Game pc 2025

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online
Mijn 7700k en gtx1080 werkt opzich nog prima, maar toch langzaam naar iets nieuws toewerken

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
alround gamesysteem, gta 6, indiana jones, doom, zit te kijken naar zo'n 49 inch ultrawide, kaart had ik een 5070ti in gedachte

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-€2k excl videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
beetje anti gigabyte omdat ik daar teveel problemen mee heb gehad

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
dat de fractal north met oranje rgb wel erg mooi lijkt

Ga je overklokken?
lees hooguit dat de 9800x3d op veel plekken wordt beperkt in vermogen

Wat verwacht je van ons?algemene compatibility check, gaat de cpu cooler over de ram, genoeg kabels/headers, voeding zwaar genoeg, past alles etc

#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed€ 579,90€ 579,90
1MoederbordenMSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI€ 318,01€ 318,01
1BehuizingenFractal Design North - TG Clear Charcoal Black€ 149,90€ 149,90
1CasemoddingNZXT RGB and Fan Controller V2€ 29,-€ 29,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 5€ 89,90€ 89,90
2VentilatorsNZXT F120RGB - Single Zwart, 120mm€ 24,90€ 49,80
4VentilatorsNZXT F140RGB - Single Zwart, 140mm€ 24,90€ 99,60
1Geheugen internG.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR€ 230,99€ 230,99
1VoedingenCorsair RM1000x (2024)€ 165,05€ 165,05
2SSD'sCorsair MP700 Pro, geen heatsink 1TB€ 159,90€ 319,80
Totaal€ 2.031,95

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 14:04
Er gaat heel veel budget naar ventilatoren. Er zijn kasten beschikbaar voor €150 waarin al alle ventilatoren zitten die je nodig hebt en dan bespaar je enorm. Maar je zult wel je redenen hebben.

Verder zou ik niet voor een PCIe gen 5 SSD gaan. Het verschil met Gen 4 ga je in de praktijk niet merken. Een Samsung 990pro 4tb kost bijv ~€290. Dubbele capaciteit van wat je nu hebt. Moderne games nemen heel veel schijfruimte in beslag tegenwoordig.

64gb RAM is denk ik nog steeds overkill. Ik zou nog steeds voor 32gb gaan.

Alle bovenstaande besparingen kan je dan steken in hetgeen wat echt zal uitmaken in de praktijk: de GPU.

Verder is dit een beetje een onhandig tijdstip om game PC aan te schaffen aangezien de 5xxx series komende periode uitrollen. Ik zou nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:59
Gezien je ook voor een Fractal kast gaat zou ik je aanraden om ook Fractal fans te pakken. Ik heb zelf de North XL en compleet uitgerust met deze: uitvoering: Fractal Design Aspect 14 RGB Zwart 3-pack, 140mm

Zijn nu al helemaal goedkoop zo te zien, voor een 3-pack. Plus, je kan de RGB van deze fans gewoon aansturen met standaard tooling in plaats van dat je afhankelijk bent van NZXT zijn ecosysteem. Dat is het nadeel aan spullen van NZXT en Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online
Vibonacci schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:30:
Er gaat heel veel budget naar ventilatoren. Er zijn kasten beschikbaar voor €150 waarin al alle ventilatoren zitten die je nodig hebt en dan bespaar je enorm. Maar je zult wel je redenen hebben.
meeste kasten uit die prijsklasse zijn zo goedkoop omdat ze geen gezicht zijn, ook uit de fractal vervang ik alle fans, ben wel met je eens dat het goedkoper kan
Verder zou ik niet voor een PCIe gen 5 SSD gaan. Het verschil met Gen 4 ga je in de praktijk niet merken. Een Samsung 990pro 4tb kost bijv ~€290. Dubbele capaciteit van wat je nu hebt. Moderne games nemen heel veel schijfruimte in beslag tegenwoordig.
Die schijven zijn alleen voor windows 11, de games heb ik een losse drive voor, die moet nog bepaald worden
64gb RAM is denk ik nog steeds overkill. Ik zou nog steeds voor 32gb gaan.
Ben ik het mee oneens, zeker over een aantal jaar wordt 64 de standaard, ik heb verder geen zin om elke 2 jaar mijn pc om te bouwen
Alle bovenstaande besparingen kan je dan steken in hetgeen wat echt zal uitmaken in de praktijk: de GPU.
5070Ti is niet voldoende volgens jou? wat raad je aan? 5080? 4090? wachten op de supers?
Verder is dit een beetje een onhandig tijdstip om game PC aan te schaffen aangezien de 5xxx series komende periode uitrollen. Ik zou nog even wachten.
staat in de OP toch ook dat ik wacht op de 5xxx kaarten?
jazzozo schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:19:
Gezien je ook voor een Fractal kast gaat zou ik je aanraden om ook Fractal fans te pakken. Ik heb zelf de North XL en compleet uitgerust met deze: uitvoering: Fractal Design Aspect 14 RGB Zwart 3-pack, 140mm

Zijn nu al helemaal goedkoop zo te zien, voor een 3-pack. Plus, je kan de RGB van deze fans gewoon aansturen met standaard tooling in plaats van dat je afhankelijk bent van NZXT zijn ecosysteem. Dat is het nadeel aan spullen van NZXT en Corsair.
Vind het jammer dat bijna al die fans Core-Leds hebben, heb de NZXT gepakt omdat die toch wat subtieler verlichten,
Zou evt de Montech kunnen pakken, zou +- al 100 euro schelen, maar ken heel het merk niet