Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast games ( COD, Diablo, Crusader kings3, ... gebruik ik de PC dagelijks voor telewerk. Betreft dan enerzijds office toepassingen, webdesign en werken met meerdere VMware-sessies voor remote connection.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-1700 euro max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al de rest :-) Dus case, mobo, CPU + koeler, grafische kaart en geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nu intel CPU en NVIDIA kaart steken, maar ik merk op het forum dat voorkeur toch uitgaat naar AMD CPU en Radeon kaarten. Zolang het goed samengaat en ik geen issues kan verwachten is het allemaal ok voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsproductie is wel een item. De PC staat in de leefruimte dus wel belangrijk dat hij niet opstijgt en iedereen rond mij moet gaan lopen. Vandaar ook dat ik twijfel tussen de cases. De Fractal North is mooi ( enkel frontaal zicht belangrijk onder desk) maar ook duurder. Qua geluid lijkt de air beter ?
Het mobo moet wifi hebben want ik krijg geen UTP-kabel tot aan mij desk in de leefruimte.
Daarnaast wil ik gewoon weer een aantal jaren verder met deze nieuwe build. De vorige heeft het 4 jaar uitgehouden maar schuift door naar één van de kinderen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eerst en vooral advies of items die zelf uitgezocht heb ok zijn en goed samenwerken. Daarnaast misschien wat advies over de case want hier geraak ik muv het uiterlijk niet over uit.
Build :
Cases :
Naast games ( COD, Diablo, Crusader kings3, ... gebruik ik de PC dagelijks voor telewerk. Betreft dan enerzijds office toepassingen, webdesign en werken met meerdere VMware-sessies voor remote connection.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-1700 euro max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | LG 38WN95CP-W Wit, Zilver | € 849,- | € 849,- |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 850 - V2 - Full Modular | € 112,49 | € 112,49 |
1 | SSD's | Lexar NM620 2TB | € 105,90 | € 105,90 |
1 | SSD's | Samsung 980 1TB | € 84,80 | € 84,80 |
Totaal | € 1.152,19 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al de rest :-) Dus case, mobo, CPU + koeler, grafische kaart en geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nu intel CPU en NVIDIA kaart steken, maar ik merk op het forum dat voorkeur toch uitgaat naar AMD CPU en Radeon kaarten. Zolang het goed samengaat en ik geen issues kan verwachten is het allemaal ok voor mij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsproductie is wel een item. De PC staat in de leefruimte dus wel belangrijk dat hij niet opstijgt en iedereen rond mij moet gaan lopen. Vandaar ook dat ik twijfel tussen de cases. De Fractal North is mooi ( enkel frontaal zicht belangrijk onder desk) maar ook duurder. Qua geluid lijkt de air beter ?
Het mobo moet wifi hebben want ik krijg geen UTP-kabel tot aan mij desk in de leefruimte.
Daarnaast wil ik gewoon weer een aantal jaren verder met deze nieuwe build. De vorige heeft het 4 jaar uitgehouden maar schuift door naar één van de kinderen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eerst en vooral advies of items die zelf uitgezocht heb ok zijn en goed samenwerken. Daarnaast misschien wat advies over de case want hier geraak ik muv het uiterlijk niet over uit.
Build :
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 357,24 | € 357,24 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 189,- | € 189,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7900 XT 20GB GDDR6 | € 680,- | € 680,- |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 43,90 | € 43,90 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV564G600C30K | € 189,- | € 189,- |
Totaal | € 1.459,14 |
Cases :
---|---|---|---|---|
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 67,22 | € 67,22 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - Mesh Charcoal Black | € 194,89 | € 194,89 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - TGD Charcoal Black | € 192,55 | € 192,55 |
Totaal | € 454,66 |