Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, maar ik krijg geen signaal naar mijn monitor.
De computer start wel op: alle lampjes op het moederbord branden en de ventilatoren draaien. Op dit moment heb ik er geen videokaart in zitten.
Wanneer ik de pc opstart, brandt eerst het oranje boot-lampje op mijn moederbord. Na een paar minuten gaat het rode CPU-lampje branden, en daarna gebeurt er niets meer.
Wat ik al heb geprobeerd:
Een videokaart uit mijn andere computer erin gezet, omdat ik dacht dat het daaraan kon liggen.
Het geheugen naar een ander slot verplaatst.
De pc gestart met slechts één geheugenstick.
Geprobeerd Memory Learning te forceren (volgens dit filmpje), maar zonder succes.
De CPU verwijderd en opnieuw geplaatst.
Alle aansluitingen gecontroleerd
Zowel HDMI als DisplayPort geprobeerd.
Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
Kleine update: Misschien dat ik een bril nodig heb maar het lampje dat eerst oranje wordt is het dram lampje. Na ongeveer 1 minuut gaat het wordt het cpu lampje rood.
De computer start wel op: alle lampjes op het moederbord branden en de ventilatoren draaien. Op dit moment heb ik er geen videokaart in zitten.
Wanneer ik de pc opstart, brandt eerst het oranje boot-lampje op mijn moederbord. Na een paar minuten gaat het rode CPU-lampje branden, en daarna gebeurt er niets meer.
Wat ik al heb geprobeerd:
Een videokaart uit mijn andere computer erin gezet, omdat ik dacht dat het daaraan kon liggen.
Het geheugen naar een ander slot verplaatst.
De pc gestart met slechts één geheugenstick.
Geprobeerd Memory Learning te forceren (volgens dit filmpje), maar zonder succes.
De CPU verwijderd en opnieuw geplaatst.
Alle aansluitingen gecontroleerd
Zowel HDMI als DisplayPort geprobeerd.
Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
Kleine update: Misschien dat ik een bril nodig heb maar het lampje dat eerst oranje wordt is het dram lampje. Na ongeveer 1 minuut gaat het wordt het cpu lampje rood.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 557,99 | € 557,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 149,- | € 149,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM Zwart/Zwart, 120mm | € 4,84 | € 4,84 |
2 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Zwart, 140mm | € 7,17 | € 14,34 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 96,78 | € 96,78 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold ATX 3.1, Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 129,99 | € 129,99 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 512GB | € 52,95 | € 52,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.359,74 |