MacBook Air M2 blijft in "recovery mode"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:02
Hallo,

Mijn nichtje heeft een MacBook Air M2 waarvan het scherm is uitgevallen.
Zonder beeld op het scherm heeft ze de recovery modus geactiveerd.

Nu lukt het heel af en toe beeld te krijgen door de hoek van het scherm/scharnier iets te draaien.
Door op het appeltje te klikken (links boven op scherm) en voor herstart te kiezen hoopte ik weer verder te kunnen. Helaas herstart het apparaat steeds weer in recovery mode.

Iemand een idee hoe we uit die recovery mode kunnen komen? Ik wil een extern scherm aansluiten zodat we belangrijke gegevens kunnen veilig stellen?

Helaas heeft ze geen back-up van deze gegevens :'( .

Een extern scherm hebben we al aangesloten gehad. Dit werkt maar het wordt niet gezien als hoofd scherm waardoor we vooralsnog afhankelijk zijn van het scherm dat elke paar seconden uitvalt en lastig weer aan te krijgen is.

Zelf heb ik enkel Windows apparaten en geen kennis van MacOs.

[ Voor 18% gewijzigd door Zatara op 28-01-2025 13:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Update: inmiddels opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor iemand die later met hetzelfde probleem zit, en dit topic tegenkomt: hoe heb je het opgelost?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatara
Daedalus schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:59:
[...]
Voor iemand die later met hetzelfde probleem zit, en dit topic tegenkomt: hoe heb je het opgelost?
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTgK4iHrf7wTvf7aNBycP5XxvE0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zB83WkRkthR67qvgFbuoNmGw.png?f=user_large

Ineens startte de MacBook wel in normale modus. Geen idee wat de trigger was om de MacBook normaal te doen opstarten.
Vooralsnog zitten we met een scherm dat het amper doet. Nu kijken hoe we de belangrijkste gegevens kunnen veiligstellen (en wel zodanig dat ze leesbaar/te openen zijn in een Windows omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

De enige manier om ze naar Windows te krijgen is via OneDrive/iCloud drive of een USB stick met exFAT/FAT32. Maar dat is allemaal niet bijster ingewikkeld :)

I reject your reality and substitute my own