Problemen met vrt max app op chromecast en smartphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonVdd
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-05 07:36
Hallo,
Sinds een 10-tal dagen werk bij ons de vrt max app niet meee op onze chromecasts. Ook op mijn gsm krijg ik de app niet open.
de app heb ik al verschillende malen opnieuw geïnstalleerd op de chromecast en gsm maar tekens krijg ik na 20 seconden de melding dat er geen internet is. Wat niet klopt, want alle andere apps werken wel.
We hebben 2 chromcasts, en het probleem doet hem voor op beide chromecast.
Vroeger gebeurde het wel eens dat bepaalde programma's ik stukjes afspeelden via de chromecast. Best vervelend. Nu doet de vrt max app niets meer.

Zelf denk ik dat het wifi gerelateerd zou kunnen zijn. Want als ik op 4G ga met mijn gsm werkt de app wel. Als ik hem dan weer op wifi zet loopt het terug vast.

Wat ons ook opvalt is dat de reclame blokken op vtmgo ook altijd vast lopen totdat de reclame voorbij is.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iets in je thuisnetwerk lijkt dan het meest voor de hand te liggen. Heb je iets als Pi-hole, AdGuard Home, Technitium DNS of soortgelijks draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonVdd
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-05 07:36
naast de router en 2 wifi pods heb ik nog een NAS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.van.lint
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-03 17:53
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Chromecast dongle.
Al ettelijke keren opnieuw geïnstalleerd, maar telkens blijft de VRT Max app klagen over "Geen Internet".
Wat onzinis want alle andere apps (VTMGo, GoPlay, YouTube, Netflix, NOS, ...) werken wél, zonder problemen.

Op de site van de VRT is er geen oplossing te vinden.

Op mijn iPhone werkt de VRT Max app wél, en op mijn Windows laptop en mijn MacBook werkt de VRT Max site in alle browsers. Van al deze apparaten kan ik zelfs een TV-programma van VRT Max naar de Chromecast casten. Dat werkt dus wel. En bewijst dat het niet aan de WiFi ligt (gewoon de standaard WiFi modem met Wifi van Telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sety
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-03 10:48
Hier hetzelfde probleem met de VRT Max app op LG sinds enkele weken.