Schade tijdens verhuizing ontstaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hittema
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-05 23:07
Afgelopen zaterdag zijn we verhuisd uit onze woning en komende vrijdag hebben we de overdracht met de kopers. Tijdens de verhuizing is er op zolder schade ontstaan aan de vloer. Er ligt een goedkope vinyl vloer die niet verlijmd is. Iemand heeft met de wasmachine geschoven, waardoor er op een drietal plekken een scheur is ontstaan. Zie foto’s.

Wat is een nette manier om dit af te handelen met de kopers? Ik zie niet echt mogelijkheden om dit zelf te repareren. Een stuk tape erop plakken oid lijkt me niet echt een goede oplossing.

Ik heb het voorafgaande aan de inspectie al wel gemeld bij de kopers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRiZoT7FZdo0WXdX0fv8TqrZ8cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpw6t0SncXe1RBuOq9Qhflui.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ5Dm_pYfmuwj6W6kMPelRVcC2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQrRfI2m1f6fewFw6oDMUOzm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:43
Wat was de reactie van de koper?
Heb je eventueel nog reservestukken die je erin kunt plaatsen? Is deze vloer nog verkrijgbaar bij de leverancier?

In beginsel moet je de vloer vrij van schade leveren zoals deze was op het moment van het tekenen van je koopcontract.
Je kunt
-de nieuwe eigenaar mogelijk financieel compenseren en niks doen aan de vloer
-de vloer op eigen kosten herstellen

edit: correctie ivm verrmelden van plank ipv stuk

[ Voor 7% gewijzigd door Homer-Simpson op 29-01-2025 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:15
Bij de kwantum een prijsopgaaf vragen om dat stuk vinyl op zolder te vervangen. Dat aandragen als oplossing.

Of vinyl even oprollen en van achterzijde met een stuk tapijttape dit repareren en klaar. Maar dat is ook afhankelijk van hoe je de zolder gaat gebruiken enzo.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Homer-Simpson schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:54:
Wat was de reactie van de koper?
Heb je eventueel nog reserveplanken die je erin kunt plaatsen? Is deze vloer nog verkrijgbaar bij de leverancier?

In beginsel moet je de vloer vrij van schade leveren zoals deze was op het moment van het tekenen van je koopcontract.
Je kunt
-de nieuwe eigenaar mogelijk financieel compenseren en niks doen aan de vloer
-de vloer op eigen kosten herstellen
Planken? het is een stuk zeil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
Communiceren is het belangrijkste. Het hangt er ook vanaf hoe de nieuwe bewoners zijn en wat hun plannen gaan zijn. Ik zou het voor nu vooral laten bij melden en kijken hoe zij reageren.

Met een beetje mazzel zetten ze er zelf weer een andere wasmachine op, of gaan ze de vloer toch al vervangen. Als je een beetje een hork tegenkomt zul je misschien financieel wat kunnen compenseren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Zenomyscus schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:55:
Communiceren is het belangrijkste. Het hangt er ook vanaf hoe de nieuwe bewoners zijn en wat hun plannen gaan zijn. Ik zou het voor nu vooral laten bij melden en kijken hoe zij reageren.

Met een beetje mazzel zetten ze er zelf weer een andere wasmachine op, of gaan ze de vloer toch al vervangen. Als je een beetje een hork tegenkomt zul je misschien financieel wat kunnen compenseren.
Hoezo hork? TS maakt schade, dan hoor je dat de fixen. Heeft niks met hork zijn van een koper te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:26
Inderdaad, overleg met de kopers, misschien gooien ze er zelf al wat anders in en maakt het ze helemaal niet uit.

Als ze het wel hersteld willen zien omdat ze niet van plan waren het te vervangen even naar de leverancier gaan, offerte laten maken voor herstel en dat voorleggen aan de kopers, om veel meer dan een paar honderd euro zal het niet gaan toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:24
Homer-Simpson schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:58:
[...]

Hoezo hork? TS maakt schade, dan hoor je dat de fixen. Heeft niks met hork zijn van een koper te maken.
Ja dat klinkt misschien een beetje lomp. Zo bedoelde ik het niet. Ik hoop voor TS dat ze geen koper hebben die graag een ander een poot uitdraait. Alsin: vervang alles maar! (Terwijl ze dat anders zelf hadden gedaan).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-05 10:34
Wij hebben dit als kopers ook gehad maar hebben het gelaten omdat we de vloer toch al gingen vervangen. Maar commuinicatie is het sleutelwoord hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
Ligt een beetje aan de maat maar je kan voor onder de 100 euro klaar zijn door er een nieuw stukje vinyl in te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:29
Je hebt niet nog was spul van die vloer over wat bij het leggen van de vloer over was?

[ Voor 31% gewijzigd door Roderiktweaker op 29-01-2025 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidasci
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:06
Hittema schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:52:
Afgelopen zaterdag zijn we verhuisd uit onze woning en komende vrijdag hebben we de overdracht met de kopers. Tijdens de verhuizing is er op zolder schade ontstaan aan de vloer. Er ligt een goedkope vinyl vloer die niet verlijmd is. Iemand heeft met de wasmachine geschoven, waardoor er op een drietal plekken een scheur is ontstaan. Zie foto’s.

Wat is een nette manier om dit af te handelen met de kopers? Ik zie niet echt mogelijkheden om dit zelf te repareren. Een stuk tape erop plakken oid lijkt me niet echt een goede oplossing.

Ik heb het voorafgaande aan de inspectie al wel gemeld bij de kopers.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je nog een reststukje hebt liggen is dit vrij eenvoudig (en onzichtbaar) te herstellen. Stukje precies op de 'naad' snijden en nieuw stukje in plaatsen. Met dubbelzijdig tape vastmaken en je moet je best doen om het nog te zien. Voor een zolder prima lijkt me.

Verder gewoon even afstemmen met de kopers.

woningstats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:49
Dit zit er uit als een mooie 'schone' scheur die wel repareerbaar is vanaf de achterkant zodanig dat het amper zichtbaar is.

Tape/dubbelzijdig tape vanaf de achterkant. kijken of je het mooi vlak kunt krijgen.

Als het er netjes en stevig uit ziet dan valt het onder normale gebruikssporen. Als dat niet lukt, dan kun je het melden bij de oplevering en inderdaad financieel compenseren. Het ziet er niet uit als een dure vloer, vinyl bovendien. Nieuw zal dat misschien 100-200 eu kosten. Nog wat afschrijvingen. Ik denk dat de kopers zoiets zouden laten schieten, ik iig wel. Misschien leggen ze er überhaupt wel een nieuwe vloer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
Op basis van de foto’s: dit kun je voorzichtig dichtlijmen als er geen stukjes ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Staat het op de lijst van zaken die overgenomen worden? Dat is in deze je leidraad.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:42

-tom-562

Oliesjeik

Zenomyscus schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Ja dat klinkt misschien een beetje lomp. Zo bedoelde ik het niet. Ik hoop voor TS dat ze geen koper hebben die graag een ander een poot uitdraait. Alsin: vervang alles maar! (Terwijl ze dat anders zelf hadden gedaan).
Je bedoelt dus een user van Tweakers die hier om advies komt vragen omdat bij zijn nieuwe aangekochte woning de vloer ineens stuk is, en komt vragen wat zijn rechten zijn? :+ en waarbij de helft van de reacties bestaat "compleet vervangen!11!!!1~!"

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:57
Frogmen schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:07:
Staat het op de lijst van zaken die overgenomen worden? Dat is in deze je leidraad.
een vloer neem je bij voorbaat nooit mee tenzij het om een huurconstructie gaat toch?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• No Hands
-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:44:
[...]

Je bedoelt dus een user van Tweakers die hier om advies komt vragen omdat bij zijn nieuwe aangekochte woning de vloer ineens stuk is, en komt vragen wat zijn rechten zijn? :+ en waarbij de helft van de reacties bestaat "compleet vervangen!11!!!1~!"
en gelijk vloerverwarming infrezen, warmtepomp noodzakelijk, enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
dfbt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:48:
[...]

een vloer neem je bij voorbaat nooit mee tenzij het om een huurconstructie gaat toch?
Precies andersom zou ik zeggen. Een huis koop je in de status zoals je het bezichtigd hebt met de uitsluitingen die de verkoper heeft aangegeven (lampen, meubels, toiletborstels e.d. blijven vaak niet achter.). Al het andere blijft dus achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:57
Homer-Simpson schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Precies andersom zou ik zeggen. Een huis koop je in de status zoals je het bezichtigd hebt met de uitsluitingen die de verkoper heeft aangegeven (lampen, meubels, toiletborstels e.d. blijven vaak niet achter.). Al het andere blijft dus achter.
Ja dat bedoelde ik dus ook, als koper koop je huis met de vloeren etc allemaal intakt. Alleen bij huurwoningen koop je vaak een huis waar vloeren niet bij zitten. Als verkoper neem je ook nooit je gelegde vloer op maat mee naar een nieuwe woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
dfbt schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Ja dat bedoelde ik dus ook, als koper koop je huis met de vloeren etc allemaal intakt. Alleen bij huurwoningen koop je vaak een huis waar vloeren niet bij zitten. Als verkoper neem je ook nooit je gelegde vloer op maat mee naar een nieuwe woning?
Doorgaans doet een verkoper dat niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36
Neem contact op met de koper, en vraag wat hij van plan is met de vloer die op zolder ligt.

Vervangen -> Heb je geluk, Koop voor een paar tientjes wat lekkers voor tijdens de verhuizing en ben blij dat hij eerlijk is.

Die wil hij laten liggen -> Vraag of hij ook akkoord gaat met reparatie, zo niet bel je verzekering, en laat zelf een gelijksoortige vloer plaatsen.

Ikzelf zou geen financiele vergoeding voor de schade voorstellen. Mocht hij hier zelf wel om vragen vraag wat hij in gedachte had, en bepaal of het jou dat waard is.
Vraagt hij €50, daar kun je geen gezeur voor hebben. maar wil hij een bedrag dat in de buurt komt van
een nieuwe vloer zou ik het mooi via de verzekering laten gaan.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Doorgaans niet maar als het niet beschreven is, is het ook dat je aanvaard as is. In alle redelijkheid en billijkheid.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hittema
Bedankt voor de reacties en inzichten. De schade is niet verzekerd. Ik heb het gewoon neergelegd bij de kopers. Ze reageerden met een zeer schappelijk voorstel gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:16
Hittema schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:27:
Bedankt voor de reacties en inzichten. De schade is niet verzekerd. Ik heb het gewoon neergelegd bij de kopers. Ze reageerden met een zeer schappelijk voorstel gelukkig.
Wat was het voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi1345
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:30
Inderdaad een heel topic openen en advies inwinnen en dan nu met zijn allen in smart ons laten afwachten wat de uitkomst is geworden! :D

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Hittema
Ja dat kan natuurlijk niet😅. We hadden een bedrag afgesproken voor de spullen die ter overname waren. Daar wilde ze dan €50 euro minder voor betalen. Ik heb er €100,- afgehaald.
Iedereen blij nu.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:57
-tom-562 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:44:
[...]

Rechtsbijstand niet vergeten in te schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

franssie

Save the albatross

Hittema schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:44:
Ja dat kan natuurlijk niet😅. We hadden een bedrag afgesproken voor de spullen die ter overname waren. Daar wilde ze dan €50 euro minder voor betalen. Ik heb er €100,- afgehaald.
Iedereen blij nu.
Netjes opgelost zo.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Iedereen blij nu.
mooi opgelost, iedereen happy en door.

Op aan/verkoop van een huis+verhuizing ga je dit bedrag niet merken en het is nu netjes geregeld.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:11
ozzynator schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:49:
[...]

vrij zeker dat we het gesprek met een krat bier zijn vergeten of is die alleen van toepassing als het je buurman is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
Kan ook gewoon via de verzekering
Aansprakelijk stellen van die iemand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 15:59
ozzynator schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:49:
[...]

En is dit Nederland of Belgie? :9 . Prima opgelost TS!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-05 12:54
SacredRose schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:18:
[...]

vrij zeker dat we het gesprek met een krat bier zijn vergeten of is die alleen van toepassing als het je buurman is?
Ik ben allang blij dat niemand adviseerde om de scheurtjes vast te zetten met chemische ankers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41
Iedereen blij nu.
Waarom kom ik jou nooit tegen op marktplaats? >:) Maar prima opgelost zo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:24

Sharky

Skamn Dippy!

boyette schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:22:
Kan ook gewoon via de verzekering
Aansprakelijk stellen van die iemand
Als ik iemand help verhuizen (sowieso een k-tklus) en ik word aansprakelijk gesteld voor dit soort schade, dan help ik ze nooit weer.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:46

aap

LTwinter schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Ik ben allang blij dat niemand adviseerde om de scheurtjes vast te zetten met chemische ankers.
Damn, die grap wilde ik ook maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:07
Sharky schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Als ik iemand help verhuizen (sowieso een k-tklus) en ik word aansprakelijk gesteld voor dit soort schade, dan help ik ze nooit weer.
Want? Je bent hier gewoon voor verzekerd en het kost je niks.
Het voelt misschien vervelend vanuit beide kanten, maar bij een aansprakelijkheidsverzekering heb je vaak niet eens eigen risico.

Maar offtopic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:39
Draakje5 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 21:04:
[...]

Want? Je bent hier gewoon voor verzekerd en het kost je niks.
Het voelt misschien vervelend vanuit beide kanten, maar bij een aansprakelijkheidsverzekering heb je vaak niet eens eigen risico.

Maar offtopic...
Nog even verder offtopic - helpen verhuizen (of klussen) is een vriendendienst. Je doet het dus op verzoek van en met instemming van de persoon die geholpen wordt. Verzekeringsmaatschappijen vergoeden dan vaak wel de schade die iemand aanricht (onder voorwaarden en met een limiet), maar wettelijk gezien is het lastig om een helper (die dat belangeloos doet) aansprakelijk te stellen.

Bij echt grote schade zou ik in ieder geval met de helper afspreken om zijn aansprakelijkheidsverzekering aan te spreken. Bij kleine schade zou ik het op mijn eigen verzekering gooien, want ook bij inboedel/opstal is er soms ook dekking bij verhuisschade (en klusschade).
Pagina: 1