Problemen HP laserprinters met mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:41
Sinds enige tijd (lang) heb ik problemen met mijn twee hp printers (laserjet pro 100 color mfp 175nw)

Ik heb er twee van, eentje thuis en eentje op mijn werkplek. De printer thuis krijg ik met geen mogelijkheid meer op wifi, maar met een kabel aan mijn imac 2022 werkt ie verder goed, scannen, printen. Ook de app HP scan werkt prima.

Op mijn macbook air 2023 op mijn werk (dus met de andere printer) werkt de app HP scan niet, als ik 'm download en wil opstarten krijg ik een foutmelding en gebeurt er niets. De HP Smartsoftware (laatste update) is erg brak, loopt steeds vast etc. Deze printer krijg ik wel op wifi maar ik kan er niet mee scannen...

Ik zoek dus een oplossing, maar online krijg ik wel veel problemen gevonden maar geen oplossingen. Iemand een tip hoe deze problemen vlot te trekken? Ik sta al half op het punt om nieuwe printers te kopen gezien de leeftijd van deze twee maar wil het nog een keer proberen op te lossen. Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:40
Je beschrijft meerdere problemen met meerdere apparaten.
1. HP printer op iMac 2022 werkt geef je aan (met kabel). Dat is dus geen Mac probleem.
2. Printer thuis wil niet op WiFi. Dat is een printer danwel WiFi probleem. Dus bekijk het eens vanuit die optiek en ga troubleshooten.
3. HP Scan werkt niet op MacBook Air 2023. Gebruik je de juiste versie? Is de Mac managed? Heb je dit al via een kabel geprobeerd?
4. HP Smartsoftware is buggy. Tja, vervelend maar dat hoeft geen Mac probleem te zijn. Heb je deze al eens op een geheel kale Mac geinstalleerd? Gebruik je de juiste versie? Heb je al andere software (is Vuescan er ook voor Mac?) geprobeerd om uit te sluiten of het aan de printer ligt?

Ik mis ook een hoop informatie. Zou je je post eens kunnen aanvullen met de softwareversies die je op alle apparaten gebruikt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:39
Ik hang mijn (niet draagbare) HP netwerkprinter het liefst aan een bedraad netwerk.
Dat werkt eigenlijk altijd wel.
Wil ik hem benaderen via een draadloos apparaat (zoals telefoon), kan de telefoon de printer simpel vinden omdat ze beide op hetzelfde subnet zitten, dankzij mijn AP.

De werking van de HP software laat nog wel eens wat te wensen over...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:41
dank mensen, ik ga hier mee verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:34
twodigits schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:53:
Ik heb er twee van, eentje thuis en eentje op mijn werkplek. De printer thuis krijg ik met geen mogelijkheid meer op wifi
Welke provider?
Is er iets gewijzigd sinds het WiFi probleem is ontstaan?
Heb je soms recent een nieuw modem en/of firmware update gehad?
Problemen met oudere apparaten (niet alleen printers) en de nieuwere WiFi modem/routers komen regelmatig voor namelijk:

KPN Community: (HP) Printer krijgt geen (bereikbaar) IP-adres (meer) van het KPN modem
Ziggo Community: Hoe verbind ik de Printer HP 3050 met het Sagemcom modem?