Overheidsfunctionarissen VS willen dit jaar nog verbod op TP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDeeJ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 08:53
Vanmorgen las ik onderstaande:

https://www.security.nl/p...verbod+op+TP-Link+routers

"Afgelopen december kwam The Wall Street Journal met het nieuws dat de Amerikaanse autoriteiten een verbod op de verkoop van TP-Link routers overwegen. Volgens het Select Committee on the Chinese Communist Party van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden vormen de routers een spionagerisico. "Daarom hopen we dat TP-Link routers het komende jaren worden verboden, gekoppeld met programma's om bestaande Chinese routers door veilige Amerikaanse alternatieven te vervangen", aldus een woordvoerder van de commissie tegenover CNBC".

Ik vroeg me af, hoe jullie hierover denken?
Zouden jullie dergelijke producten wel gewoon in de thuis-omgeving gebruiken, ook voor werk?

[ Voor 6% gewijzigd door McDeeJ op 28-01-2025 09:02 . Reden: vraag vergroot. ]

Beste antwoord (via McDeeJ op 28-01-2025 11:39)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Al vanaf het eerste moment dat er geroepen wordt dat Chinese netwerk-apparatuur niet veilig is (want kan afluisteren en naar huis bellen), realiseer ik me dat er hier (dus) sprake is van een pot die een ketel verwijt. Als Chinese apparatuur het kan, dan kan Amerikaanse apparatuur het ook.
En ik geloof er niet in dat de Chinezen meer (of minder) geïnteresseerd zijn in mijn data dan de Amerikanen.

Als europeese eindgebruiker, heb ik niet veel te kiezen... Mijn data gaat OF naar Amerika, OF naar China. [insert 'moet naar een Europees alternatief gaan zoeken]. En ik ben met allebei niet 100% blij.
Maar aan het eind van de rit gaat dit om wat er in mijn huiskamer staat. Tja...
Stel, je vervangt je router door een van Cisco... Dan luisteren de Amerikanen je af. OF je vervangt je router door een Europees consumenten-artikel. Maar ik geloof niet dat je daar (veel) veiliger mee bent, want hoeveel Chinese en Amerikaanse routers zitten er in het netwerk van je provider? En daar weer achter??

Ik leg dit gevoegelijk even naast me neer ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Al vanaf het eerste moment dat er geroepen wordt dat Chinese netwerk-apparatuur niet veilig is (want kan afluisteren en naar huis bellen), realiseer ik me dat er hier (dus) sprake is van een pot die een ketel verwijt. Als Chinese apparatuur het kan, dan kan Amerikaanse apparatuur het ook.
En ik geloof er niet in dat de Chinezen meer (of minder) geïnteresseerd zijn in mijn data dan de Amerikanen.

Als europeese eindgebruiker, heb ik niet veel te kiezen... Mijn data gaat OF naar Amerika, OF naar China. [insert 'moet naar een Europees alternatief gaan zoeken]. En ik ben met allebei niet 100% blij.
Maar aan het eind van de rit gaat dit om wat er in mijn huiskamer staat. Tja...
Stel, je vervangt je router door een van Cisco... Dan luisteren de Amerikanen je af. OF je vervangt je router door een Europees consumenten-artikel. Maar ik geloof niet dat je daar (veel) veiliger mee bent, want hoeveel Chinese en Amerikaanse routers zitten er in het netwerk van je provider? En daar weer achter??

Ik leg dit gevoegelijk even naast me neer ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDeeJ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 08:53
Ja, inderdaad, dat gevoel heb ik er dus ook bij.
Wie heeft er eigenlijk het meest data-honger en wat doen ze er daarna mee.
Amerika is enkel aan het wijzen dat alle Chinese spullen snel vervangen moet worden, door een Amerikaanse variant, want dan kunnen ze zelf aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 11:52

kodak

FP ProMod
Keuze om apparatuur wel of niet te kunnen accepteren hangt van wel meer af dan wie datahonger heeft. Je wil ook niet zomaar apparatuur waar je onvoldoende eigen controle over de werking hebt, of geen duidelijkheid hebt of en hoe lang je updates mag verwachten. En zo zijn er wel meer redenen om grenzen te trekken. Maar dan moet je je er wel genoeg van aantrekken, in plaats van simpel te stellen dat er weinig keuze is. Daarom worden de eisen over wat aan consumenten verkocht mag worden ook steeds strenger. Er moet genoeg keuze zijn die voldoet en consumenten niet alsnog maar apparatuur gaan gebruiken met als arument alsof het toch niet zo veel uit maakt wat je koopt.