Menu horizontaal swipebaar maken op mobiel

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wensje
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-03 22:00
Beste mensen,

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende: ik ben in Wordpress een website aan het opbouwen. Nu ben ik totaal niet thuis in css en html en dergelijke, dus gebruik ik met name een builder met blokken. Ik heb een menu toegevoegd, deze werkt prima op desktop. Alleen... als ik kies voor een hamburgermenu op mobiel (wat het natuurlijk gebruiksvriendelijker maakt), komen de drie streepjes wel in de hoek te staan, maar vervolgens kun je het niet aanklikken. In de testversie (als ik ingelogd ben in Wordpress met het admin-account), werkt het wel naar behoren. Wellicht is er iets mis in de css?

Maar goed, nu kom ik op het volgende: eigenlijk ben ik ook niet per se fan van een hamburgermenu. Ik zou het mooi vinden als het menu horizontaal swipebaar is. Dus niets ingeklapt. Is dat op een makkelijke manier te realiseren? Ik gebruik overigens het thema Twenty Twenty Two.

Alvast enorm bedankt voor jullie tips/ideeën/oplossingen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:09
Dit kan aan veel factoren liggen. Dat je hamburgermenu niet aanklikbaar is kan liggen aan de z-index, waardoor een ander element (zichtbaar danwel onzichtbaar) over je icoon valt en de daadwerkelijke klik dus niet op het icoon is maar op dat andere element. Maar kan ook een probleem met javascript betekenen.

Menu horizontaal scrollbaar maken kan, maar is qua gebruiksvriendelijkheid enorm af te raden in bijna alle gevallen. Als je 't toch wil bereiken kun je de elementen naast elkaar plaatsen en scrollbaar maken door de volgende regels code op de omliggende div te plaatsen.

code:
1
2
3
display: flex;
flex-wrap: nowrap;
overflow-x: scroll;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:45

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hoewel dit een website betreft, heeft het weinig te zoeken Internet en Netwerken, dus ik verhuis je topic even naar het goede hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neem even onze Quickstart door en probeer het dan nog eens opnieuw ;)

Die vragen wanneer je een nieuw topic opent staan er natuurlijk niet voor niets:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.