Ik werk nu een aantal jaar bij mijn huidige werkgever, waarbij we al jaren consignatiediensten draaien. In de CAO (VVT) was eerst een kleine vergoeding opgenomen maar was een groot deel vergoeding in tijd. Dat is sinds vorig jaar aangepast en er is nu een standaard vergoeding van 3,50 voor alle doordeweekse uren overdag (ma-vr 06-23:59) en 7 euro voor alle andere tijden. Dit betekend een flink hogere vergoeding en voor mij ook een flink hogere loonheffing over deze vergoeding.
Het is een regelmatige dienst die ik met een collega deel, week om week. Elke maand dus 2 diensten van een week. De vergoeding is ongeveer 1500 euro bruto per maand.
Nu wordt deze vergoeding volledig belast tegen het bijzonder tarief van 50,33%). Ik hou hier dus ongeveer 750 euro van over. Aangezien dit niet om een eenmalige vergoeding gaat maar een reguliere vergoeding die elke maand uitbetaald wordt verwacht ik dat deze belast moet worden tegen het normale tarief.
Mijn basis jaarsalaris is 58.000 en met de consignatievergoeding ongeveer 70.000. Ik kom dus niet in de hoogste tariefklasse terecht.
Mijn vraag is: Is mijn aanname correct dat de consignatievergoeding belast moet worden tegen het reguliere loonheffingtarief en niet het bijzonder tarief correct?
Online al veel gezocht maar kan over deze specifieke casus niks vinden.
Het is een regelmatige dienst die ik met een collega deel, week om week. Elke maand dus 2 diensten van een week. De vergoeding is ongeveer 1500 euro bruto per maand.
Nu wordt deze vergoeding volledig belast tegen het bijzonder tarief van 50,33%). Ik hou hier dus ongeveer 750 euro van over. Aangezien dit niet om een eenmalige vergoeding gaat maar een reguliere vergoeding die elke maand uitbetaald wordt verwacht ik dat deze belast moet worden tegen het normale tarief.
Mijn basis jaarsalaris is 58.000 en met de consignatievergoeding ongeveer 70.000. Ik kom dus niet in de hoogste tariefklasse terecht.
Mijn vraag is: Is mijn aanname correct dat de consignatievergoeding belast moet worden tegen het reguliere loonheffingtarief en niet het bijzonder tarief correct?
Online al veel gezocht maar kan over deze specifieke casus niks vinden.
EV: Tesla M3 LR + E-Golf 36 kWh, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L