Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWR1963
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-03 10:30
Is het mogelijk om het beeld uit te zetten en alleen de geluidsdoorvoer aan bij een HDMI uitgang op de PC?

Ik heb mijn DENON receiver (AVR-2313) aangesloten op mijn PC voor het geluid met een HDMI kabel.
Nu ziet mijn PC (Windows 11 met een grafische kaart RTX4080) dat als een derde monitor.

Ik heb 2 beeldschermen via DP port aangesloten . Wanneer ik mijn beeldschermen aanzet om te gaan werken (PC staat altijd aan) ben ik vensters "kwijt" want deze staan op de derde monitor (lees Denon receiver) waar geen monitor op is aangesloten en moet ik de vensters verplaatsen. Ik zou eigenlijk willen dat Windows de receiver met de HDMI aansluiting niet als monitor ziet. Hoe krijg ik dat voor elkaar.
...

Ik wil graag digitaal geluid naar m'n receiver hebben maar heb geen optische uitgang.
...
Er zijn wel topics met een soortgelijke vraag maar niet precies over de beeldschermfunctie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:39
Ik vond dit, lijkt erop dat het niet mogelijk is:

https://answers.microsoft...98-47ab-8ec7-6ff7d7bd5889

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
Koop een geluidskaartje en prik die in. Of een usb iets. Klaar

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Linux gebruiken. Daar kun je de derde monitor gewoon uit de configuratie halen en de HDMI audio sink gewoon als output node voor de je geluid gebruiken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hdmi Audio extractor kopen. Die trekt het audiosignaal er uit en dan kun je met optical of coaxial naar je receiver (die snapt beiden).
Zou zelf voor coaxiaal kiezen, dan zijn langere lengtes of vreemde bochten ook geen probleem.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWR1963
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-03 10:30
Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Ik vind die Audio extractor nog wel de meest interessante. Aleen zou ik wel zeker willen weten dat wanneer ik deze aansluit met HDMI in en en zonder HDMI out en alleen coax of optical out, dat deze toch niet door Windows wordt gezien als een monitor.

En een tweede vraag waarvan ik denk dat het niet kan is dat er dan niet een Audio Extractor is die alleen geluid doorgeeft via HDMI. Er loopt immers al een HDMI kabel naar de receiver.

Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:04
De HDMI audio extractor zet je tussen je primaire monitor.

Ik heb er ergens nog een (FeinTech VAX01202), want bij mij werkte het niet (sonos soundbar ipv receiver).
Als je in de buurt woont mag je hem permanent lenen. (arnhem)

[ Voor 59% gewijzigd door jeroen3 op 04-02-2025 07:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51
sig69 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 02:54:
Koop een geluidskaartje en prik die in. Of een usb iets. Klaar
SWR1963 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 06:17:
Ik vind die Audio extractor nog wel de meest interessante.
Als je toch geld uit gaat geven/apparatuur moet kopen, vanwaar dan niet een geluidskaart met digitale uitgang inbouwen? Werkt 100% zeker waar je met HDMI daar niet zeker van bent. Of je moet HD Audio dan wel surround PCM naar de Denon willen sturen, dan zit je aan HDMI vast.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 04-02-2025 16:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:34
En als je nou gewoon een van je twee monitoren in de denon's display out prikt?
Ik neem aan dat minimaal één van de twee monitoren je secundaire display is en er dus niet op gegamed wordt oid.

Wat windows ook support, is om 2 monitoren te dupliceren en de derde te extenden. Dus dan laat je de denon een duplicaat zijn van je secundaire monitor, bijvoorbeeld. Vervolgens dan voor de denon en je secundaire monitor als gedupliceerd paar nog even de resolutie van je daadwerkelijke monitor kiezen. Dan heb je effectief weer twee monitoren, ondanks dat de denon dus ook alles van je secundaire display ziet.
Dan heb je een gratis oplossing.

Een andere optie is een externe usb dac aansluiten op de analoge input van de denon.
Dat lijkt me een makkelijker apparaatje om te vinden dan een fatsoenlijke extractor. Ook een stuk minder kans op rare problemen omdat je iets relatief ongewoons aan het doen bent.
Dit ding is 35 euro https://www.soundimports.eu/nl/smsl-ps100.html
Maar volgensmij ben je dan wel gelijk gelimiteerd tot Stereo, dus heb je meer dan 2.1 aangesloten zitten op de denon?

@Marber Dan raak je het display ook kwijt als audio device

[ Voor 138% gewijzigd door youridv1 op 05-02-2025 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-05 15:25
Allemaal moeilijke opties. De meest eenvoudige is dit via beeldscherminstellingen te regelen. Selecteer in beeldscherminstellingen het scherm "wat geen scherm is" en kies voor de optie "verbinding met dit beeldscherm verbreken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 15:31

Liberteh

All your base belong to me

Marber schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:26:
Allemaal moeilijke opties. De meest eenvoudige is dit via beeldscherminstellingen te regelen. Selecteer in beeldscherminstellingen het scherm "wat geen scherm is" en kies voor de optie "verbinding met dit beeldscherm verbreken".
Dan ben je je audio ook kwijt. Ik weet niet wat het probleem is waar je deze oplossing voor zoekt maar wat ik deed in deze set-up was de linkerbovenste punt van de receiver display tegen de rechtsonderste punt van de primaire display te zetten in de Display Settings van Windows. Mijn probleem was voornamelijk dat je anders je muis opeens kwijt was en dit los je hiermee vrijwel geheel op zonder je audio bron te verliezen.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:25

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

En als je in de instellingen in Windows van dat "spookbeeldscherm" nu een mirror maakt van een van je echte schermen? Dan heb je wel geluid, en ben je geen vensters kwijt. En het kost je niets.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 07:37

mjl

Ugh

Je kan ook je beeldscherm op de versterker aansluiten, enige nadeel zou kunnen zijn dat de versterker je bandbreedte beperkt naar je monitor om dat de output een lagere HDMI standaard heeft.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

You've had your chance.

[ Voor 133% gewijzigd door MeesKees21 op 13-02-2025 13:41 ]

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverhaze95
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12-03 21:21
Ik heb hetzelfde met mijn versterker, in nvdia controlpaneel, of meerdere beeldschermen instellingen. Daar ergens, het scherm van je versterker selecteren en je 1ste monitor daarop laten dupliceren. Dan ben je nooit meer vensters kwijt.
Pagina: 1