Problemen met modereren van (oudere) reviews

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Alle productreviews in de pricewatch die ouder zijn dan (onderbuikvermoeden) 48 uur.
Hierbij een voorbeeld van twee reviews, de ene kan ik wél modereren, de andere niet:
Hello Ganss HS87T, Cherry MX Brown, Qwerty US, Wit review door MartinMeijerink
Hello Ganss HS87T, Cherry MX Red, Qwerty US, Donkerblauw review door BramWZG

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Ik wil een productreview modereren. Dit kan enerzijds door op de huidige modstatus ervan te klikken, of onderaan de (uitgebreide) review op een waarde van 0, +1, +2 of +3 te klikken.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Tot voor kort (heb een paar dagen niet gekeken bij de reviews om ze te beoordelen) kon ik elke review nog beoordelen. Nu lijkt de moderatiestatus te worden vastgezet, zoals dat met frontpage comments ook gebeurt. Dit zou ik niet verwachten...

Indien relevant, voeg een screenshot toe
...

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Win11 met meest recente Chrome (en diverse extensies, deze ook uitgeschakeld om te testen). Vervolgens op mijn mobiel (Android wederom met meest recente Chrome) gepoogd, met zelfde resultaat. Zowel mobiel internet als lokale wifi, geen verschil.

Ik weet dat @Linksquest ook nog wel eens reviews modereert, evt mag jij het ook eens proberen of ie de moderatie bij een oudere review bij jou wel opslaat :?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Topicstarter
Toevallig lukt het me bij deze twee 'antieke' reviews dan weer wel:
Intel Core i7-4770 Boxed review door bierbram
Intel Core i7-4770 Boxed review door republicm1911

Maar de nodige andere reviews bij dat product dan weer niet (met uitzondering van die van gisteren)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PeacekeeperNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:51:
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Alle productreviews in de pricewatch die ouder zijn dan (onderbuikvermoeden) 48 uur.
Hierbij een voorbeeld van twee reviews, de ene kan ik wél modereren, de andere niet:
For what it's worth; ik kan beide gewoon scoren. Misschien komt dat door mijn rechtenset oid maar het is in ieder geval extra info.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 14:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik kan ook gewoon een score achterlaten, misschien dat er ergens een bug gezeten heeft, geen idee, maar ik ben dit probleem nog niet tegenkomen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Topicstarter
Bijzonder, wellicht ook omdat je moderator rechten hebt wellicht.
Heb even screenrecording ervan gemaakt op mijn telefoon waar het hopelijk duidelijk uit wordt, die ik even als short op mijn Google account heb geüpload.

[ Voor 11% gewijzigd door PeacekeeperNL op 31-01-2025 08:15 . Reden: Url verwijderd ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb het ook even geprobeerd, de bovenste kan ik wel modereren (cherry mx brown) en de onderste (cherry mx red) niet. Als ik op het mod vierkant klik krijg ik wel de juiste popup van -1 0 1 2 3, maar als ik daar dan op klik gebeurt er niets. Idem met de mod knoppen onderaan de review.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Topicstarter
TTLCrazy schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:16:
Ik heb het ook even geprobeerd, de bovenste kan ik wel modereren (cherry mx brown) en de onderste (cherry mx red) niet. Als ik op het mod vierkant klik krijg ik wel de juiste popup van -1 0 1 2 3, maar als ik daar dan op klik gebeurt er niets. Idem met de mod knoppen onderaan de review.
Aangezien jij, net als ik, een normale user bent, zullen @Linksquest en @Bor er geen last van hebben door de aanvullende rechten op hun accounts vermoed ik dan :X
Thanks! Ben ik toch niet compleet gek 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hier ook, zo te zien mogen wij "simpele reviews" niet beoordelen.

code:
1
{"error":"Je kan een simpele review niet beoordelen"}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
Hier als pro-mod het zelfde gedrag, de ene wel de ander niet.
De foutmelding die terugkomt uit de onderliggende API is:
code:
1
{"error":"Je kan een simpele review niet beoordelen"}

Edit: Stroopwafels was mij voor :D

[ Voor 8% gewijzigd door thof op 30-01-2025 11:24 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 14:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PeacekeeperNL schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:20:
[...]

Aangezien jij, net als ik, een normale user bent, zullen @Linksquest en @Bor er geen last van hebben door de aanvullende rechten op hun accounts vermoed ik dan :X
Thanks! Ben ik toch niet compleet gek 8)7
Ik heb even niet de luxe een video op te nemen, maar zoals je in deze screenshot kunt zien, kon ik gewoon een korte review uit 2014 net beoordelen. Of dat mijn Moderatie rechten te maken heeft weet ik niet, want reviews zijn frontpage en ik heb alleen rechten op forum en dan de Spielerij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtcFhgUIBIa7trODx-rAaDV6ThM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZLRiVw1NhxMlPFU3MRf2tZHA.png?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

crisp

Devver

Pixelated

Het is niet de bedoeling dat simpele reviews kunnen worden beoordeeld. Als ik kijk naar de 2 voorbeelden van TS:

Dit is een uitgebreide review en zou dus gewoon beoordeeld moeten kunnen worden

Dit is geen uitgebreide review, maar wordt blijkbaar in de listing wel zo gezien. Dat is een bug.

En dat moderators blijkbaar wel altijd een beoordeling kunnen geven, ook op simpele reviews, lijkt me ook een bug...

edit: ik heb er een bugticket voor gemaakt :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 30-01-2025 12:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14

Epsilon

Het is erg vreemd dat je duidelijk gevraagd wordt de review te beoordelen en dat niet kan.
In de pop-up met de scorekaart zou je dit direct moeten kunnen zien wat mij betreft :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Topicstarter
Epsilon schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:06:
Het is erg vreemd dat je duidelijk gevraagd wordt de review te beoordelen en dat niet kan.
In de pop-up met de scorekaart zou je dit direct moeten kunnen zien wat mij betreft :).
Voorheen kon ik de simpele reviews niet eens klikken vanuit de pricewatch, zodoende had ik ook niet door dat het allemaal simpele reviews waren. Er zijn geregeld nog 'uitgebreide' reviews waar in het uitgebreide deel niks of amper wat staat.

Voor de buitenlandse reviews te melden in het betreffende topic, moest ik dan ook eerst naar het profiel van de reviewer, want vanaf daar kon ik wel een link pakken.

Hopen dat het vlot weer gefixt is :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 12:45

DaFeliX

Tnet Devver
Beide problemen (het kunnen beoordelen van een simpele review en het kunnen doorklikken van een simpele review) zijn opgelost.
De achterliggende pagina's van simpele reviews werken wel (ondanks dat er geen pagina's naar wijzen) maar dat deed het altijd al zo. Niet helemaal juist, maarja

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.