Audio Loopt Achter op Beeld met 2 speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-08 17:24
Mijn vraag

Ik heb 2 Denon Home 150 speakers. Deze worden aangestuurd via een AUX kabel uit een computer/TV.
Wanneer ik bijvoorbeeld Journaal kijk en ik maak een paar of een stereopaar van de speakers, dan loopt het geluid achter op het beeld.

Als ik ze niet groepeer dan loopt de speaker met de AUX kabel erin goed, maar de 2e loopt dan achter.

Is er een manier om dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
2x Denon Home 150

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

En welke computer/TV?

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 10:53
Helaas, zo werkt dit systeem nu eenmaal. Het systeem buffert de audio welke hij gelijktijdig naar alle speakers stuurt, maar wel met een vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je op je TV geen vertraging op het beeld krijgen door ergens te spelen met audio delay compensatie of iets in die aard?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:38
Toevallig ben ik al een tijd bezig met het uitzoeken of ik 2 Denon Home 150's kan gebruiken als speakers voor mijn PC. Inmiddels heb ik gevonden dat als je het doet op de manier waarop jij het nu doet, het inderdaad leidt tot vertraging. Dit is bekend en is nou eenmaal hoe het werkt. Het signaal komt maar binnen bij 1 speaker en die moet het via het netwerk nog sturen naar je tweede speaker. Om ervoor te zorgen dat het geluid uit de speakers wel precies synchroon loopt wordt er eerst gebufferd. Die buffer is de vertraging die je hoort. (staat ook in de handleiding)

Wat ik nu aan het uitzoeken ben is of je met een splitter de PC (of in jouw geval de TV) met een kabel kunt aansluiten op beide speakers. In plaats van dat je ze dan paired in de software staan ze allebei gewoon op aux modus en verwerken ze het geluid zonder die buffer/vertraging.

Het enige wat ik me nu afvraag is of je dan een splitter moet hebben die de kanalen ook van elkaar scheidt, dus dat je alleen het linkerkanaal naar de ene box stuurt en alleen het rechterkanaal naar de andere box. Of dat je gewoon het stereo signaal kunt splitten en naar beiden kunt sturen. Ik vermoed dat dat gek geluid gaat opleveren, omdat je dan geen onderscheid tussen kanalen hebt. Dus dan kan geluid niet klinken alsof het van een bepaalde kant komt. Maar ik vind het ook nog lastig om een 3.5mm naar 2x3.5mm splitter te vinden die het linker en rechterkanaal split.

Heb je zelf inmiddels al voortgang in je zoektocht gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Een HP ProDesk 400 SFF G5
Xiaomi Mi Smart TV P1 43" Zwart
2x Denon Home 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
rhodium schreef op maandag 3 februari 2025 @ 04:38:
Helaas, zo werkt dit systeem nu eenmaal. Het systeem buffert de audio welke hij gelijktijdig naar alle speakers stuurt, maar wel met een vertraging.
En dit is niet op te lossen met een beeld delay ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Mavamaarten schreef op maandag 3 februari 2025 @ 05:17:
Kan je op je TV geen vertraging op het beeld krijgen door ergens te spelen met audio delay compensatie of iets in die aard?
Dat zou ik eens moeten testen, de AUX op de TV en dan kijken of er Delay settings zijn.
Ik had ooit een oude LG TV Thuis die had die settings wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Jesserr schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:32:
Toevallig ben ik al een tijd bezig met het uitzoeken of ik 2 Denon Home 150's kan gebruiken als speakers voor mijn PC. Inmiddels heb ik gevonden dat als je het doet op de manier waarop jij het nu doet, het inderdaad leidt tot vertraging. Dit is bekend en is nou eenmaal hoe het werkt. Het signaal komt maar binnen bij 1 speaker en die moet het via het netwerk nog sturen naar je tweede speaker. Om ervoor te zorgen dat het geluid uit de speakers wel precies synchroon loopt wordt er eerst gebufferd. Die buffer is de vertraging die je hoort. (staat ook in de handleiding)

Wat ik nu aan het uitzoeken ben is of je met een splitter de PC (of in jouw geval de TV) met een kabel kunt aansluiten op beide speakers. In plaats van dat je ze dan paired in de software staan ze allebei gewoon op aux modus en verwerken ze het geluid zonder die buffer/vertraging.

Het enige wat ik me nu afvraag is of je dan een splitter moet hebben die de kanalen ook van elkaar scheidt, dus dat je alleen het linkerkanaal naar de ene box stuurt en alleen het rechterkanaal naar de andere box. Of dat je gewoon het stereo signaal kunt splitten en naar beiden kunt sturen. Ik vermoed dat dat gek geluid gaat opleveren, omdat je dan geen onderscheid tussen kanalen hebt. Dus dan kan geluid niet klinken alsof het van een bepaalde kant komt. Maar ik vind het ook nog lastig om een 3.5mm naar 2x3.5mm splitter te vinden die het linker en rechterkanaal split.

Heb je zelf inmiddels al voortgang in je zoektocht gemaakt?
Helaas is een splitter hier geen optie, de 2e speaker staat aan de andere kant van de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 19:30

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ArjanOskam97 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:45:
[...]

En dit is niet op te lossen met een beeld delay ofzo?
Natuurlijk wel, er zijn bij verschillende programma's mogelijkheden voor om content die afgespeeld word het beeld te vertragen. Maar waarom google je dit niet gewoon zelf?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
CrankyGamerOG schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:12:
[...]

Natuurlijk wel, er zijn bij verschillende programma's mogelijkheden voor om content die afgespeeld word het beeld te vertragen. Maar waarom google je dit niet gewoon zelf?
Waarom google ik dit niet zelf? Dat heb ik gedaan, weken, maanden. Ik heb geen oplossing gevonden behalve dat mensen vertellen dat je gewoon bedraad moet kopen. Daarom heb ik dit topic gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
ArjanOskam97 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Waarom google ik dit niet zelf? Dat heb ik gedaan, weken, maanden. Ik heb geen oplossing gevonden behalve dat mensen vertellen dat je gewoon bedraad moet kopen. Daarom heb ik dit topic gestart.
Ik denk dat bedraad inderdaad het beste advies is. Ben bang dat je het anders nooit helemaal goed gaat krijgen met die 2 Home 150's als stereo paar.
Denon geeft zelf ook het volgende aan (minder dan 1 minuut googlen): https://manuals.denon.com.../EU/EN/OKNRSYiovxhqho.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
InZane schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat bedraad inderdaad het beste advies is. Ben bang dat je het anders nooit helemaal goed gaat krijgen met die 2 Home 150's als stereo paar.
Denon geeft zelf ook het volgende aan (minder dan 1 minuut googlen): https://manuals.denon.com.../EU/EN/OKNRSYiovxhqho.php
Bedraad wordt hem niet en die pagina van Denon had ik al lang gevonden. Zo doe ik het nu, slechts 1 speaker bij video en 2 speakers bij muziek.

Dat is de reden dat ik dit topic heb aangemaakt; Een betere oplossing zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:53

M2M

medicijnman

mocht je toch echt graag draadloos willen gaan en alle vertraging weg willen nemen, dan zou je dit nog kunnen overwegen;

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
M2M schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:56:
mocht je toch echt graag draadloos willen gaan en alle vertraging weg willen nemen, dan zou je dit nog kunnen overwegen;

[YouTube: DIY Surround Sound... USING LASERS!]
Beetje lastig om toe te passen op Denon Home 150 speakers. Ik denk niet dat ze dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Die denon home dingen hebben toch een aux in? Alle andere vormen van connectie die de denon dingen hebben brengen latency met zich mee.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
M2M schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:08:
Die denon home dingen hebben toch een aux in? Alle andere vormen van connectie die de denon dingen hebben brengen latency met zich mee.
Ja en die aux in werkt ook wel prima, als je maar één speaker gebruikt. Zodra je een stereo paar gaat maken, dan vindt er buffering plaats waardoor het geluid achter begint te lopen op het beeld. Daar ontkom je gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

InZane schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:12:
[...]

Ja en die aux in werkt ook wel prima, als je maar één speaker gebruikt. Zodra je een stereo paar gaat maken, dan vindt er buffering plaats waardoor het geluid achter begint te lopen op het beeld. Daar ontkom je gewoon niet aan.
maar dat is het punt, je wil toch beide speakers aansluiten via de 'aux' ingang? TS Kan enkel geen kabeltje leggen, maar niets weerhoud 'm ervan om toslink te gebruiken om het audio signaal te versturen. Dat dat toslink vervolgens niet meer via een fibre gaat maar door een lazertje verstuurt wordt zorgt ervoor dat het spul draadloos werkt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
M2M schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:08:
Ze hebben een AUX in. Alleen staat één van de 2 speakers ongeveer een meter of 6 a 7 van de computer vandaan op een boekenplank of 2 meter hoogte. Dus dan zou ik 15 meter aux kabel moeten leggen om de 2e speaker ook op AUX aan te sluiten.

Daarom hoopte ik dat iemand mij op een setting in Windows of en programma of iets kon wijzen die hierin kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
InZane schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:12:
[...]

Zo ver was ik uiteraard. Vandaar mijn post met de vraag of er programma's/hacks/settings zijn om het beeld te vertragen. Gezien de audio niet te versnellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ArjanOskam97 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:13:
[...]

Ze hebben een AUX in. Alleen staat één van de 2 speakers ongeveer een meter of 6 a 7 van de computer vandaan op een boekenplank of 2 meter hoogte. Dus dan zou ik 15 meter aux kabel moeten leggen om de 2e speaker ook op AUX aan te sluiten.

Daarom hoopte ik dat iemand mij op een setting in Windows of en programma of iets kon wijzen die hierin kan helpen.
De meeste video-spelers in Windows hebben een delay functie. Dat is het probleem niet. Het issue is dat streaming diensten dat (meestal) niet hebben.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
ArjanOskam97 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:13:
[...]

Ik heb 't jaren geleden ook eens geprobeerd met 2 Heos speakers aan m'n laptop, maar het werkt gewoon niet lekker op die manier, dus ik heb 't maar opgegeven en heb er tegenwoordig 2 monitor speakers bij staan, die trouwens ook nog eens stukken beter klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
M2M schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:15:
[...]

De meeste video-spelers in Windows hebben een delay functie. Dat is het probleem niet. Het issue is dat streaming diensten dat (meestal) niet hebben.
De PC wordt nooit gebruikt voor streamingsdiensten behalve een aantal dingen zoals NPO op Google Chrome.
Dus videoplayers zijn daarin niet de oplossing.

Ik ga binnenkort wel even kijken of er een beeldvertragingsoptie in de TV zit waar de PC op is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
InZane schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:16:
[...]

Ik heb 't jaren geleden ook eens geprobeerd met 2 Heos speakers aan m'n laptop, maar het werkt gewoon niet lekker op die manier, dus ik heb 't maar opgegeven en heb er tegenwoordig 2 monitor speakers bij staan, die trouwens ook nog eens stukken beter klinken.
Het idee was dat het multifunctioneel zou zijn. Ze wilde graag ook een speaker aan de andere kant van de woonkamer, zodat de speakers bij de PC niet loeihard hoeven om de muziek aan de andere kant van de kamer en in de keuken te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
ArjanOskam97 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:18:
[...]

Het idee was dat het multifunctioneel zou zijn. Ze wilde graag ook een speaker aan de andere kant van de woonkamer, zodat de speakers bij de PC niet loeihard hoeven om de muziek aan de andere kant van de kamer en in de keuken te horen.
Ah, in de woonkamer heb ik gewoon een Arc Ultra, Sub, 2xEra 100 achter en in de keuken een Move 2 om dat probleem op te lossen :)

Had daar tot een paar maanden ook Denon, maar had daar genoeg andere problemen mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
InZane schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:23:
[...]

Ah, in de woonkamer heb ik gewoon een Arc Ultra, Sub, 2xEra 100 achter en in de keuken een Move 2 om dat probleem op te lossen :)

Had daar tot een paar maanden ook Denon, maar had daar genoeg andere problemen mee helaas.
Had dat graag gedaan voor die mensen maar ik denk niet dat ik dat kan kopen voor €220,- :9
Pagina: 1