Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goede android telefoon met lange updates en een zo clean mogelijke besturingssysteem.

Wat is je budget?
310-380 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Beetje social media, beetje filmpjes, de standaard dingen eingelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Oneplus nord 4 256 GB goede deal bij de media markt op dit moment voor 329,73 euro. Nadeel volgens mij wel een aardige skin eroverheen en beetje onduidelijk met bijgeleverde kabel zonder lader? Wel lange update beleid.
Nothingphone 2a 256GB clean besturingssysteem wat ik lees, even duur als de oneplus nord. Ook zonder lader.
Google Pixel 6 pro of Google Pixel 7a. Beide maar 128GB en uit 2023 als nadeel.

Welke vragen heb je hier nog over?
De telefoon is voor mijn vrouw die gewoon een telefoon wil die goed werkt en wat langer meegaat.
En het is mij een beetje onduidelijk hoe dat zit met die opladers. Moet ik er dan een lader bij kopen om bijvoorbeeld snelladen wel te laten werken? of kan ik gewoon een oude lader pakken die ik al jaren heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
Voor opladers, als je al USB-C kabels thuis hebt, blijven die werken, daarom zit er geen opader meer bij.

Echter, bij snelladen moet je wel even opletten welke standaard de telefoon ondersteunt, anders alsnog een losse oplader bijkopen.
met name OndePlus/Opo/Realme/Vivo telefoons hebben een eigen snellaad standaard, SuperVooc, welke niet compatible is met Power Delivery wat de rest van de markt gebruikt.

Wat ik nog mis in je verhaaltje is overigens wat je vrouw nu gebruikt als telefoon en of ze tevreden is daarmee. Koop je iets anders en is ze niet blij, of gaat er iets mis, heb jij de komende jaren ruzie met haar. Terwijl koop je iets waar ze zich nu al goed bij voelt, zelfs als het mis gaat, zal ze het goed praten, want dat kon je toch niet weten met zo'n goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
Bedankt voor de info.

Ze heeft nu een nokia 5.4 die al weer heel wat jaartjes mee gaat maar echt te traag begint te worden. Dus ze gaat er altijd op vooruit. En vindt eigenlijk het budget al te hoog voor wat ze er voor uit wil geven dus dat komt helemaal goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
stansfield2 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:33:
Bedankt voor de info.

Ze heeft nu een nokia 5.4 die al weer heel wat jaartjes mee gaat maar echt te traag begint te worden. Dus ze gaat er altijd op vooruit. En vindt eigenlijk het budget al te hoog voor wat ze er voor uit wil geven dus dat komt helemaal goed ;).
Ok, en het merk Nokia bestaat niet meer, HMD brengt nu alleen nog maar uit onder hun eigen merknaam.

Dan zou ik de OnePlus vermijden vanwege de afwijkende snellaadstandaard (of losse lader bijkopen, maar gaat wel in de prijs meewegen).
Pixel 6 zou ik ook vermijden, is model van bijna 4 jaar terug, dus niet lang software support meer (10-2026). https://endoflife.date/pixel

Pixel 7a krijgt nog updates tot mei 2028 heeft dan een 1,5 jaar langere levensduur dan de pixel 6.
Nothing Phone 2a gaat bijna net zo lang mee tot maart 2028.
Dus ik zou dan uit een van beide kiezen. Vind ze er een mooier dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
Pixel 6 valt dan inderdaad af.

De Pixel 7a ziet er ook wel goed uit. Zie al een mooie lichtblauwe voor 299. Enige minpuntje dan is de 128GB. Even bekijken of dat genoeg is.

Ik heb zelf een iphone. Maar met google kun je foto's toch ook in de cloud op je account bewaren? Of loopt dat snel vol die 128GB?

Nog even een vraagje over de oplader dan. Ik zie de pixel 7 a een Snelladen type Power Delivery 2.0 heeft.
Zou ik dan gewoon zo'n snellader van de action kunnen kopen of werkt dat niet?

https://www.action.com/nl...1/re-load-dual-snellader/

[ Voor 29% gewijzigd door stansfield2 op 28-01-2025 15:52 ]