Prijs maar geen prijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
categorie: Toetsenborden
uitvoering: Lenovo SK8861

Wat gaat hier mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwRYB7xqV0BpYgxpF0oWQMaokIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HFR34nVz649AoWBUUA5L68Va.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-01-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:24
Conrad.nl heeft een product met het zelfde nummer alleen is dat een spiraalboor op hun website, als je over de prijs hoovered met je muis zie je een linkje door naar conrad. Denk dat tweakers hem niet laat zien omdat het dus geen toetsenbord is op die website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Olaf van der Spek Dankzij de hint van @Uberdude gevonden dat er inderdaad op de achtergrond een koppelling met Conrad wordt geprobeerd te maken, maar dat om de een of andere reden de prijs weer niet in de prijslisting wordt meegenomen. Ook al is deze technisch gezien fout, maar het systeem zou nu niet meer informatie moeten hebben dan dat dit een geldige koppeling is. Ik heb mijn dev-collega's gevraagd om mee te kijken, ik verplaats dit topic voor de administratie naar Stoute Bugs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:17

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Olaf van der Spek en @Uberdude het probleem was interessant zeg maar :p We hebben in ons CMS de mogelijkheid om producten op EOL te zetten, zo krijgt een product geen prijzen meer. Ik persoonlijk gebruik dat niet, maar een collega wel en juist vanwege verkeerde koppelingen op de SKU-code. Een prijskoppeling zou in dat geval ook moeten worden tegengehouden, wat ook goed gaat. Wat niet helemaal goed blijkt te gaan, is wanneer een product meerdere uitvoeringen heeft, zoals dit toetsenbord. We kennen daarin een primaire uitvoering, dat is zeg maar de eerste uitvoering die aangemaakt is binnen die groep. Het blijkt dat als die primaire uitvoering op EOL staat, maar een andere uitvoering weer niet, daarvan de prijs 'half' wordt geblokkeerd, dus wel getoond in de productlisting, maar niet als je de prijs wilt bekijken.

De makkelijkste oplossing voor dit geval was om de EOL status er weer af te halen en de SKU's weg te gooien, die gaven toch allemaal een verkeerde koppeling of hadden helemaal geen prijzen meer. Na een nieuwe import voor conrad klopt het allemaal weer :) En er is ook gelijk een bugticket gemaakt om deze situatie op te lossen, hoewel dit lage prio zal krijgen.