FRITZ!Box 7590 AX en Gigaset telefoons

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricodoro
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-05 21:48
Hallo,

Ik kom er niet helemaal uit of ik elke Gigaset telefoon kan gebruiken in combinatie met mijn FRITZ!Box 7590 AX. Ik zit te denken aan de Gigaset Comfort 550, en die heeft een basisstation zo te zien.

Maar kunnen telefoons met alleen een oplader ook gekoppeld worden aan de FRITZ!Box?

Bedankt alvast voor jullie reactie(s)!

Beste antwoord (via tricodoro op 31-01-2025 10:33)

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 16:08
De Fritzbox is je DECT basis station. Dus als je een Gigaset set koopt met bijvoorbeeld drie handsets waarvan één met basis kun je de andere twee gewoon aan de Fritzbox koppelen. Andere optie is losse handsets kopen.
Alleen met de goedkoopste sets zoals A116 lukt het koppelen niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

tricodoro schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:21:
Hallo,

Ik kom er niet helemaal uit of ik elke Gigaset telefoon kan gebruiken in combinatie met mijn FRITZ!Box 7590 AX. Ik zit te denken aan de Gigaset Comfort 550, en die heeft een basisstation zo te zien.

Maar kunnen telefoons met alleen een oplader ook gekoppeld worden aan de FRITZ!Box?

Bedankt alvast voor jullie reactie(s)!
Een Gigaset DECT heeft een basis nodig. Dus nee een loop telefoon kan niet zonder basis.
Wat is je probleem met een basis station precies?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricodoro
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-05 21:48
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Een Gigaset DECT heeft een basis nodig. Dus nee een loop telefoon kan niet zonder basis.
Ik lees dat een FRITZ!Box het dect protocol ondersteunt en direct met Gigaset telefoons kan communiceren. Mijn vraag is dus meer of dit dan dus zonder Gigaset basisstation kan. Sommige telefoons worden namelijk zo (goedkoper) aangeboden.

Maar zo te lezen kan dat dus niet?

[ Voor 32% gewijzigd door tricodoro op 31-01-2025 10:28 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

tricodoro schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:27:
[...]

Ik lees dat een FRITZ!Box het dect protocol ondersteunt en direct met Gigaset telefoons kan communiceren. Mijn vraag is dus meer of dit dan dus zonder Gigaset basisstation kan. Sommige telefoons worden namelijk zo (goedkoper) aangeboden.

Maar zo te lezen kan dat dus niet?
Wacht, ik ga even je modem opzoeken :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
De Fritzbox is je DECT basis station. Dus als je een Gigaset set koopt met bijvoorbeeld drie handsets waarvan één met basis kun je de andere twee gewoon aan de Fritzbox koppelen. Andere optie is losse handsets kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

De FRITZ!Box 7590 AX omvat een volwaardige telefooncentrale. Bij de geïntegreerde DECT-basis kun je je tot wel zes draadloze telefoons aanmelden
Je kan dus wel rechtstreeks handsets koppelen.

Maar dan nog klopt mijn statement dat een handset een basis nodig heeft , echter heeft jouw modem een basis aan boord :+
Sendak239 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:28:
Waarom dan die 3e wel aan de losse basis en niet aan de basis in het modem?

[ Voor 63% gewijzigd door CrankyGamerOG op 31-01-2025 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
(jarig!)
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:22:
[...]

Dat is onzin. een Gigaset of siemens dect kan gewoon op een Fritzbox. Ik heb ooit een Philips dect telefoon gewoon op mijn Firtzbox kunnen aanmelden. Alleen niet alle functionaliteiten werken dan goed. De Fritzbox is ook een dect basis.

[ Voor 6% gewijzigd door vincedd op 31-01-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

vincedd schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:24:
[...]

Dat is onzin. een Gigaset of siemens dect kan gewoon op een Fritzbox. Ik heb ooit een Philips dect telefoon gewoon op mijn Firtzbox kunnen aanmelden. Alleen niet alle functionaliteiten werken dan goed. De Fritzbox is ook een dect basis.
Misschien had je het hele topic even moeten lezen, en daarnaast zeg ik niet dat het niet op dat modem kan, ik zei dat een handset altijd een basis nodig heeft, dus technisch klopte het wat ik zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:29:
[...]

Je kan dus wel rechtstreeks handsets koppelen.

Maar dan nog klopt mijn statement dat een handset een basis nodig heeft , echter heeft jouw modem een basis aan boord :+

[...]

Waarom dan die 3e wel aan de losse basis en niet aan de basis in het modem?
O ja, die kan je natuurlijk ook gewoon gebruiken en aan de FB koppelen. Ik heb het zelf nooit gedaan maar was vergeten waarom, waarschijnlijk omdat ik het niet zo mooi vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:54
Gigaset en fritzboxen werken prima samen, dingen zoals telefoonboeksynchronisatie, tekstberichten en antwoordmachine in de fritzbox zijn allemaal functioneel. Nieuwe handsets en oude handsets uit 2006 laten zich allemaal door elkaar combineren zonder enige problemen.

Ik heb zelf nog een doos vol willekeurige deck handsets door hackerevents met een eigen dect netwerk voor communicatie(eventphone.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.reinink
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-02 13:24
Mijn ervaring is dat vele Gigaset modellen gekoppeld kunnen worden aan het interne DECT station van een Fritz!Box. Bij een Panasonic had ik mindere ervaringen. Die moest ik via de ouderwetse PTSN poort koppelen.
Er zal zeker informatie te vinden zijn of een specifiek type Gigaset werkt met een Fritz!box.
Na 3 Gigasets heb ik nu een telefoon van Fritz! zelf gekocht. Niet extreem goedkoop, maar wel erg goed qua mogelijkheden, geluidskwaliteit en servicing (updates). De Fritz!shop in Nederland is zeer goed op de hoogte van alle mogelijkheden en helpen je verder, ook als je niets koopt.
Tevens heb ik op mijn mobiele telefoon de app van Fritz! geïnstalleerd, soms erg handig.
Een adres dat je niet zo snel zult vinden, maar heel veel info over Fritz! heeft:
https://boxmatrix.info/wiki/BoxMatrix

Succes!
Pagina: 1