Bios problemen/toetsenbord werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné325i
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:10
Heb een van mijn oude computers van zolder gehaald, een HP Vectra VE. Deze heeft daar minimaal 10 jaar geleden en heb nu het volgende probleem:

Hij start op en krijg bios errors (bios batterij vernieuwd, maakt geen verschil) zie foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2tq0C_-D5G4KSBjYs-tvPVLKM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmitbsXY2r2g1UdDJ15zRsX3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het grote probleem dus dat m’n toetsenbord niet reageert en ik dus de bios niet in kom 🤦‍♂️ heb al diverse toetsenborden geprobeerd zonder succes. Heb zelfs met 1 toetsenbord gehad dat hij niet eens beeld gaf terwijl dit toetsenbord op een ander hp Vectra machine die ik heb staan wel gewoon werkt..

Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor toetsenbord heb je eraan hangen? Een USB keyboard? Grote kans dat dat niet gaat werken. Zo te zien op je foto is het een Pentium 2. Dan zul je met PS/2 moeten werken. Let erop dat dat niet hotswappable is. Dus alleen inpluggen als je computer uitstaat, wil je die poort niet slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corné325i
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:10
TERW_DAN schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:13:
Wat voor toetsenbord heb je eraan hangen? Een USB keyboard? Grote kans dat dat niet gaat werken. Zo te zien op je foto is het een Pentium 2. Dan zul je met PS/2 moeten werken. Let erop dat dat niet hotswappable is. Dus alleen inpluggen als je computer uitstaat, wil je die poort niet slopen.
Heb er van beide al diverse geprobeerd zowel usb als ps2