Wat ga je met je laptop doen?
-Microsoft Office
-Minecraft op hoogste settings, GTA V op 1080p (30-40 fps vind ik prima)
-Virtuele Machine van MacOS voor iMovie (voor 2,7K 60fps dronebeelden, ging prima op een base model MacBook Pro 2017).
-Multitasking met 4K beeldscherm
-iTunes/3Utools/Odin
Wat is je budget?
Dat vind ik lastig. Het ligt een beetje aan wat ik ervoor krijg qua specificaties en vormfactor.
Mijn absolute max is ongeveer 750, maar mijn voorkeur gaat uit naar 500-600 euro. Dat mag refurbished zijn, zolang er maar geen grote deuken/krassen in zitten. Hij moet er wel een beetje netjes uitzien.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan hem mee te nemen. 14 of 15 inch is voor mij prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst ga ik voor een HP.
Aluminium behuizing (ik vind kunststof niks).
RAM, M.2 SSD en accu moeten te vervangen zijn.
Minimaal een 1080p scherm.
USB-C aansluiting die 4K@60Hz kan en kan opladen.
Vingerafdrukscanner en toetsenbordverlichting zou ik ook fijn vinden, maar hoeft niet per se. Het liefst wel.
Zelf heb ik weleens gekeken naar een HP Elitebook 840 G8, met een i5 11th en 16GB RAM. Ik weet echter niet of die krachtig genoeg is, maar ik denk het wel.
-Microsoft Office
-Minecraft op hoogste settings, GTA V op 1080p (30-40 fps vind ik prima)
-Virtuele Machine van MacOS voor iMovie (voor 2,7K 60fps dronebeelden, ging prima op een base model MacBook Pro 2017).
-Multitasking met 4K beeldscherm
-iTunes/3Utools/Odin
Wat is je budget?
Dat vind ik lastig. Het ligt een beetje aan wat ik ervoor krijg qua specificaties en vormfactor.
Mijn absolute max is ongeveer 750, maar mijn voorkeur gaat uit naar 500-600 euro. Dat mag refurbished zijn, zolang er maar geen grote deuken/krassen in zitten. Hij moet er wel een beetje netjes uitzien.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ben van plan hem mee te nemen. 14 of 15 inch is voor mij prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst ga ik voor een HP.
Aluminium behuizing (ik vind kunststof niks).
RAM, M.2 SSD en accu moeten te vervangen zijn.
Minimaal een 1080p scherm.
USB-C aansluiting die 4K@60Hz kan en kan opladen.
Vingerafdrukscanner en toetsenbordverlichting zou ik ook fijn vinden, maar hoeft niet per se. Het liefst wel.
Zelf heb ik weleens gekeken naar een HP Elitebook 840 G8, met een i5 11th en 16GB RAM. Ik weet echter niet of die krachtig genoeg is, maar ik denk het wel.