Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Far_less
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-01 19:33
Eerder heb ik hier een vraag gesteld over onze defecte vaatwasser. Nu toch maar besloten een nieuwe aan te schaffen.

Onze huidige vaatwasser heeft een nishoogte van +/- 84cm. Omdat het aanrecht op 90cm zit, lijkt er boven de vaatwasser een soort opvuller te zitten van 6cm hoog (zie foto).

Nu een hele korte praktische vraag: kan ik gewoon een vaatwasser kopen die een nishoogte van 86,5-92,5cm vraagt? Kan dat opvulding naar verwachting eenvoudig onder het aanrechtblad vandaan worden gehaald?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akEK4cVvDgc_IdKVzD6SSaeNHKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3kJ5wo06i6z79N29MSep0mf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja en nee.
Afhankelijk van je paneelhoogte heb je een vario/frontfit/slide nodig of niet.

Bij deze een lijstje dat ik altijd gebruik (BSH = Bosch/Siemens/Neff):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6IoHediJg3nFUIJVsfuIy-m5m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCwyTqZ4Jus8x717W6ximrnv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door DJMaze op 27-01-2025 21:30 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de huidige vaatwasser zit er een vulplaat aan de bovenkant. Bij onze IKEA keuken met een IKEA vaatwasser is de boel onder de pootjes opgevuld met een paar stukken spaanplaat. Dat, samen met de uitdraaibare poten, zorgt er voor dat het apparaat nagenoeg strak tegen het blad aan zit. Zo zit je ook niet te klooien met plinten die in de weg zitten vanwege de klep van de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gionimo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 21:46
Ja ik heb hetzelfde hier thuis. Pas nog gevraagd aan een keukenmonteur: plankje eruit en lekker grotere maat vaatwasser nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Far_less wat heb je nu gekocht a.d.h.v. ons advies hier en in Far_less in "Alle lampjes van AEG vaatwasser knipperen"

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 31-01-2025 19:18 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar