Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
65 inch tv TV voor de woonkamer

Wat is je budget?
Max 1500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films / series kijken, gamen (xbox). Ik geef niet veel om 120hz of 144hz refresh rate. Wat denk van belang is dat de TV dicht bij de schuifpui staat en er dus veel licht inval is

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was zelf aan het kijken naar de uitvoering: TCL 65C855 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
De reden voor mijn vraag is dat we momenteel een OLED hebben (55 inch LG C8). Deze heeft aan alle kanten burn in (logo's,ondertitels, mute icoontje). Hierdoor ben ik wat huiverig voor OLED.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Beste antwoord (via Erkel op 01-02-2025 20:50)

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:45
Burn-in zou met de nieuwe OLED’s lang niet zo’n groot probleem meer moeten zijn.

Maar als je geen OLED wil, wat ik in een lichte woonkamer me kan voorstellen dan is de TCL een goede keuze.

Het is denk ik kiezen tussen modernere techniek, bij de Chinese merken, of bijvoorbeeld Sony waar je wat minder krijgt maar je betaald voor de reputatie en kwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckydream
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:17
Ik denk dat de tcl 65c855 een goede keuze is voor een tv met veel lichtopbrengst voor een redelijke prijs

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:45
Burn-in zou met de nieuwe OLED’s lang niet zo’n groot probleem meer moeten zijn.

Maar als je geen OLED wil, wat ik in een lichte woonkamer me kan voorstellen dan is de TCL een goede keuze.

Het is denk ik kiezen tussen modernere techniek, bij de Chinese merken, of bijvoorbeeld Sony waar je wat minder krijgt maar je betaald voor de reputatie en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Dank voor de antwoorden. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een OLED in de vorm van een 65inch C4. Die was uiteindelijk 200 euro duurder dan de tcl, dat verschil was me te klein om dan niet voor oled te kiezen.

Ook omdat burn in tegenwoordig een stuk minder voor komt.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:54
Die burn in (logo's, ondertiteling) herken ik. Ik heb zelf ook een LG55C8. Jammer genoeg komt hier voorlopig nog geen nieuwe.