Op zoek naar een CPU fan voor mijn nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mend
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01 22:29
Ik zoek een CPU fan voor de volgende PC

Een vriend van me stelde de volgende onderdelen voor bij het opstellen van een nieuwe pc:

AMD Ryzen 5 7600 Boxed
ASRock B650M-HDV/M.2
Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB
Gelid Solutions Tranquillo REV. 5
G.Skill Ripjaws S5 F5-5200J4040A32GX2-RS5K
Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition
Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB

Ik kan nog wat componenten uit mijn vorige systeem aanvullen, maar er ontbreekt alleen een CPU fan (Gelid Solutions Tranquillo REV. 5). Deze kan ik online niet meer op voorraad vinden. Kunnen jullie me iets aanbevelen wat ongeveer dezelfde specs heeft (geluidsarm!, afmetingen min of meer hetzelfde zodat deze past op het moederbord hierboven).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Cyphax

Moderator LNX
In de pricewatch staan een paar alternatieven: alternatieven voor Gelid Solutions Tranquillo REV. 5
Die kan je daar direct vergelijken met die Tranquillo. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 27-01-2025 21:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mend
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01 22:29
Cyphax schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:44:
In de pricewatch staan een paar alternatieven: alternatieven voor Gelid Solutions Tranquillo REV. 5
Die kan je daar direct vergelijken met die Tranquillo. :)
Thanks! Ik ben niet super handig met dit soort dingen. Kan ik er dus vanuit gaan dat de alternatieven passen in mijn aankomende systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Cyphax

Moderator LNX
Mend schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:13:
[...]
Thanks! Ik ben niet super handig met dit soort dingen. Kan ik er dus vanuit gaan dat de alternatieven passen in mijn aankomende systeem?
Als bij de specificaties staat dat het op AM5 past moet het passen op de socket, de afmetingen staan er ook bij, kan je ook op vergelijken. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Meer dan uitvoering: Scythe Kotetsu Mark II Rev.B hoeft het niet te kosten voor een R5 7600.

Zou wel ander RAM nemen. 5200C40 is behoorlijk traag en het vermelde RAM heeft alleen Intel XMP profielen. uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 is hoger geklokt, heeft een lagere latency en AMD EXPO profielen.