Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 19:20
Mijn vraag:
Lieve tweakers, op mijn LG G3 OLED willen bepaalde apps geen video streamen. En ik krijg maar niet uitgevonden waardoor dat komt. Zoeken op internet lijkt aan te geven dat het een veel voorkomend probleem is maar niemand lijkt een oplossing te hebben.

Probleem concreet: NPOstart/Netflix/Prime: apps starten, laden menu's etc maar streams willen beginnen en geven dan een foutmelding / doen niks. Dit dus:
https://www.reddit.com/r/...treaming_apps_are_broken/
https://www.reddit.com/r/...nected_but_does_not_load/
https://www.reddit.com/r/...pps_not_working_on_lg_c3/

Gek genoeg werkt HBO prima. Op alle andere apparaten werkt alles prima (MacBook, Windows PC, iPhones, Chromecast 4K TV dongle) dus het lijkt niet aan het netwerk of de internet verbinding te liggen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
LG G3 OLED
alle software (OS) en apps up-to-date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
alles wat ik heb kunnen vinden online, in willekeurige volgorde:
  • turn it off and back on again (TV, experiabox v10, access points, pi-hole, maar alle andere apparaten werkten en werken nog steeds)
  • soft reset (stekker eruit, power button 30 sec vast houden, 2 mins wachten, stekker er weer in)
  • TV network settings: alles groen (wifi, dns, internet) en alles lijkt te kloppen (IP, DNS)
  • IPv6 aan of uit
  • check date en time, alles correct (NTP error: https://www.reddit.com/r/...not_working_after_update/)
  • Netflix internetconnectie test, alles goed
  • disable Quickstart
  • ander WiFi netwerk (guest)
  • pi-hole aan en uit, restart, flush DNS
  • apps remove en re-install
  • regio van de TV veranderen (België) en weer terug naar NL (ineens pincode nodig....? Is 1234)
Wat ik nog niet geprobeerd heb, en liever ook niet doe:
  • factory reset, meerdere reddits die aangeven dat geprobeerd te hebben zonder resultaat
  • LG overeenkomsten: user agreement heb ik geaccepteerd, de rest (share data with LG: viewing history, speech history etc etc niet). Daarmee werkt de TV al bijna een jaar prima
  • Opgeven en de Google dongle die er nu tijdelijk aan hangt permanent accepteren...
Opties:
  • Zou het toch die user agreements kunnen zijn? https://www.lg.com/us/sup...ot-working--1423685795027 hier geeft LG bij stap 4 aan dat dit het zou kunnen zijn maar de TV werkt al ruim een jaar zonder....
  • Zou de recente forced software upgrade van KPN's experiabox v10 hier iets mee te maken kunnen hebben? Nogmaals, op alle andere apparaten (Mac, win, android) werkt alles prima en op de TV zelf doet HBO het ook...

Beste antwoord (via Pol23 op 06-02-2025 18:14)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan me zo voorstellen dat het nog relevant is te vermelden welke versie van WebOS je TV draait. Ik zit zelf al maandenlang elke keer als ik de TV heb aangezet de voorgestelde WebOS update weg te klikken (want de TV doet het nu en dat hou ik graag zo :)).

Je kunt ook nog ergens diep in een instellingen menu van de TV kiezen tussen wel of geen fast-boot. Dat zou heel misschien ook nog iets zijn om minstens eens te proberen.

edit: oh oeps, dat heb je al gechecked als "quickstart".

[ Voor 6% gewijzigd door Nikel op 31-01-2025 11:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kan me zo voorstellen dat het nog relevant is te vermelden welke versie van WebOS je TV draait. Ik zit zelf al maandenlang elke keer als ik de TV heb aangezet de voorgestelde WebOS update weg te klikken (want de TV doet het nu en dat hou ik graag zo :)).

Je kunt ook nog ergens diep in een instellingen menu van de TV kiezen tussen wel of geen fast-boot. Dat zou heel misschien ook nog iets zijn om minstens eens te proberen.

edit: oh oeps, dat heb je al gechecked als "quickstart".

[ Voor 6% gewijzigd door Nikel op 31-01-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
WebOS versie is 23.20.54
Volgens mij de laatste versie. Maar een update is alweer een paar weken geleden en werkte daarna prima.

Fastboot staat inderdaad uit, al sinds ik de TV heb.

Iemand nog enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[b]Pol23 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:55:[/b

Wat ik nog niet geprobeerd heb, en liever ook niet doe:
  • factory reset, meerdere reddits die aangeven dat geprobeerd te hebben zonder resultaat
  • LG overeenkomsten: user agreement heb ik geaccepteerd, de rest (share data with LG: viewing history, speech history etc etc niet). Daarmee werkt de TV al bijna een jaar prima
  • Opgeven en de Google dongle die er nu tijdelijk aan hangt permanent accepteren...
Je geeft aan dat de tv een jaar prima heeft gewerkt. Wat is er veranderd in je setup? Wellicht moet je het daar zoeken. Als er niks veranderd is, en/of de streams hebben nog nooit gewerkt (dat geef je namelijk niet aan) dan zou ik toch aan de slag gaan met de user agreements.
1.Foto;s maken van je huidige setup.
2.User agreements 1 voor 1 accepteren en kijken wat het effect is.
3. Indien geen effect; factory reset. Met de foto;s heb je je oude setup zo weer terug.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
Thanks @Harkelaar, streams hebben altijd gewerkt. NPO app wilde sporadisch wel eens niet streamen maar dan was opnieuw opstarten vaak wel de oplossing. Nooit kunnen achterhalen wat daar de oorzaak van was.

En ben al een hele tijd bezig met proberen oorzaken uit te sluiten. Enige wat volgens mij veranderd is dat is de verplichte KPN update van de experiabox v10. Maar ja, op alle andere apparaten werkt alles.

Een keer een factory reset is inderdaad makkelijk met foto’s. Goed idee. Maar het vreemde is: ik heb twee van deze tv’s. Op beide hetzelfde probleem. Vandaar mijn vermoeden over een issue met de tv’s zelf. Naast factory reset houd ik de user agreements als oorzaak over. Zie hieronder een foto. Algemene voorwaarden heb ik geaccepteerd. De ‘geef ons al je data’ voorwaarden niet. Daarmee hebben beide tv’s tot nu toe prima gewerkt. Ik ben erg voorzichtig om deze zaken te accepteren. Vooral die tweede is ronduit eng om te lezen: jou tv heeft een beeldanalyzer die uitvogelt wat je kijkt en dat deelt met het moederschip. En derde partijen. En jij krijgt advertenties. Dus zelfs accepteren, kijken of streams dan werken, en daarna weer ‘ontaccepteren’ middels factory reset vertrouw ik niet helemaal.

Maar zijn er niet meer tweakers die hier last van hebben? Reddit staat vol met LG tv’s waarbij streams het niet doen. Van 2018 tot nu, zie TS. Gek genoeg nergens een oorzaak + oplossing kunnen vinden…

User agreement status waarmee de tvs tot nu toe prima werkten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8rKdyDTGXGDqayMwjJmSI9_qtk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fP6zXxFtZZkxflUzrhZ7scCL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Pol23 op 04-02-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
@Pol23 met die update van die kpn box—> wat als je de tv aansluit op een andere verbinding? Bijv wifi via hotspot telefoon? Wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
Harkelaar schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:08:
@Pol23 met die update van die kpn box—> wat als je de tv aansluit op een andere verbinding? Bijv wifi via hotspot telefoon? Wat gebeurt er dan?
Creatief! Ga ik proberen zodra ik thuis ben…

Guest network had ik al geprobeerd (hielp niet) maar dat loopt ook naar de experiabox (via Asus access points).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:57

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Misschien staat er nog net een puntje tussen dat nog niet geprobeerd is. https://www.lg.com/us/sup...working--1423685795027LST

[ Voor 11% gewijzigd door vdr01 op 05-02-2025 18:14 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
vdr01 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:12:
Misschien staat er nog net een puntje tussen dat nog niet geprobeerd is. https://www.lg.com/us/sup...working--1423685795027LST
Zie einde van de TS, optie 1. Hele lijstje gehad behalve zoals aangegeven in de TS de ‘data-steel user agreements’ accepteren (zie paar posts hiervoor) en een factory reset (omdat meerdere search results aangegeven dat dit het probleem niet oplost). Maar dank voor de suggestie. Alle ideeën welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:57

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Pol23 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:29:
[...]

Zie einde van de TS, optie 1. Hele lijstje gehad behalve zoals aangegeven in de TS de ‘data-steel user agreements’ accepteren (zie paar posts hiervoor) en een factory reset (omdat meerdere search results aangegeven dat dit het probleem niet oplost). Maar dank voor de suggestie. Alle ideeën welkom!
Alvorens verder te zoeken zou ik persoonlijk toch het hele lijstje oplossingen proberen. Zelfs data-steel en desnoods factory reset. Ik snap uw weerstand hiertegen maar als ik een lijstje moet afwerken dan ook helemaal zodat ik de aangedragen oplossing met zekerheid kan uitsluiten. Hoop dat het snel oplost. Succes.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Pol23 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Creatief! Ga ik proberen zodra ik thuis ben…

Guest network had ik al geprobeerd (hielp niet) maar dat loopt ook naar de experiabox (via Asus access points).
En wat is hier uitgekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pol23
@Harkelaar, net thuis gekomen (paar dagen weg). Stekker in de tv en meteen melding dat er een update beschikbaar is: 23.20.59. Er voila, alles werkt weer }:|

Conclusie: brakke LG software. En niet de eerste keer dus waarschijnlijk ook niet de laatste keer… |:(

Advies, zoals @Nikel al aangaf: niet updaten zolang alles werkt. En een dongle / cast-ding van t een of ander achter de hand houden. Top verhaal LG, thanks :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Nu online
Pol23 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:14:
Conclusie: brakke LG software. En niet de eerste keer dus waarschijnlijk ook niet de laatste keer… |:(
Conclusie dat je zelf via de settings of de gebruiksvoorwaarden een probleem hebt veroorzaakt is anders een stuk logischer :-).

Niemand hier heeft dezelfde problemen en nu na een keer opnieuw opstarten door de upgrade is het ineens opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakGP op 06-02-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pol23
TweakGP schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:42:
Conclusie dat je zelf via de settings of de gebruiksvoorwaarden een probleem hebt veroorzaakt is anders een stuk logischer :-).

Niemand hier heeft dezelfde problemen en nu na een keer opnieuw opstarten door de upgrade is het ineens opgelost.
Nou, niet helemaal eens want na een software update werkt ineens alles weer. Dat is wat anders dan opnieuw opstarten (wat ik al 5 keer geprobeerd had, inclusief hele nacht stekker eruit). Maar, the plot thickens, ik ben het ook wel met je eens want de andere tv gaf aan geen update te hebben (nog steeds 23.20.54) en die werkt ineens ook weer... 8)7 Enkel een paar dagen weg geweest en nergens aan gezeten. Wat ik helaas niet weet is of de eerste tv het ook al deed voor de update. Uit blijde hoop direct op 'update' geklikt.

En verder is het enige waar recent iets aan veranderd is de update van de KPN experiabox v10, maar nogmaals alle andere apparaten werkten prima. Dus nieuwe conclusie: ik heb geen idee... Maar alles werkt wel weer.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat er ergens invalide IP of DNS records rond zwierven die nu een paar dagen later verlopen en refreshed zijn ofzo? Kan dat (werkelijk geen idee...)?
Pagina: 1