[Aankoopadvies] 2.0-set of soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:47
Ik zoek een?
Ik zoek een 2.0-set of soundbar voor in een kamer van ongeveer 25m2. Een 2.0 set (waarbij de speakers ongeveer 2.5 meter uit elkaar komen te hangen) lijkt me het meest logisch, maar een soundbar zou ook mooi passen. Bluetooth bij voorkeur (maar kan anders ook met dongle), andere smart-dingen hoeven niet.

Wat is je budget?
Ik zou ongeveer €150 tot €250 uit willen geven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua sound bars:2.0 setjes:Welke vragen heb je hier nog over?
Ik gok dat de 2.0 setjes betere geluidskwaliteit hebben (meer intern volume enzo), hoever ligt dit uit elkaar? De buren hoeven niet uit hun bed en te zien aan mijn "Bluetooth" voorkeur ben ik geen audiofiel, maar een beetje vol geluid is wel fijn. Bij gelijke prijs en kwaliteit heb ik een lichte voorkeur voor een soundbar, gezien het formaat.

Verder zit ik nog een beetje mee of de stereo-separatie nu een voordeel of nadeel is. Als je er precies midden in zit is het natuurlijk perfect, maar ik zal ook wel eens op verschillende plekken in de kamer zitten.

Tweedehands is zeker een optie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Hangt ervan af waar je het voor gaat gebruiken.

Kijk je merendeel van de tijd naar films, series of TV? Dan zou ik voor een goede 3.1 soundbar kiezen.

Wil je het hoofdzakelijk gaan gebruiken voor muziek en soms een film of serie? Dan biedt de veel betere stereo-weergave van een paar actieve speakers een groot voordeel.

De Samsung Q600C biedt veel bang for the buck en geeft een mooie 180 graden weergaven bij films en series waarbij stemmen goed verstaanbaar zijn door de center speaker. Imo een betere keuze dan een paar actieve speakers in hetzelfde prijssegment. Subwoofer kun je naar wens instellen.

Toch liever een paar actieve speaker dan doe je er imo goed aan om het budget iets te verhogen en bijv. voor de Argon Audio FENRIS A4 te kiezen met HDMI ARC aansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door Freshouttheoven op 28-01-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Freshouttheoven uitstekende vraag! Primair gebruik is muziek, ze komen ook niet bij een TV te staan/hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kies in ieder geval voor een 2.1 setje. De bassbox maakt een wereld van verschil in de geluidbeleving. Deze is nu in de aanbieding uitvoering: Samsung Essential B-series Soundbar HW-B530 (2022) en werkt via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Als je ze gaat ophangen, enkel voor muziek gebruikt en je er geen huisfeestjes mee gaat geven zou ik met jouw budget twee SYMFONISK speakers bij de IKEA kopen.

Muziek streamen over WiFi klinkt beter dan over Bluetooth, zal ook een betere geluidsweergave bieden dan actieve monitor speakers zoals de Edifiers die ontworpen zijn voor near field listening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@njitter Soundbar + sub sta ik op zich ook wel voor open. De Samsung ga ik naar kijken, zijn er nog andere opties die ik moet overwegen?

@Freshouttheoven Twee van deze hebben we het dan over right?

De Harman Kardon Citation MultiBeam 700 is ook wel pittig hard in de aanbieding, wat denken we daar van?

[ Voor 25% gewijzigd door Balance op 28-01-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Balance schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:08:
@njitter Soundbar + sub sta ik op zich ook wel voor open. De Samsung ga ik naar kijken, zijn er nog andere opties die ik moet overwegen?

@Freshouttheoven Twee van deze hebben we het dan over right?

De Harman Kardon Citation MultiBeam 700 is ook wel pittig hard in de aanbieding, wat denken we daar van?
Dat zijn inderdaad de IKEA speakers, wellicht ook tweedehands te vinden voor een mooie prijs.

Voor een meerprijs van € 70 euro kun je beter voor de eerder gelinkte Q600C kiezen ipv de B530, maar zoals gezegd zou ik geen soundbar kopen met jouw user case. Makes no sense.
Pagina: 1