MacBook Air 2010 functietoetsen werken niet correct

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05 13:20
Mijn vraag
Op mijn MacBook Air 2010 met schone installatie werken de functietoetsen niet zoals verwacht. Volume omhoog doet niets, volume omlaag doet het volume omhoog, mute doet volume omlaag en volgende nummer doet mute.
De toetsen voor beeldschermhelderheid werken wel correct.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air 2010 13 inch
Schone installatie MacOS High Sierra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-MacOS opnieuw installeren (de vorige was ook al een schone installatie)
-De optie in systeemvoorkeuren om de toetsen te gebruiken als F1, F2, enzovoort.
-Ik las ook iets over 3e partij programma's, maar dat heb ik liever niet. Als het niet anders kan is het geen probleem, maar het moet anders kunnen toch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Heeft het goed gewerkt? Zo ja wat is er veranderd?
Is het juiste toetsenbord geconfigureerd?

Ik weet niet exact waar de functie zit in High Sierra, maar ga naar systeemvoorkeuren --> Toetsenbord --> Invoerbronnen --> "Toon invoermenu in menubalk"
Dan krijg je een extra incoon in je menubalk. Klik daar op en kies "Toon Toetsenbordweergave". Dan kan je zien welke layout het systeem gebruikt en als je op de knoppen klikt welke er volgens het systeem worden ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt best kans dat de functietoetsen anders zijn ingedeeld op Macs die af fabriek met High Sierra kwamen, dus dan moet je ze inderdaad herindelen.

Let wel dat High Sierra al jaren niet meer wordt geüpdatet, dus eigenlijk niet meer geschikt is voor gebruik op internet. Je kunt overwegen (mits 8GB RAM of meer) met OCLP een nieuwere macOS te installeren, al zat het nooit supersnel worden. Monterey zal wellicht nog OK gaan voor basisgebruik.

I reject your reality and substitute my own