360 Extreme Browser

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperboef
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-05 19:01
Mogguh!

Ik kwam gisteren toevallig de browser 360 Extreme Browser tegen en na even snel gecheckt te hebben, zag deze er tof mooi strak uit en werkte het ook wel fijn. Alleen las ik veel nare dingen erover. Al waren dat vooral artikelen van ongv 10/15 jaar terug of zo. Is deze browser nou wel of niet te vertrouwen?

opperboef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:15
Dat is letterlijk een virus. NIET INSTALLEREN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:55
Ik zou er lekker ver weg van blijven. Volgens Wikipedia is de laatste release in 2021 geweest en is het tevens ook Chinees, dat betekent niet per definitie onveilig maar zitten wel zorgen bij.

Waarom niet gewoon een bekende browser gebruiken die zich allemaal al hebben bewezen?
In 2012, a whistleblower reported a hidden backdoor in 360 Secure Browser. The Product Director of 360 Secure Browser, Tao Weihua, accused the whistleblower of "smearing 360 on behalf of Baidu", which the whistleblower said was "the worst professional response in history". Independent analysis of the claim showed that the browser has an "undeclared mechanism (i.e., via ExtSmartWiz.dll) which connects to the server on a regular basis (e.g., every 5 minutes), and allows it to download files of any type (including executables) from the server."

[ Voor 50% gewijzigd door Christoxz op 31-01-2025 08:21 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17:15
Christoxz schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:20:
Ik zou er lekker ver weg van blijven. Volgens Wikipedia is de laatste release in 2021 geweest en is het tevens ook Chinees, dat betekent niet per definitie onveilig maar zitten wel zorgen bij.

Waarom niet gewoon een bekende browser gebruiken die zich allemaal al hebben bewezen?

[...]
Om nog maar te zwijgen over de bewezen backdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een Google op "360 Extreme Browser" geeft alleen maar rode vlaggen. Zelfs Wikipedia noemt dat mensen er niet vanaf kunnen komen meer en dat hij continue contact opneemt met hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperboef
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-05 19:01
Christoxz schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:20:

[...]
Ik hou van andere proberen en ben de standaard browsers een beetje zat of zo.

opperboef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

opperboef schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:28:
[...]

Ik hou van andere proberen en of zo.
Wat valt er zat te zijn aan een browser :?
Zo'n ding geeft je een adresbalk en bookmarks en dan heb je 't een heel eind gehad. Ze renderen allemaal webpagina's en ze hebben onderling wat kleine technische verschillen maar "ben de standaard browsers een beetje zat" vind ik echt een hele rare reden :X
Wat doet/deed die 360 dan zo radicaal anders dat je zo bevalt/beviel?

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 31-01-2025 08:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Firefox vs Chromium is goed om eens voor jezelf te proberen. Zonder verder kijken had ik nog steeds Mosaic gebruikt. :P

Maar als de eerste Google-hit al is
360 Extreme Browser is een webbrowserapplicatie ontwikkeld door Qihoo 360 die is geclassificeerd als kwaadaardige en potentieel ongewenste applicaties (PUP) .10 dec 2024
En inderdaad vind je verder ook vooral ervaringen waar de oplossing is de hele PC formatteren.. Advies: wegblijven. Ver weg blijven. Ik hoop dat je het niet daadwerkelijk hebt geinstalleerd. En als wel dat je niets met die PC doet wat je niet open en bloot wilt delen met anderen :P

Dan is de merites van deze browser m.i. hier geen discussie waard dus sluit ik maar om te voorkomen dat mensen het nog gaan proberen ook..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.