PV-inst. Growatt inverter geen communicatie Smart meter.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJason
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-02 23:43
Mijn vraag

Sinds 2 weken heb ik een 6400Wp PV-systeem met een Growatt MOD 6000TL3-XH, 2 APX HV 5.0P-B1 HV batterijen, een Chint DTSU666 3 fasen meter, het geheel gemonitord door de Shine Link-X.
Het probleem is dat er geen communicatie lijkt te zijn tussen de meter en de omvormer. In de Shine app staat dat de meter niet aangesloten is.
De meter lijkt normaal te werken. maar alleen de U, I, en vermogenswaarden van de grid zijde worden (correct) weergegeven. De meter geeft communicatie signalen af, tenminste dat concludeer ik uit het telefoontje dat periodiek in he scherm verschijnt. Alleen die signalen lijken niet aan te komen in de MOD6000. Alle verbindingen waaronder die van de RS485 communicatie kabel heb ik meerdere keren gecontroleerd en zelfs de kabel al vervangen. De animatie van de Shine-app geeft stromen aan tussen panelen, omvormer en batterij, maar niet tussen grid en omvormer. Met de leverancier van het systeem kwam ik er niet uit, die verwees mij door naar Growatt. Bij Growatt kreeg ik geen hulp omdat ik eindgebruiker ben en werd ik verwezen naar een chatbot die ik op de Growatt site niet heb kunnen vinden. Na sturen van een e-mail kreeg ik de mededeling dat behandeling 5--10 dagen of langer kon duren. De Growatt service vind ik tot nu toe, teleurstellend.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen en wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-05 12:54
Hoe is de meter verbonden met de omvormer? Foto's erbij helpen altijd.