Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 20:54
Het is me al eerder overkomen, maar gisteren werd mijn contactloze betaling van boven de €250 weer geweigerd. Met mijn fysieke pasje kon ik direct daarop wel betalen.
Mijn betalingslimiet van mijn bankpas staat ingesteld op €500, NFC- alsmede google betalingsinstellingen staan allemaal goed ingesteld en ik betaal via mijn telefoon en niet met een smartwatch. Daarvan weet ik dat het max €250 per dag is. Contact met de ABN AMRO heeft geen antwoord opgeleverd.
Onder de €250 heb ik totaal geen probleem. Ik heb een OnePlus Nord 4. Rara wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:54
Je geeft denk ik zelf al een hint, voor je smartwatch is de limiet 250 Euro per dag, dat is dan gelijk de instelling voor alle betalingen via zowel telefoon als smartwatch.

Dit is eenvoudig te testen, gooi de limiet op je smartwatch omlaag naar 25 Euro, test vervolgens dat dat werkt door een betaling met de smartwatch van 30 Euro te doen (die zou moeten weigeren), en herhaal dat vervolgens door met de telefoon ook een betaling van 30 Euro te doen.
Geef wel even tijd voor verwerking van de veranderde limieten op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:31
swhnld schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:52:
Je geeft denk ik zelf al een hint, voor je smartwatch is de limiet 250 Euro per dag, dat is dan gelijk de instelling voor alle betalingen via zowel telefoon als smartwatch.
Dat lijkt mij niet.
Met Google Pay kun je per dag maximaal € 2.500 per telefoon betalen. Voor een smartwatch geldt een maximum van € 250 per dag
Aldus ABN Amro

Onwaarschijnlijk maar heb je een jongeren rekening? Daarvan is het limiet maar 150 EUR via telefoon.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 20:54
Bedankt voor de reacties zover:
Ik noemde de smartwatch omdat ik daarvan las dat daar de limiet €250 is, maar ik heb alleen een telefoon waar ik mee betaal, ik heb helemaal geen horloge.
Ik ben gisteren 70jr geworden, dus ik denk niet dat ik nog een "jongeren rekening" heb. ;-)