Welke printer kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 21:18
Momenteel heeft mijn vader een hele oude printer staan die aan vervanging toe is. Hij print nog wel, maar alles is niet meer zo scherp, denk dat de printerkop z'n beste tijd heeft gehad.

Hij print over het algemeen alleen PostNL/DHL verzendlabels, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer in printerland.

Welk soort printer kun je dan het beste aanschaffen? Ik zie bijvoorbeeld dat een laser printer vrij nieuw is? Maar zijn daar bijvoorbeeld ook huismerk (goedkopere) cardridges/toners voor?

Wat ik ook lees op internet dat niet elke merk zomaar een 'huismerk' cardridge/toner accepteert? Wat is daarin de beste keus?

Als ik op tweakers pricewatch kijk kom ik bijvoorbeeld uit bij deze: uitvoering: Brother HL-L2445DW

Is dat wat? Of zijn er goedkopere alternatieven? Kleuren printer mag, maar hoeft in principe niet.

Wat misschien ook handig is dat de nieuwe printer wel WiFi heeft, zodat mijn vader ook rechtstreeks van de (android) tablet kan printen.

[ Voor 7% gewijzigd door Step-han op 29-01-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
Je stelt een hoop vragen die zowel met een kort als een lang antwoord te beantwoorden zijn. Is het een idee om de keuzehulp op de Coolblue website eens door te lopen: https://www.coolblue.nl/printers ?

Je kan ook met een paar klikken in de pricewatch je vraag beantwoorden over goedkopere opties dan die Brother printer: categorie: Printers
Houd alleen wel in de gaten dat je bij goedkopere printers altijd je printer aan het afbetalen bent via de toner/cartridges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 23:27
Geen printer en alle labels bij het post punt laten printen voor je.
Bespaart geld en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:56

timovd

Voorsprong door techniek

Step-han schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:55:
Momenteel heeft mijn vader een hele oude printer staan die aan vervanging toe is. Hij print nog wel, maar alles is niet meer zo scherp, denk dat de printerkop z'n beste tijd heeft gehad.

Hij print over het algemeen alleen PostNL/DHL verzendlabels, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer in printerland.
...

Wat misschien ook handig is dat de nieuwe printer wel WiFi heeft, zodat mijn vader ook rechtstreeks van de (android) tablet kan printen.
Printen van labels kan ook op de servicepunten, soms met een kleine bijdrage, maar ga je de printer terugverdienen? En voor het overige kun je wellicht ergens anders printen. Bestaan er nog print shops o.i.d.?

Ik neem aan dat er iets van een netwerk aanwezig is aangezien hij een computer en een smartphone heeft? WiFi hoeft dan niet per sé, kan ook ethernet zijn, maar WiFi biedt wel meer flexibiliteit qua aansluiten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bij alle printers moet je je afvragen wat de operationele kosten zijn. Dat gaat dus ook over de aanschaf van toner en drumkit of inkt en hoe lang die meegaan. Niet alleen de aanschafprijs.

Soms wordt een kleinere hoeveelheid toner meegeleverd.

Veel merken proberen klanten te binden door chips op te nemen in tonercartridges. Daardoor kun je niet zomaar een willekeurig alternatief merk gebruiken.

Probeer dat zoveel mogelijk tevoren uit te zoeken. Op Amazon kun je bijvoorbeeld nagaan wat slechte reviews zijn over bepaalde alternatieve cartridges en drum kits.

Ik zou een netwerklaserprinter kiezen, dat blijft lang werken (terugkijkend was 20 jaar haalbaar). Ik heb momenteel geen aanrader. Let op dat WiFi gepaard gaat met een hoger idle verbruik. Dan kun je beter de printer in- en weer uitschakelen in plaats van altijd aan laten staan.

Brother ken ik nog van heel lang geleden, was destijds niets mis mee. Als het verder voldoet aan mijn eisen zou ik het merk gerust aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:46

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Step-han schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:55:
die print ik gewoon op een A4, knip hem uit en met een zo'n plakbandroller waar ik de doos mee dicht tape, tape ik over het label heen, geen last van regen of vette vingers.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 10:09
1-2-3-inkt heeft een vergelijking van labelprinters.
https://www.123inkt.nl/He...abelprinter-p4694561.html

Kun je voor het gewone printwerk een goedkoop laserprintertje halen, hoef je alleen nog maar ff te bedenken
of je kleur wilt kunnen printen en of het een multifunctional moet zijn.

En dan geen HP of Canon (=HP) omdat die !^&%@$ je een inkt/toner abonnement aan willen smeren en met chips in de cartridges werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:21

franssie

Save the albatross

Ik heb deze, prima dingetje voor het geld
uitvoering: Brother DCPL2627DWE

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52
Zet eerst een op een rijtje wat je aan functie wil:
Alleen zwart-wit of ook kleur?
Enkel printen of ook scannen?
Welke aansluitingen: usb, utp, wifi?

Dan kun je goed gaan filteren. Als het enkel voor de labels is en je wilt die niet laten printen bij het servicepunt zou ik de goedkoopste laserprinter kopen die je kan vinden, wellicht zelfs tweedehands, zolang de toners maar leverbaar zijn.
Pagina: 1