Speakers vallen om de haverklap uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Hoi allemaal,

ik heb een setje oude Logitech Z600 speakers staan, die het tot voor kort altijd goed deden. Maar sinds een tijdje gebeurt er iets geks - voor mij dan als totale leek.

Ze werken goed, en dan opeens vallen ze uit. De stroom is er dan af, zo lijkt het, en het gekke is dat als ik dan op de aan/uit-knop druk, die niet meer "klikt".

Ik kan ze gewoon weer aan krijgen, dus ze werken nog wel, maar alleen niet echt lang. Voordat ze uitvallen, kraakt het geluid bovendien een beetje.

Ze zijn net weer uitgevallen trouwens, en ik zie dat het apparaat nog wel gewoon herkend wordt door mijn computer. Sterker nog, bij systeem > geluid > eigenschappen zie ik de luidsprekers en bij Volume beweegt het balkje ook nog gewoon, alsof er geluid afgespeeld wordt. Mijn laptop is dus nog gewoon via bluetooth verbonden lijkt het met m'n speakers.

Zijn ze op de een of andere manier defect? Kan ik er iets mee doen om te trouble shooten waar het aan kan liggen?

Wie heeft er iets van een tip?

[ Voor 26% gewijzigd door Steinumstein op 28-01-2025 10:09 ]

Beste antwoord (via Steinumstein op 28-01-2025 11:23)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:36

Marc H

- - Is wakker - -

Koppel de speakers eens aan je smartphone en laat daar een tijd muziek op afspelen, kijken of ze daar ook uitvallen.

Gebeurt het daar ook, dan is de kans groot dat het in je speakers zit.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:36

Marc H

- - Is wakker - -

Koppel de speakers eens aan je smartphone en laat daar een tijd muziek op afspelen, kijken of ze daar ook uitvallen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Steinumstein
Marc H schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:35:

Dat is een goede tip! Net aangezet!

UPDATE: nu zo'n halfuur bezig, en hij draait nog steeds probleemloos. Straks maar weer even aan m'n laptop proberen te hangen en kijken wat er gebeurt. Ik heb in de tussentijd via een berg bloatware door al m'n drivers geüpdatet. Misschien dat zoiets helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Steinumstein op 28-01-2025 11:10 ]

• Steinumstein
@Marc H , hij deed het ongeveer een halfuur op m'n laptop voordat ik weer een storing kreeg. Op mijn telefoon nu weer zonder problemen. Ligt het dan op een of andere manier aan de verbinding tussen mijn laptop en speakers?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Je koppelt de speakers met bluetooth? En die verbinding valt uit met wat gekraak als hij stil valt?

Je geeft aan dat de laptop bij geluid > volume nog wel een bewegend balkje heeft waaruit blijkt dat de bron gewoon nog verder speelt. Heb je ook gekeken of het device waarop wordt afgespeeld ook daadwerkelijk de Z600 is en niet de HDMI van je monitor of iets anders? Je zou dit terug moeten kunnen vinden in een overzicht van playback devices.

Zie je de Z600 bij uitval ook nog steeds gekoppeld staan bij de bluetooth devices? Staat de Z600 ook in de device management/appraat beheer als audio device?

Heb je hem al eens geprobeerd opnieuw te pairen?

Kan het zijn dat je heel veel andere devices in de ruimte hebt staan die het bluetooth signaal zouden kunnen storen? Weet je welke bluetooth versie het is? Ik heb zelf wel eens dat mijn bluetooth headset uitvalt of slecht geluid geeft als ik in de kamer veel verbindingen heb lopen. Niet vaak, maar het komt voor.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Steinumstein
Hoi hoi!

Voor zover ik weet, staat hij overal als output apparaat, dus hetgeen geluid zou moeten maken - maar dat dus kennelijk niet altijd doet. Ik heb er inmiddels een ander setje speakers aan gehangen, maar vind het nog steeds gek. Ik heb hem al een paar helemaal verwijderd en weer opnieuw gepaired. Maar dat doet weinig. Het apparaat werd van oorsprong ook met een dongel geleverd, ik heb 'm met en zonder geprobeerd, maar dat maakt weinig verschil.

Verder is het enige bluetooth apparaat m'n telefoon, en die lag er eigenlijk altijd al.

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

WKD

Windows heeft recent een cumulatieve update gehad waardoor er problemen waren met Bluetooth en geluid afspelen. Eind vorige week is er een nieuwe cumulatieve update geweest die het bij mij bij 1 computer heeft verholpen. Misschien dus eens alle Windows Updates installeren om te zien of je daarna het probleem nog steeds hebt?

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:27
En heel misschien een energie bespaar functie die de verbinding uitschakeld?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

WKD schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:32:
Windows heeft recent een cumulatieve update gehad waardoor er problemen waren met Bluetooth en geluid afspelen. Eind vorige week is er een nieuwe cumulatieve update geweest die het bij mij bij 1 computer heeft verholpen. Misschien dus eens alle Windows Updates installeren om te zien of je daarna het probleem nog steeds hebt?
Klopt, heb ik ook voorbij zien komen. Maar ik meende wel dat de fix hiervoor optioneel was? Dus je moet hem zelf downloaden? Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Gevonden! Er is dus nog geen patch maar deze zal wel komen, vermoed ik zo. :O

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

WKD

Op Tweakers had ik dit gevonden. Hierna had ik weer audio met een bluetooth headset.
Pagina: 1