Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreken
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-02 21:38
Mijn vraag

Ik ben momenteel op zoek naar een hypotheekofferte.
Ik had vroeger (25 jaar geleden) een hypotheek en zou op deze bestaande een nieuwe minder grote offerte doen.
Ik heb een vrouw waarmee ik deze samen afsloot en nu zou terug opstarten.
Mijn vraag is wat staat er allemaal in zo een nieuw contract?
Staat daar ook iets in van vroeger reeds afbetaalde persoonlijke lening bij andere instelling dan waar ik nu ga en staat daar ook andere vroegere afgesloten hypotheek in?
Momenteel heb ik totaal geen schulden of lening lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In de offerte/het aanbod van een nieuwe geldverstrekker (bank) staat geen informatie over eventuele andere leningen/verplichtingen.

Wel moet je in het aanvraag proces huidige leningen/verplichtingen opgeven. Als die er op dat moment niet (meer) zijn (volledig afgelost) en dus niet relevant zijn komen die niet boven water. Wel kunnen ze naar voren komen in bijvoorbeeld een afschrift van een bankrekeningen als ze relatief kort geleden zijn afgelost.

Een goed startpunt voor jou is: https://www.mijnkredietregistratie.nl/nl Hier kan je je BKR (al je huidige en recente schulden/verplichtingen) inzien.

[ Voor 14% gewijzigd door Luit op 30-01-2025 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gaat het om een hypotheek op het zelfde object waar je eerder ook een hypotheek had? Zo ja, heb je die toen laten royeren? Zo nee, dan zou ik bij de toenmalige verstrekker kijken of die nog steeds interessant is, dat scheelt je notaris kosten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreken
Dank je Luit.
Het is wel in België. Dus ik hoop dat de regel daar ook zo is.
Het gaat om leningen van meer dan 20 jaar geleden en die was snel afgelost ook.

Dukebox, dat hebben we reeds gedaan. Dit blijft goed. Het is gewoon kwestie van de kleinere persoonlijke lening in andere instelling. Of die daar in komt te staan (die is reeds meer dan 20 jaar geleden afgeslost, België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Andreken Geen idee hoe dat in BE zit, in NL wordt het in het kadastraal register ingeschreven, dat blijft daar instaan totdat een notaris opdracht geeft deze vermelding te verwijderen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreken
Bij ons blijft dat wel staan in de centrale bank. Maar ik zou graag hebben dat dit niet in ons hypothecair offerte (contract) staat, ligt nogal gevoelig
Pagina: 1