Toon posts:

Hard disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf ratelt erg in spellen en veroorzaakt dan vaak een flinke schok, vooral als die veel moet weergeven.

Is dit de harddisk of iets anders????

TB 800
MSI-K7t-turbo
TNT2 32 mb viper 770
6,4 GB 5400 rpm harddisk

Liep vroeger wel goed!!!!!!

Alvast bedankt

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
draai eens scandisk en kijk of er geen bad sectors op de schijf zitten.

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
defrag gelijk ook

Verwijderd

is de schijf wel recht gemonteerd? dus niet op ze kant of op z'n kop want dat wil ook nog wel eens voor problemen zorgen...en anders gewoon even teruggaan

Verwijderd

Heb je niet gewoon te weinig RAM geheugen?

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:25
Op zaterdag 15 september 2001 08:48 schreef HlpDsK het volgende:
Heb je niet gewoon te weinig RAM geheugen?
Ik denk ook dat je te weinig intern geheugen hebt en dan moet je harddisk gaan swappen, om het bij te houden.

Dus hoeveel meg heb je en welke spellen speel met welk OS?

hondennamen.info Openscheermes.nl

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 12:49

DarkSide

theres no place like ::1

6,4 GB is al een oudje. Kan best zijn dat ie op is.
Kijk idd ff met scandisk e.d voor eventuele fouten.
mocht je daarbij ook nog eens 64 MB Ram hebben? Dan mag dat ook geupgrade worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

ik denk ook dat het aan het mb-ram ligt, want als je te weinig hebt moet de hdd het opvangen en dat is een stuk trager dan het ram :)

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op zaterdag 15 september 2001 01:08 schreef 16dave16_mylo het volgende:

Liep vroeger wel goed!!!!!!
Meest voorkomende melding. "gisteren deed ie het nog" of "daarnet was alles nog goed..."

Je auto is 18 jaar oud en ineens stopt ie ermee. Je gaat naar de garage en dan zeg je "ja maar, gisteren deed ie het nog"....

6.4G 5400HD is beetje oud he.. kan gewoon zijn dat ie op zijn end het lopen is en je moet gaan denken aan een nieuwe. Gooi er bijvoorbeeld een drivestresstestje overheen ofzo.. Misschien dat hier wat staat? En misschien vind je hiero ook nog wat..

suc6

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 11:53
Je schijf is gewoon te traag.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Maak een grote swapfile

Verwijderd

Nee, ik heb een nog ouder schijf van 5,1gb. En daar is totaal niets mis mee, je moeg gewoon zuinig zijn op je spullen. ;)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:17

Ankh

|true

Zoals altheis zegt... je HD kan het niet meer.. hij moet teveel heen en weer gaan (de kop)

ik heb dat ook gehad met mijn "oude" quantum firball LCM20,1 (20GB) hij trekt het nite meer ten opzichte van het spel (max paine heeft ie er totaal veel problemen mee :( ) sommige spellen trekken gewoon veel weg.. en moeten de hele tijd schrijven en lezen op je HD.. dat is niet zo prettig voor zo'n ding.. hij is ervoor gebouwd.. maar teveel is totaal niet goed :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Move > OM

DIT IS MIJN WEBSITE

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

vroeger deed ie het wel goed = je draaide misschien minder geheugen intensieve software :)

Het lijken zeer sterk de symptomen van indd te weinig ram en veel te veel swappen.

Hoeveel ram heb je en wanneer schokt ie ?
Ook niet vergeten dat bij sommige games nog steeds een groot stukje ingame van de HDD wordt geladen een zeer trage HDD daar soms last mee heeft :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het geheugen!!!! ik heb namelijk 256 mb.

Hij schokt als er veel grafische bewerkingen moeten worden gedaan. Ligt het niet gewoon aan de videokaart?????????

Bedankt!!!!!

Verwijderd

Welke AGP mode? 4-in-1 installed? Al dat soort zaken? DirextX en zo?

256 Mb moet zat zijn.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Tsja met 256mb moet dat wel snor zitten.
Als het aan je videokaart zou liggen zou het wel schokken maar je HDD zou nog contant rattelen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1