Graag advies over GPU/CPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidnn29
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-03 20:28
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ga een nieuwe computer aanschaffen, ik wil graag op low settings hoge fps rainbow six siege kunnen spelen maar wil mijzelf ook graag verdiepen in videos bewerken etc. dus niet alleen voor gaming.

Wat is je budget?
rond de 3000 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
mag ook geadviseerd worden over merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
ik wil graag een systeem hebben waar ik gewoon lekker snel videos kan bewerken, hoeft niet het allerbeste te zijn maar wel gewoon goed, alleen heb ik totaal geen ervaring.

zal ik 50 serie wachten of bijvoorbeeld 4070/4080 kopen?
ik was altijd een intel fan maar veel mensen zeggen ryzen 7 9800x3d?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 10:02

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik zou op dit moment een AMD nemen, bijvoorbeeld de 9800x3d die je vermeld, in de plaats van intel. ik ben zelf over gestapt van intel naar AMD en geen seconde spijt van gehad, zorg wel dat je je geheugen in dual channel zet, je laat anders veel performance liggen. Mag ik aannemen dat je dan op 1080p wil gaan spelen met een zo hoog mogelijke fps?
Verder zou ik als je nog geduld hebt op een 50 serie wachten want dat heb je voor nu de laatste hardware en kun je er weer even tegenaan, niet dat de andere twee opties slecht zijn (verre van), maar ik denk dat de nieuwe kaarten weer net wat sneller zijn.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 18:17
Aidnn29 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:29:
...
zal ik 50 serie wachten of bijvoorbeeld 4070/4080 kopen?
...
Met uitzondering van de 5090 ziet het ernaar uit dat de verschillen tussen de 40 en 50 series erg klein is.
In performance waarschijnlijk <10%

Edit: nu de reviews er zijn....
De 5080 is ongeveer even snel in 1080p, ongeveer 5% sneller in 1440p en ongeveer 10% sneller in 4K tov de 4080 Super.
De prijs van de 5080 wordt hoger dan de 4080 Super... dus wellicht ff afwachten op de prijs?

Ondertussen is de productie van de 40-series gestaakt dus die is straks NIET meer te koop.

[ Voor 34% gewijzigd door GarBaGe op 29-01-2025 16:05 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 17:33
De vraag is ook of je bij het verkrijgen van een zo'n hoog mogelijke framerate gebruik wil gaan maken van upscalers. Als dat belangrijk voor je is, dan is een Nvidia kaart een no-brainer. Qua ruwe performance lijkt de Radeon 7900 XTX het uitstekend te doen in Rainbow Six Siege, slechts 5% trager dan een RTX 4090.

Met €900 ook nog eens erg goed te betalen op het moment. uitvoering: Gigabyte Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:41

Thomg

Aww yiss

@jazzozo Koeler van de Gigabyte is helaas vrij matig en daarnaast ook veel te agressief ingesteld.
De eerste echt schappelijke GPU is de PG.
https://www.techpowerup.c...ntom-gaming-white/36.html
uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB OC