Verwarmde ronde spiegel, zonder touch gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Topicstarter
Wie oh wie kan mij helpen in mijn zoektocht?
Voor mijn vernieuwde badkamer ben ik opzoek naar een 80cm ronde spiegel, met verwarming.
Echter zonder touch knoppen.

Reden is dat ik een Shelly achter de bestaande (niet verwarmde) spiegel heb zitten waarmee ik de spiegel in / uit schakel middels een motion sensor (Zigbee).
Dat wil ik graag in stand houden, ik vermoed namelijk dat met zo'n touch spiegel het ding pas aan gaat nadat je de touchknop bediend. Liefst ook met de verwarming geschakeld aan de verlichting, 'always on, heating' zeg maar.

En, zo'n knop geeft vingerafdrukken op je spiegel. De horror.... ;)

Heb al enige tijd zitten googlen, maar kan er vooralsnog geen een vinden zonder touch.

Budget €200 lijkt mij redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ook zelf een element achter een spiegel plakken: https://www.bol.com/nl/nl...j-60-cm/9300000157518455/

Makkelijkst is een element uitkiezen met de maat die je wilt en daar een passende spiegel bij zoeken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is een idee, dank.
Blijft het lastig zoeken naar een spiegel mét LED verlichting en zónder touch knop zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 13:59
Zelf heb ik een Martens miami MB1000 (ook in 80cm te verkrijgen). Deze heeft wel een touchknop in het midden, maar wij schakelen hem met een gewone schakelaar. Hij onthoudt daarbij de laatste stand.

Misschien niet helemaal waar je naar opzoek bent, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 12:31
Je zou de bediening er ook uit kunnen slopen en/of overbruggen, maar hoe gemakkelijk dat gaat zie je maar als je de spiegel gekocht hebt...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
terb schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:19:
Zelf heb ik een Martens miami MB1000 (ook in 80cm te verkrijgen). Deze heeft wel een touchknop in het midden, maar wij schakelen hem met een gewone schakelaar. Hij onthoudt daarbij de laatste stand.

Misschien niet helemaal waar je naar opzoek bent, maar het werkt wel.
Nou ja, als dat werkt, fine by me! :D
Maar eens kijken of ik dat in een winkel kan testen waar ze die units verkopen, thanks!
naftebakje schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:22:
Je zou de bediening er ook uit kunnen slopen en/of overbruggen, maar hoe gemakkelijk dat gaat zie je maar als je de spiegel gekocht hebt...
De bediening eruit halen kan, al laat ik het liever zo standaard mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gewoon zelf een verwarmingsmat erachter plakken.
Heb ik ook gedaan en deze mee laten schakelen met een gewone wipschakelaar op de muur. Dat kan natuurlijk ook via een willekeurige andere schakeling.

Hier hebben we een mat van Magnum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 13:51
Al veel van dit soort spiegels geplaatst en meestal kan je ze prima achter een schakelaar plaatsen, maar het is wel even goed opletten. Je wil dan namelijk wel een spiegel hebben die zijn laatste lichtstand onthoudt. Dat is namelijk niet altijd het geval! Als hij zijn stand niet othoudt moet je hem soms alsnog aanzetten via de touch of gaat hij naar een standaard felle en meestal koude witkleur. Verkopers weten helaas vaak zelf ook niet of een spiegel zijn instellingen onthoud of niet en testen is meestal ook niet mogelijk in de winkel omdat ze of niet aangesloten zijn of niet makkelijk uit te zetten zijn zonder de touch knop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:16
ik zocht ook een spiegel zonder zo'n (met mij betreft) lelijke knop in de spiegel. Uiteindelijk uitgekomen bij de website Spiegelpracht.
nu gaat de spiegelverlichting en verwarming 'gewoon' aan met de schakelaar aan de muur.
Pagina: 1