nieuw Office versie. Kan je het wellicht beter zo oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Gebruiken ja, veilig gebruiken mee. Maar dat is een keuze. Zorg voor goede backups, houd er rekening mee dat het een keer mis gaat.

Of als het gaat om licht gebruik inderdaad deinstalleren en de gratis LibreOffice gebruiken, desgewenst icm. de gratis (nou ja, betaald door ads) Outlook New.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Klopt het dat je Office maar 1x kunt installeren op een PC en dat je een nieuwe key moet kopen als je bv Office hebt verwijdert of Windows opnieuw installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
Nee

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Hooguit dat je de PC even uit je account moet gooien, want je kunt 2019 en later niet zonder Microsoft account activeren of gebruiken. Het is niet alsof de code eenmalig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Ok. Dan denk ik dat ik een aantal keys voor Office 2024 zal moeten aanschaffen om de komende 5 jaar weer helemaal up to date ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je zo afhankelijk bent van de Office software, dan kun je dat doen.

Of even de aanbiedingen in de gaten houden en/of M365 Personal aanschaffen legaal voor 59,95.
En die 59,95 kun je elk jaar als voucher opnieuw aanschaffen en inwisselen in plaats van automatisch verlengen voor hogere kosten.

Dan heb je de Office applicaties altijd up to date op 5 devices, 1 TB Onedrive voor je bestanden, 50GB email opslag.

Als je echt alleen maar Outlook wilt gebruiken met een live.nl adres dan is de gratis Outlook client voldoende.
En een gratis Office pakketje als LibreOffice,WPS Office of FreeOffice voor die paar documentjes of spreadsheetjes die je buurvrouw maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Het is gewoon handig om de 2 mailaccounts in 1 programma te hebben en alle andere software in 1 suite.
Ik heb zelf geen ervaringen met bovengenoemde gratis software. Kun je al bestaande Word/Excel documenten hierin openen en bewerken?
Pagina: 1