Win10 naar 11 upgraden, clean instal werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanSpijk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 21:37
Mijn vraag
Beste tweakers, het is tijd om hulp in te schakelen.

MIjn Windows 10 pro NL draait nog prima, maar na recent de hardware een upgrade te hebben gegeven (intel naar AMD) is het tijd om te upgraden. Echter, het systeem wil niet.

Ik kan secure boot niet inschakelen omdat mijn C schijf een MBR en geen GUID schijf is.
Er is een regedit tweak, echter, deze heeft de upgrade niet getriggered. Daarom een nieuwe NVME schijf gekocht. Schijf geformatteerd, draait prima. Via de USB opgestart kom ik tot de windows 11 schijf selectie, maar dan wordt mijn schijf afgekeurd met deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXaLYK38slnBN4ZABZxKmqkFJIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SuKb3meHkSG4pvi8bxWxZ3ET.jpg?f=fotoalbum_large

Dus: Via de normale upgrade triggerd hij niet.
Via USB opstarten geeft de schijf een foutmelding.
Direct installatie starten vanuit windows geeft foutmelding (PC voldoet niet aan Eisen).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDDjdupMqhs8sS41LKpElu8LbHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myh1ySCb1l3wesOuLTN1N3v6.jpg?f=fotoalbum_large

De beoogde nieuwe C schijf is een partitie op de Lexar NM790
Wat is een handige volgende stap?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Alle andere opslagmedia eerst even verwijderen. Zorgen dat in de bios CSM uit staat, Secure Boot evt aan. Van USB opstarten in UEFI mode, eventueel al aangemaakte partities op de nieuwe ssd verwijderen en daarna Setup afmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwkoster
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-06 22:44
Als je nu alleen je nieuwe NVME drive plaatst. Tijdens de installatie haal je alle huidige partities weg.
en bouw je het opnieuw op.
Dan selecteer je vers gemaakte C: schijf.

Gaat het dan ook fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanSpijk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-06 21:37
Veel dank.
Bonus punten voor jullie beide, het heeft gewerkt!
Ik vermoed dat het aanmaken van de partities in schijfbeheer een issue is, en deze daarom blijkbaar beter tijdens de instal gedaan kunnen worden. Never knew.