Uitbreiding deco m5 met X50 outdoor

Pagina: 1
Acties:

  • Hunter71
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-06 19:00
Goedenavond,

Op advies van de helpdesk van tp-link heb ik ter uitbreiding van mijn huidige deco netwerk de 'X50 outdoor' aangeschaft. Dit om het signaal in mijn tuin te versterken.

Nu werd het advies gegeven om de deco X50 outdoor als hoofddeco aan te merken, omdat dit de meest krachtige deco is (?). Nu in de praktijk kom ik erachter dat de hoofddeco bekabeld moet worden aan mijn kpn modem (?).

Heel leuk allemaal maar de X50 outdoor wordt in de garage geplaatst en het kpn modem bevindt zich in huis (meterkast).

Ik heb nu de deco m5, waarvan ik er al 3 had, als hoofddeco aangemerkt.

Heeft iemand advies voor mij wat te doen of laten zo?

  • laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42
Laten zo

CISSP! Drop your encryption keys!


  • HarDus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 20:16
Hunter71 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:18:
Goedenavond,

Op advies van de helpdesk van tp-link heb ik ter uitbreiding van mijn huidige deco netwerk de 'X50 outdoor' aangeschaft. Dit om het signaal in mijn tuin te versterken.

Nu werd het advies gegeven om de deco X50 outdoor als hoofddeco aan te merken, omdat dit de meest krachtige deco is (?). Nu in de praktijk kom ik erachter dat de hoofddeco bekabeld moet worden aan mijn kpn modem (?).

Heel leuk allemaal maar de X50 outdoor wordt in de garage geplaatst en het kpn modem bevindt zich in huis (meterkast).

Ik heb nu de deco m5, waarvan ik er al 3 had, als hoofddeco aangemerkt.

Heeft iemand advies voor mij wat te doen of laten zo?
Ben je tevreden over de stabiliteit van de verbinding met de X50 outdoor aan de garage en de M5 binnen?

Kan jij aangeven hoeveel verbetering je hebt tussen een M5 draadloos in de garage en een X50 buiten de garage? Ik heb nu 1 oranje streepje en ben op zoek naar 1 groen streepje; idealiter 2 groene. Zou jij één M5 in de garage kunnen plaatsen en de X50 en de M5 allebei aan de zelfde AP in huis kunnen verbinden (setting in de app “auto” of “vaste ap”) en een foto van de verbindingsstreepjes willen sturen? Dan zou mij geweldig helpen.

De klantenservice van TP-Link blijft in algemene termen spreken. Volgens mij is de X50 outdoor voor stabiliteit voldoende en mogelijk beter dan de BE25 outdoor. Jij hebt alles in huis voor een daadwerkelijke test…… ..?

Mijn M4 in de garage heeft geen stabiele verbinding met de M4 binnen op zolder. Wel voor HomeWizard, wel voor HomeMatic en wel voor Sonos, maar niet voor mijn Webasto Laadpaal. Die buffert blijkbaar minder en is kritischer op zijn pakketje dat hij 1x per 30s uitwisselt. Ik ben dus niet op zoek naar snelheid maar naar stabiliteit.

  • Hunter71
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-06 19:00
Niet helemaal tevreden.

Ik heb op zich goed bereik in de tuin om te internetten maar ik wilde het gebruiken voor de smartlampen en mijn eufy camera's maar die combinatie is niet super.

Ben zelf geen echte grote kenner maar voor mij volstaat het op zich wel. Van tijd tot tijd moet ik even opnieuw mijn smartlife lamp opnieuw verbinden met mijn netwerk. En soms meerdere pogingen om sommige camera's te bekijken

Wellicht zijn er echte kenners die je beter van advies kunnen voorzien!

  • Hunter71
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-06 19:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNke5mlqS6fsnAPvCuguwpgYXPI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ws5L8139mBlmFSl614Jhj2ot.jpg?f=fotoalbum_large