Excel - Jaarplanning inkleuren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 11:17
Mijn vraag
Ik wil in Excel een jaarplanning laten inkleuren middels de beginweek en de eindweek van het onderdeel, oftewel iets start in week 42 en loopt tot week 10, dan moet hij hier een balkje tekenen. Dat werkt op zich prima maar niet als hij verder als week 26 gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gisteren gestoeid en kwam tot het bijgevoegde Excel-bestand. Het moet echter over meerdere jaren terug komen en dan werkt mijn oplossing niet meer omdat hij eigenlijk nu maar tot week 26 rekent... Ik had hiervoor de weken doorgeteld...

Misschien heeft iemand een frisse blik...

https://www.icloud.com/ic...N5nSeng#Jaarplanning_Test

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
1. Wis alle formules die je in het bereik E4:HY8 hebt geplaatst.
2. Selecteer cel E4
3. Ga naar vw. opmaak, wis alle regels die daar staan, en stel als eerste en enige regel in de voorwaarde die je hieronder in de afbeelding ziet staan, uiteraard met een gepaste opvulkleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jba9MS4eiOunlNCfCEgkYJUL33c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ry6rjwTUrfc9rwuJKzoUUtTG.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Thanks, zijn een heel eind verder! Hij doet het nu echter één keer en stopt dan. Het mooie zou zijn als hij het ieder jaar herhaalt... Weet niet of je daar een tip voor hebt?

https://www.icloud.com/ic...est%5Fna%5Fopl%5FDix-Neuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
De startweken in kolom A, zijn die in elk jaar hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Ja, daar ga ik wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Nog een lastige, als het begin en eindpunt in het eerste jaar ligt (tot week 52) gaat het mis in de formule...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
pvanmegen schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:21:
Thanks, zijn een heel eind verder! Hij doet het nu echter één keer en stopt dan. Het mooie zou zijn als hij het ieder jaar herhaalt... Weet niet of je daar een tip voor hebt?
Om de vw. opmaak voor meerdere jaren te doen gelden, moet van alle weken bekend zijn tot welk jaar ze behoren. Je moet dus ofwel met datums werken, of wel naast een rij met weeknummers een rij met datums invoegen. Je weeknummers zijn overigens niet juist, eind januari 2026 bv. is bij jou week 52.
Pagina: 1