Recent had ik 2 samsung galaxy’s A25 gekocht voor m’n kinderen. Tijdens het gebruik merkten ze dat de wifi-verbinding geregeld zwak was of wegviel. Na wat onderzoek kwam ik tot het besluit dat beide galaxy’s A25 enkel verbinding maakten met onze wifi-repeater die alleen op 2,4ghz werkt. Die staat enkele kamers verder in het huis en dat verklaarde de slechtere ontvangst. Wanneer ik de repeater uitschakelde en er dus enkel 5 ghz beschikbaar was, kon ik geen verbinding meer maken (op beide toestellen) terwijl de hardware dit toelaat! Wat ik ook probeerde met de tips die ik vond op het internet
Alle andere apparaten in huis werken zonder probleem en schakelen vlot tussen beide frequenties.
Ik gebruik een fritzbox 7530 die dus ook op 802.11ac (Wi-Fi 5) werkt en een oudere fritzbox 7430 als repeater.
Heeft er iemand dezelfde ervaring (gehad) zoals ik?
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle andere apparaten in huis werken zonder probleem en schakelen vlot tussen beide frequenties.
Ik gebruik een fritzbox 7530 die dus ook op 802.11ac (Wi-Fi 5) werkt en een oudere fritzbox 7430 als repeater.
Heeft er iemand dezelfde ervaring (gehad) zoals ik?
Alvast bedankt voor jullie hulp!