Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSR1987
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-02 12:25
Hallo allemaal,

Bij ons zijn vrijdag zonnepanelen geinstalleerd in twee strings (5 en 4 panelen) met een solax omvormer. Echter wil het niet om deze omvormer met internet te verbinden. Het gaat om de x1 mini 3.0 g4 omvormer. De wifi-stick betreft de Solax Pocket wifi v3.0. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en of de wifi stick wel geschikt is voor de opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je hebt het over 2 strings, maar de omvormer heeft maar 1 mppt ingang?
https://nl.solaxpower.com...mini-g4-datasheets-en.pdf

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-05 20:06
Klopt, 1 MPPT, dus ofwel type omvormer klopt niet of installateur is een beun de haas en heeft vrolijk op twee oriëntaties panelen liggen plaatsen en in 1 string verbonden, dat hoop ik niet voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSR1987
Het is inderdaad op 1 string doorgelust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSR1987
De omvormer was ook niet conform de afspraak en gaat vervangen worden. Waarom deze neer is gehangen is mij een raadsel. Ik weet ook niet met welke hij deze keer aan komt zetten. Ik heb er zelf geen verstand van en het lijkt of daar misbruik van gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:07
Hoe liggen je panelen? Op 2 dakvlakken (oriëntatie)? Dan heb je 2 trackers nodig in de omvormer en niet als 1 string aan elkaar.
Helemaal niet wenselijk is 2 ongelijke strings (4 en 5) als parallel aan elkaar.

Overigens zijn de Solax omvormers prima apparaten. Ben er zelf tevreden over. De installatie van de wifi was wel even wat. Maar ook dat is goed gekomen. Ik heb wel een ander model dat jou.
Het klinkt inderdaad een beetje als iemand die niet helemaal weet wat hij doet. Maar dat is wat lastig beoordelen.
Kun je anders je offerte/factuur en/of foto's van de installatie (eventueel zonder bedragen) eens delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapraap
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 09-05 09:49
Dit heb ik ook gehad. Heel lang gezocht maar uiteindelijk bleek de USB-dongel in de verkeerde USB-poort op de omvormer te zijn aangesloten. Omzetten naar de juiste USB-poort was de oplossing.
Pagina: 1