Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 19:33
Hallo medetweakers.

Zoals de titel al zegt bevriest/crasht mijn computer.
Eigenlijk sinds in deze PC heb aangeschaft heb ik na ongeveer ~2 maanden gebruik de eerste keer het probleem gehad.
PC "Bevriest" geen geluid/geen input werkt o.i.d. PC reboot zichzelf 9 van de 10x een enkele keer moet ik hem zelf uit/aanzetten.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik dit moet oplossen, soms haal ik hem van de stroom, soms CMOS reset. De ene keer werkt dit de andere keer weer dat. Soms doe ik niks, en dan na 1 crash kan ik gewoon weer gebruik maken van de PC.
Wanneer het dan weer "weg" is kun je weer een paar dagen/weken alles doen met je PC, en op een willekeurig moment crasht de boel weer.
Soms crasht/bevriest hij ook meerdere keren achter elkaar, en dan kom ik niet eens in Windows, en crasht de PC tijdens het laden van Windows of als ik de BIOS zou starten in de BIOS zelf.
Het vreemde is dat dit probleem soms weken, maar soms ook maar 1-2 dagen wegblijft.
Erg lastig om te troubleshooten op deze manier, omdat ik helaas niet over meer onderdelen beschik.

Hieronder beschrijf ik mijn Spec+Testen.

Mijn Specs
  • Mobo : Asus x670 tuf gaming x670e-plus wifi (Deze later vervangen om te testen zie onderstaande tekst)
  • CPU : AMD Ryzen 7800X3D
  • RAM : F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR, Trident Z NEO RGB,(Staat in QVL mobo leverancier) 32GB
  • CPU Cooler : Arctic Liquid Freezer III 360
  • PSU : Corsair RM850xCorsair
  • SSD : Samsung 980 1TB
  • GPU : Inno3D Geforce 4090
  • BIOS : Laatste (heel veel verschillende getest)
Crashes gebeuren met en zonder EXPO
Issues zijn er ook met factory defaults.
Temperaturen zijn alle in order (via HWINfo64)
  • – Verse installatie windows (eigen niet relevant, want wanneer ik last heb bevriest pc ook in BIOS)
  • – SSD/NVME's uitsluiten (pc bevriest ook in BIOS zonder dit onderdeel)
  • – Memtest86 ( 4uur 1Pass no errror )
  • – RAM Sticks 1 voor 1 testen
  • – Andere PSU
  • - Onboard GPU gebruiken ipv 4090
Na een 3 maanden ergens heb ik ervoor gekozen om het moederbord te vervangen.
Vervangen met deze MAG-Z790-TOMAHAWK-WIFI(DDR5)
Helaas exact dezelfde problemen.

Mijn gevoel zegt de CPU/RAM, maar blijf het vreemd vinden dat het soms zo lang wegblijft... Erg vervelend dat ik het probleem niet echt kan "reproduceren"
Hoop dat jullie een idee hebben.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 14:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Dat is vervelend om te horen, maar mij lijkt het haast op een spanningsprobleem die instabiliteit veroorzaakt. Heb je wel een geaard stopcontact waar de pc op is aangesloten? ik zie wel dat je een andere PSU had geprobeerd? Verder is ook de 850Watt voor een 4090 wat aan de krappe kant, maar je geeft aan dat je die er uit hebt gehaald voor andere testen, of zat hij nog in de PC toen je de test deed?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KingTenteehje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:59:
Dat is vervelend om te horen, maar mij lijkt het haast op een spanningsprobleem die instabiliteit veroorzaakt. Heb je wel een geaard stopcontact waar de pc op is aangesloten?
Helaas heb ik dat niet in mijn huurwoning. Heb hier ook aan zitten denken, maar eigenlijk nooit ellende gehad met mijn vorige PC's.

ik zie wel dat je een andere PSU had geprobeerd?
Klopt, en PC "bevriest' ook met een andere PSU met alleen CPU/MEMORY aangesloten.

Verder is ook de 850Watt voor een 4090 wat aan de krappe kant, maar je geeft aan dat je die er uit hebt gehaald voor andere testen, of zat hij nog in de PC toen je de test deed?
Ik heb hiervoor een i7 13700K met mijn huidige 4090 gehad met dezelfde voeding van hetzelfde merk, en nooit issues gehad. De 13700K verbuikte ook nog eens meer als de 7800X3D. Daarnaast zijn de problemen helaas ook aanwezig met een andere PSU/Zonder GPU

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 14:23

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik zou toch even kijken of je niet ergens een geaard stopcontact hebt, en hier een verlengkabel op aansluiten en eens te testen of de problemen dan nog steeds voorkomen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KingTenteehje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Ik zou toch even kijken of je niet ergens een geaard stopcontact hebt, en hier een verlengkabel op aansluiten en eens te testen of de problemen dan nog steeds voorkomen.
Ja ik neem even een verlengsnoer mee om iets vanuit de keuken te regelen. Thanks voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KingTenteehje schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Er is inmiddels wat tijd verstreken sinds t openen van de topic, maar had gewoon even geen behoefte om hier aan druk te maken. Was een reis naar Amerjka aan t plannen:- ) Helaas is het inmiddels vanavond weer de zoveelste keer dat het is teruggekomen. Beeld bevriest en moet een harde reset doen. Ben net terug van 4 weken vakantie en mijn pc eerst weer een weekje gebruikt zonder issues, maar kom as we speak kan ik amper in windows in... crasht binnen 5mins....Morgen kan ik hem waarschijnlijk weer aanslingeren alsof er niks aan de hand is:- )

Ga vanavond nog 1x een memtest doen, en anders misschien toch maar ander setje proberen. Daarna blijft de CPU als laatste over. Erg vervelend dat t alleen soms 2-3 maanden kan duren voor de ellende weer terug is.... niet bepaald fijn troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
Gisteren nieuw geheugen en "gelukkig" binnen een uur weer raak. Uiteraard had ik liever dat het werkte, maar ook wel fijn dat ik geen maanden hoef te wachten op een crash. Gisteren waren de crashes wel hardnekkig. Het systeem liep eigenlijk zelfs al vast tijdens/voor POST. Heb nu ook eens mijn front USB/USB-C connector kabels eens uit mijn moederbord gehaald om te kijken of deze misschien vreemd doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 15:54
Als het voor je POST al vastloopt dan is het iets technisch van aard.

Denk hierbij aan je stand offs die niet goed zitten of missen.
Hardware niet goed aangesloten.
PSU/kabels die niet goed zitten
Koeler niet goed.

Maar dat zal je zelf moeten troubleshooten helaas.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xenonNn
Wylana schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 15:56:
Als het voor je POST al vastloopt dan is het iets technisch van aard.

Denk hierbij aan je stand offs die niet goed zitten of missen.
Hardware niet goed aangesloten.
PSU/kabels die niet goed zitten
Koeler niet goed.

Maar dat zal je zelf moeten troubleshooten helaas.
Ik heb al mijn onderdelen al vervangen (behalve cpu) alles al een keer opnieuw erin gedaan.
Gisteren uit het niks begon de PC het gewoon weer te doen (nadat hij niet eens meer wilde POST-en) zonder iets eraan te veranderen. Heb gewoon weer een uur kunnen gamen of er niks aan de hand is, sterker nog zal mij niets verbazen als ik nu weer een maand gebruiken en dan ineens kapt het ermee.

Laatste temp checks waren gewoon goed CPU komt niet boven de 65 met prime95 met zwaarste test, en draait ook makkelijk een uur zonder issue als mijn PC niet de magische crash heeft.

*Edit : StandOffs zitten al in mijn case dit had ik ook al nagekeken, maar wel thanks voor 't meedenken

[ Voor 5% gewijzigd door xenonNn op 14-05-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07
Zitten je moederbordschroeven op de juiste plek aangesloten ?
Raakt er niet toevallig eentje het moederbord waar het niet hoort ?

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xenonNn
Spasm schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:36:
Zitten je moederbordschroeven op de juiste plek aangesloten ?
Raakt er niet toevallig eentje het moederbord waar het niet hoort ?
Zal hem vanavond nogmaals losmaken om dit te checken. Ik weet zeker dat ik goed zou moeten zijn, maar zodra iemand het vraagt krijg ik toch weer twijfels :+ kan geen kwaad om dit even nogmaals te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 15:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En heb je nog een poging gedaan met het verlengsnoer uit de keuken? Daar had ik nog geen reactie op gezien ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
ElCondor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:05:
En heb je nog een poging gedaan met het verlengsnoer uit de keuken? Daar had ik nog geen reactie op gezien ;)
Hoi,

Ja dit had helaas geen effect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
Heb gisteren mijn hele PC maar eens uit mijn kast gehaald.
Heb de volledige setup eens zonder kast draaien om te kijken of het toch iets geks met sluiting is.

Zou het eventueel in het extreme iets te maken hebben met mijn stroom in mijn huis? Zou dit zo "slecht" kunnen zijn dat mijn pc daarvan crasht? of zou dit met een geaard stopcontact niet mogelijk kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-05 15:54
xenonNn schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:24:
Heb gisteren mijn hele PC maar eens uit mijn kast gehaald.
Heb de volledige setup eens zonder kast draaien om te kijken of het toch iets geks met sluiting is.

Zou het eventueel in het extreme iets te maken hebben met mijn stroom in mijn huis? Zou dit zo "slecht" kunnen zijn dat mijn pc daarvan crasht? of zou dit met een geaard stopcontact niet mogelijk kunnen zijn?
Dit kan zeker. Als je een niet goed geaarde aansluiting hebt, dan kan je enorme fluctuaties in de spanning krijgen. En tot zekere hoogten kan je voeding hiermee omgaan, maar die heeft ook zijn grenzen.

Daarom is het altijd belangrijk om een goed geaarde aansluiting te hebben voor eigenlijk al je elektrische apparatuur.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Wylana
Over welke grootte fluctuaties praten wij dan over?
Want ik heb inmiddels in meerdere huizen al jaren zonder geaard stopcontact gezeten.

@xenonNn Volgens mij kan je beter een andere CPU erin zetten. Je zou eventueel een goedkope (nieuw of 2ehands) erin zetten die ondersteunt wordt om te troubleshooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-05 15:39
Ik heb een poos geleden iets vergelijkbaars gehad (ook toevallig bij een 7800X3D/RTX 4090 systeem). Bleek bij mij het metaal van het io shield te zijn.

Bij een van de USB-poorten zat iets niet goed, waardoor er soms kortsluiting of iets dergelijks optrad. (Ik weet niet precies wat het was, maar zodra ik de oorzaak eenmaal had achterhaald, was het probleem heel eenvoudig te reproduceren door de USB-kabel licht te bewegen. De pc crashte dan direct, zonder enige melding.)

Het een zeldzaam probleem en waarschijnlijk niet het geval bij jou, maar check misschien even je io shield

[ Voor 24% gewijzigd door DLSS op 15-05-2025 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xenonNn
DLSS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:01:
Ik heb een poos geleden iets vergelijkbaars gehad (ook toevallig bij een 7800X3D/RTX 4090 systeem). Bleek bij mij het metaal van het io shield te zijn. Bij een usb port zat het niet goed waardoor het soms kortsluiting maakte oid. PC crashed dan zonder melding.

Het een zeldzaam probleem en waarschijnlijk niet het geval bij jou, maar check misschien even je io shield
We gaan het zien. Ik zal de komende tijd zonder case mijn pc gebruiken om dit soort zaken ook 100% uit te sluiten.
Daarna kan ik gelukkig CPU (7950x3d) van een vriend ruilen met de mijne om te kijken of ik er dan last van heb, of hij met mijne CPU:-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16-05 15:39
xenonNn schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:05:
[...]

We gaan het zien. Ik zal de komende tijd zonder case mijn pc gebruiken om dit soort zaken ook 100% uit te sluiten.
Daarna kan ik gelukkig CPU (7950x3d) van een vriend ruilen met de mijne om te kijken of ik er dan last van heb, of hij met mijne CPU:-)
Ik had mijn post nog een beetje aangepast maar jij hebt inmiddels al gereageerd haha.

Wat ik nog wilde zeggen, is dat ik (toen ik de oorzaak eenmaal had gevonden) het probleem eenvoudig kon reproduceren door de USB-kabel licht te bewegen. De pc crashte dan direct, zonder enige melding.

Het is misschien vergezocht, maar je zou eens licht aan je USB-kabels kunnen trekken of ze een beetje kunnen bewegen (‘wiggelen’). Als je hetzelfde probleem hebt als ik, zou dat snel duidelijk moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-05 21:47
Er staat redelijk wat info in de post, maar mis zelf nog wel een paar dingen om beter te kunnen troubleshooten:

- Staat er ook iets in de Event logs wanneer dit gebeurt?
- Heb je tijdens het testen van het RAM 1 stick op alle sloten geprobeerd?
- Heb je een paar foto's van je systeem zodat we het kunnen inspecteren?
- Kun je screenshots aanleveren van hwinfo onder load van zowel temps als voltages? Misschien dat hierin iets raars te vinden is.
- Kun je ook foto's aanleveren van je BIOS temps en voltages en hoe dit ingesteld staat? Ook al zijn dit factory defaults, kan hier misschien iets aparts in te zien zijn.

Ik heb zelf het gevoel alsof je 3D cache oververhit raakt, heb ik wel eens vaker gezien met de 7800x3d.
Zou je ook eens kunnen proberen om binnen je BIOS een temp limit te zetten van 80C? Dit zal wel wat performance wegnemen, maar ben benieuwd of hij dan nog steeds crasht.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KilleBladhark schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 08:41:
Er staat redelijk wat info in de post, maar mis zelf nog wel een paar dingen om beter te kunnen troubleshooten:

Als eerst thanks voor t meedenken!

- Staat er ook iets in de Event logs wanneer dit gebeurt?
Niks alleen dat je pc verkeerd is afgesloten, wat normaal is als een pc harde reset heeft gehad (unexpected shutdown)

- Heb je tijdens het testen van het RAM 1 stick op alle sloten geprobeerd?
Ja, en ook heb ik 2 moederborden getest, en ook verschillend geheugen

- Heb je een paar foto's van je systeem zodat we het kunnen inspecteren?
Nu zal het vermoedelijk niet zoveel nut hebben aangezien alles nu los op een bureau ligt. Ben momenteel aan het testen zonder case :+ Zijn er specifiek plekken waar je en close up van wilt?

- Kun je screenshots aanleveren van hwinfo onder load van zowel temps als voltages? Misschien dat hierin iets raars te vinden is.
Vergeet inderdaad te vermelden dat ik wel eens dingen heb gelezen over dat je 't beste je SoC voltage op 1.25 kan zetten, omdat er eerst problemen waren met mobo's die over de 1.3 gingen en er daardoor ook problemen kwamen. Ik heb een tijdje 1.25 gedraaid, maar dat werkte helaas ook niet. Momenteel staat het default op 1.3. Ik las ook dat vanaf bepaalde bios updates mobo's een limiet van 1.3 hebben by default.
Heb tijdens dat mijn pc operationeel was prime95 testen gedaan en cinebench gedraaid dit lukt in principe dan ook allemaal. Het vreemde aan dit probleem is dat ik het niet echt kan triggeren.. het is heel random. Dus 100% CPU/MEM/GPU belasting doet eigenlijk niet veel. Overigens van de keren dat ik de voltages in de gaten heb gehouden kon ik niks bijzonders zien. 12v,5v,3,3v lijken altijd in orde te zijn.
CPU komt amper boven 65c
GPU komt amper boven 65c
Screenshot tijdens 100% belasting prime95 rond 20~minuten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkJn3dbTGc9YDdCsifW2Lh-QGvw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T3LnicHaKyDWoKB0wAC7DIKV.png?f=user_large

- Kun je ook foto's aanleveren van je BIOS temps en voltages en hoe dit ingesteld staat? Ook al zijn dit factory defaults, kan hier misschien iets aparts in te zien zijn.

Screenshot gemaakt na prime95 +- 20minuten draaien daarna direct reboot en in de bios gegaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-IkWEnwvLzUU8rkZuP0rA7LIHo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DHUiq72I1uGxYvo9fgdVE9KK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Biz_wjAHMlUC2VwK5NhpuiT9ITc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RuzlmTI8z8LYVOUhHgznoiNL.png?f=fotoalbum_large

Hoop dat dit voldoende is :)

-Ik heb zelf het gevoel alsof je 3D cache oververhit raakt, heb ik wel eens vaker gezien met de 7800x3d.
Zou je ook eens kunnen proberen om binnen je BIOS een temp limit te zetten van 80C? Dit zal wel wat performance wegnemen, maar ben benieuwd of hij dan nog steeds crasht.

Ik wil niet zeggen dat dit niet mogelijk is, maar ik kan mij niet herinneren dat ik überhaupt mijn CPU de 80c hebt zien raken. Daarnaast heb ik al een paar keer in het bios scherm een freeze gehad, en zag ik boven in het scherm een CPU temp van ronde de 40-45c. Weet alleen niet of die temperatuur iets te maken heeft met de 3d cache.. is dat een temp je je separaat kan limiteren?

Mocht iets niet helemaal goed hebben inbegrepen hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
Is het al een keer voorgekomen dan buiten de case of niet? Anders was ik benieuwd naar hoe alles erin zit qua kabels en stand-offs etc. Ook graag foto's hoe de PSU is aangesloten met zijn kabels.

Je hebt de temp en voltage info van het moederbord gepakt, hier staat niet in detail alles in.

Kan je de CPU, RAM en GPU tabjes openen in hwinfo en hier een screenshot van maken?
Heb je EXPO aan staan? Zo ja, welk profiel?
Toen je de CPU op 1.25v had gezet, welke voltage had je aangepast in BIOS? Had je daarnaast ook iets gedaan met Curve Optimizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KilleBladhark schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:26:
Is het al een keer voorgekomen dan buiten de case of niet? Anders was ik benieuwd naar hoe alles erin zit qua kabels en stand-offs etc. Ook graag foto's hoe de PSU is aangesloten met zijn kabels.

Nog niet, maar soms kan ik de PC 2-3maanden gebruiken zonder enige issue. Dus om zeker te weten hou in minimaal 3 maanden aan als test. Wat betreft stand-offs (Ik heb een NZXT H6 Flow) hier zitten vanuit de fabriek al voor ATX en M-ATX stand-offs in

Je hebt de temp en voltage info van het moederbord gepakt, hier staat niet in detail alles in.

Kan je de CPU, RAM en GPU tabjes openen in hwinfo en hier een screenshot van maken?

Screenshots zijn niet gemaakt in idle, maar met een game open :- )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2QGnm5QBSr4o6RAeiRlmrPllY8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iVhEjyOcLmpJ2BHIOYwX9axp.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap5-fSOfQRgcCD2UtpAGbUxngr4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8CqRgbqjgBpoomlDXZEpUzNK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IJK-QJozwJgL6XFy7FuMyJZS0M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8FKEUCaSANSZtDUd3fIMm402.png?f=user_large

Heb je EXPO aan staan? Zo ja, welk profiel?
Momenteel EXPO1 (er is maar 1 profiel), maar dit probleem overkomt mij met of zonder EXPO

Toen je de CPU op 1.25v had gezet, welke voltage had je aangepast in BIOS? Had je daarnaast ook iets gedaan met Curve Optimizer?
CPU NB/SoC Voltage 1.25v heb ik toen ingesteld
Toen ik mijn PC net had heb ik -20 op PBO ingesteld en 4~5uur stresstest gedaan en EXPO 1 aan
Na mijn eerste "freezes" dacht ik dat t hier iets mee te maken had, en toen ik heb alles met factory defaults gedaan... Helaas maakte dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
Zijn dit screenshots under load of idle? Lijkt namelijk op idle.

EDIT: Zie nu pas dat je een game open had, welke?

[ Voor 29% gewijzigd door KilleBladhark op 16-05-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KilleBladhark schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:01:

Diablo 4 in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenonNn
KilleBladhark schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 16:01:

Hier een screenshot van CPU/MEM/GPU met prime95 100% voor 5~minutenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9-7biRgajGtowPDt2a420xcFxY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/f4sE4cKus9PamQt8hrrP4K29.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQ0CtjAqgBklPnLno83Deo1q92g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BGMAlRDwPjEOrP3O9RMuPxDL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1isDhXM105jo-m57rAkDVu-i2zo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mG20BZFIxI2iRyA6UqxB55v9.png?f=user_large

[ Voor 96% gewijzigd door xenonNn op 16-05-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
Ah okay dan is het ook niet gek dat je systeem niet zoveel te doen heeft.
Kun je eens Prime95 draaien en na 10 minuten screens maken van temps etc.? Dat is een beter voorbeeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
Hmm naja een paar minuten zegt natuurlijk niet veel, maar er schieten geen temps of voltages naar boven die zorgwekkend zijn.

Welke settings in Prime95 gebruik je?

Pagina: 1